ندیمی: ایران در مبارزه با قاچاق کالا اقدامات موثری انجام داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق کالا باعث اخلال در نظم و نظام اقتصادی ایجاد و مشکلات زیادی برای کشور می شود.ایرج ندیمی صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات قاچاق کالا و ارز استان افزود: از قاچاق کالا همواره به عنوان یکی از معضلات جامعه و کشور به ویژه در مناطق مرزی یاد می شود.

قاچاق کالا باعث اخلال در نظم و نظام اقتصادی ایجاد و مشکلات زیادی برای کشور می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ایرج ندیمی صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات قاچاق کالا و ارز استان افزود: از قاچاق کالا همواره به عنوان یکی از معضلات جامعه و کشور به ویژه در مناطق مرزی یاد می شود.قاچاق کالا باعث اخلال در نظم و نظام اقتصادی ایجاد و مشکلات زیادی برای کشور می شود

وی همچنین اظهارداشت: دولت جمهوری اسلامی ایران در برخورد و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات موثری را انجام داده و در دستور کار خود دارد.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:  کوهستانی بودن و شرایط جغرافیایی مرزهای کشور به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب امکان واردات کالا را دور از دید ماموران پلیس فراهم می آورد و متاسفانه همچنان همگان شاهد قاچاق کالا  از مرزهای کشور هستند.

وی افزود: واردات کالا بصورت قاچاق از مرزهای ایران می تواند زیان های زیادی به اقتصاد کشور وارد سازد.

 ندیمی تصریح کرد:  ورود غیر رسمی کالا باعث اخلال در نظم و نظام اقتصادی می شود و برآوردها و پیش بینی های دولت را برای تنظیم اعتبارات، بودجه سالانه و ساماندهی اقتصاد کشور  با مشکل رو برو می سازد.

وی اذعان داشت: در عین حال عرضه کالاهای قاچاق هم از حیث غیر بهداشتی بودن، فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف به ویژه در بخش مواد غذایی می تواند مشکلاتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لطمه زدن به فعالیت های بازرگانی، صادرات و واردات کالاهای داخلی، تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری از دیگر موضوعات قاچاق کالا و ارز است که پیام های زیانباری برای کشور به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد مجلس شورای اسلامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: قاچاق کالا و ارز صدمات جبران ناپذیری بر تولید، اشتغال و سرمایه گذاری  کشور وارد می سازد.

ندیمی همچنین طمع، خلاء بازار، کیفیت، فقدان اقتدار در برخورد، کم هزینه بودن و غیره را از دلائل قاچاق بی رویه کالا به کشور دانست و یادآورشد: قاچاق کالا در کشور به دلیل اینکه جنس ایرانی بد است صورت می گیرد این یک تصور غلط است که باید اصلاح شود./مهر

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

 

Share