ندیمی: برخی کشورهای همسایه در رشد پولشویی در ایران نقش دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:باید پذیرفت برخی کشورهای همسایه در رشد پولشویی در ایران نقش دارند و قاچاقچیان از طریق این کشورها پول های کثیف را به کشور وارد می کنند بنابراین دیپلماسی موفق در این زمینه می تواند موثر باشد.

نقش همسایگان در رشد پولشویی در ایران/بانک مرکزی با مدیریت تقاضا اجازه رشد تورم فزاینده را ندهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:باید پذیرفت برخی کشورهای همسایه در رشد پولشویی در ایران نقش دارند و قاچاقچیان از طریق این کشورها پول های کثیف را به کشور وارد می کنند بنابرنقش همسایگان در رشد پولشویی در ایران/بانک مرکزی با مدیریت تقاضا اجازه رشد تورم فزاینده را ندهداین دیپلماسی موفق در این زمینه می تواند موثر باشد.

ابوذر ندیمی درباره موضوع کاهش پایه پولی در کشور گفت: بانک مرکزی مسئول تنظیم سیاست های پولی، مالی، بانکی و اعتباری در کشور بوده بنابراین باید این بانک با استفاده از آمارها و الگوهای اقتصادی و لحاظ کردن تمامی ابعاد و جوانب اقتصادی مانند تاثیرات رشد نقدینگی در افزایش تورم سیاست های مناسب اعمال کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی باید هشدارهای لازم را در زمان رشد پایه پولی و تورم ارائه تا کنترل های لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم  با بیان اینکه دولت یازدهم تلاش کرده با مهار نقدینگی، تورم را کنترل کند، افزود: سیاست های بانک مرکزی در کاهش پایه پولی موثر بوده، اما باید بانک مرکزی با مدیریت تقاضا رشد نقدینگی در هفت ماه گذشته را کنترل  و اجازه رشد تورم فزاینده را ندهد.

ندیمی درباره موضوع پولشویی تصریح کرد: باید پذیرفت برخی کشورهای همسایه در رشد پولشویی در ایران نقش دارند و برخی گروه های قاچاق از طریق این کشورها پول های کثیف را به کشور وارد می کنند بنابراین دیپلماسی موفق در این زمینه می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: در قانون مبارزه با پولشویی روش های رصد قانونی منشاء پول مشخص شده است و برای انجام این مهم می توان از ابزارهای اجرایی و قضایی استفاده کرد البته این به معنای ایجاد فضای ناامن برای  رصد پول در کشور نیست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در حال حاضر قاچاق کالا و ارز از عوامل مهم پولشویی در ایران هستند که باید برای مبارزه با پولشویی راهکارهای مناسب و عملیاتی اتخاذ کرد بطور مثال شبکه بانکی در بررسی منشاء پول و مبارزه با پولشویی می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share