عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس

نرخ بیکاری سال آینده ۱۷.۷ درصد پیش‌بینی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،گفت: پیش بینی می شود نرخ بیکاری درسال ۹۳ با ۷ دهم درصد کاهش به ۱۷.۹ درصد و در سال ۹۴ با ۲ دهم درصد کاهش به ۱۷.۷ درصد برسد.

با تمام غوغا سالاری‌ها و جوسازی‌ها، مجلس کار خود را در مورد تحقیق و تفحص از بنیاد شهید انجام داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،گفت: پیش بینی می شود نرخ بیکاری درسال ۹۳ با ۷ دهم درصد کاهش به ۱۷.۹ درصد و در سال ۹۴ با ۲ دهم درصد کاهش به ۱۷.۷ درصد برسد.jafarzade_6703 (6)

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت : براساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی دولت نرخ بیکاری در سال ۹۳ حدود ۱۷.۹ درصد و در سال ۹۴ با دو دهم درصد کاهش به ۱۷.۷ درصد خواهد رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری براساس نظر کارشناسان در سال ۹۰ حدود۲۰.۶ سال ۹۲ حدود ۱۸.۶ درصد بود،‌گفت: بیکاری بر اساس اعلام مرکز آمار در تابستان یک و ۲ دهم درصد و در فصل بهار ۲.۵ درصد کاهش یافته است که این کاهش به دلیل درست نبودن مبنای محاسبه نرخ بیکاری از سوی کارشناسان مورد نقد قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی درسال ۹۱ منفی ۶.۸ و درسال ۹۲ منفی ۲.۹ درصد بوده است،‌گفت: مدتهاست که در راستای محاسبه نرخ بیکاری محاسبه ساعت کاری کمتر ازاستاندارد بین المللی برا از شرایط اشتغال یا محاسبه سربازان در خیل شاغلان مطرح است و اختلاف نظر درمحاسبه میزان بیکاران اهمیت تجدیدنظردر تعریف نرخ بیکاری را نمایان می کند.

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس، گفت: البته با توجه به اعلام نرخ رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی برای سه ماهه ابتدایی سال جاری و شرایط رو به بهبود اقتصادی کاهش نرخ بیکاری تا حدی مورد انتظار بوده است که این کاهش در نرخ بیکاری برآورد شده است و از سوی کارشناسان با پیش بینی کاهش ۷ دهم درصدی نسبت به سال قبل نرخ بیکاری سال جاری را ۱۷.۹ درصد برآورد کرده اند.

به گفته جعفرزاده ایمن آبادی رشد جمعیت در سال ۹۱ و ۹۲ حدود ۱.۲ درصد بود که درسال سال ۹۳به ۱.۴ درصد رسید و پیش بینی می شود سال ۹۴ هم ۱.۴درصد باشد .

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share