آیا این نظارت ها جواب می دهد؟

نظارت اکیپ های ویژه گشت و بازرسی بر نانوایی های گیلان !!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش نظارت ها در عرضه نان گفت: با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم فروشی به شدت برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش نظارت ها در عرضه نان گفت: با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم فروشی به شدت برخورد می شود.nan000013_PhotoA

علی منتظری با اعلام افزایش قیمت انواع نان در گیلان همزمان با سراسر کشور گفت: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان، قیمت های جدید نان همراه با افزایش در وزن چانه آرد جهت پخت نان، قیمت بربری با وزن چانه ۴۷۵ گرم از قرار هر عدد ۵۰۰ تومان، نان سنگک با وزن چانه ۵۵۰ گرم هر عدد ۶۵۰ تومان، نان لواش سنتی با وزن چانه ۱۶۰ گرم هر عدد ۱۷۰ تومان و نان تافتون با وزن چانه ۲۶۰ گرم هر عدد به قیمت ۳۰۰ تومان به شهروندان عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت ها براساس مصوبه هیأت دولت از عصر روز سه شنبه در گیلان آغاز شده و با توجه به عدم تغییر در قیمت انواع نان طی ۲ سال گذشته و نیز به منظور جبران هزینه های افزایش دستمزد و هزینه های جانبی نانوایی ها و تلاش در افزایش کیفی سازی پخت نان، این افزایش قیمت ها اعمال شده است.

منتظری با اشاره به آزادسازی نرخ نان و حذف یارانه آرد و نان با هدف ایجاد رقابت در تولیدکنندگان آرد و خبازی ها تا پایان سال ۹۴ گفت: آزادسازی نرخ نان در ۳ مرحله شامل؛ آذر ماه ۹۳ و ماههای خرداد و آذر سال ۹۴ اجرایی می شود و نان با قیمت واقعی تمام شده، در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش۲۰۰ تومانی در قیمت گندم گفت: گندم با نرخ ۶۶۵ تومان از سوی اداره غله و خدمات بازرگانی جهت فرآوری و تولید آرد در اختیار کارخانه ها قرار می گیرد.

منتظری تصریح کرد: در این راستا قیمت آرد فرآوری شده مخصوص نان بربری با ۱۸درصد سبوس گیری کیلویی ۸۲۵ تومان، آرد مخصوص نان سنگک با میزان ۱۵درصد سبوس گیری کیلویی ۸۱۵ تومان و آرد مخصوص نان لواش و تافتون با میزان۱۲درصد سبوس گیری کیلویی ۸۱۰ تومان به نانوایان عرضه می شود.

وی با اشاره به سرانه ۷ کیلویی مصرف آرد مخصوص خبازی در گیلان گفت: میزان کل مصرف ماهیانه آرد نانوایی در استان بیش از ۱۷ هزار تن است که این میزان آرد از فرآوری بیش از ۲۲ هزار تن گندم بدست می آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان گیلانی و جلوگیری از هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم فروشی در عرضه نان، اولویت و تمرکز بازرسی های اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بر واحدهای نانوایی سطح استان قرار گرفته است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین طبق مقررات برخورد خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اکیپ های ویژه بازرسی در دو نوبت صبح و عصر در سطح استان بر عملکرد نانوایی ها نظارت می کنند و شهروندان گیلانی نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گزارش و شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند./روابط عمومی صنعت و معدن

Share