اشتغال امروز مسئله اصلی کشور است

ندیمی:با توجه به میزان منابع فعلی به این زودیها اشتغال سر و سامان نمی یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به میزان منابع فعلی مشخص است که به این زودیها اشتغال سروسامان نمی یابد.

قاچاق کالا باعث اخلال در نظم و نظام اقتصادی ایجاد و مشکلات زیادی برای کشور می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد ۱۰ میلیون شغل به سرمایه ای نیاز دارد که با بودجه ومنابع فعلی کشور تناسب ندارد، گفت: باید سبک کردن دولت و میدان دادن به بخش خصوصی با جدیت پیگیری و هزینه‌های غیرضروری بهینه سازی و به سمت اشتغال هدایت شود.nadimi9256 (10)

ابوذرندیمی با بیان اینکه در مورد اشتغال چند مبحث وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اولین مسئله این است که آیا اشتغال مسئله اصلی کشور ما است؟ که پاسخ این سوال با توجه به مشخص بودن نیروی بیکار و فارغ التحصیلان جویای کار، کارخانجات در حال تعطیل شدن و موج جدید نیروی جویای کار که در حال ورود شدن به بازار کار هستند مشخص بوده و اشتغال امروز مسئله اصلی کشور است.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به میزان منابع فعلی مشخص است که به این زودیها اشتغال سروسامان نمی یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برای ایجاد هر شغل از ۴۰ تا چند صد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و به عبارت دیگر برای ایجاد ۱۰ میلیون شغل سرمایه‌ای مورد نیاز است که با بودجه فعلی تناسب ندارد.

ندیمی با بیان اینکه بر این اساس در بودجه سال آینده چند روش ممکن است وجود داشته باشد، گفت: یکی از این روش ها این است که دولت سبک و به بخش خصوصی فرصت فعالیت داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: راهکار دیگر این است که هزینه‌ها بهینه‌سازی شود، به عبارت دیگر باید بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری را مدیریت کرده و به حوزه تولید و اشتغال برگردانده شود.

ندیمی گفت:  با توجه به فرصتی که در تحریم‌ها پیش آمده ، ۷۰۰ میلیون دلار وارداتی که داریم و  ۵۰ میلیون دلار منابعی که در صندوق توسعه ملی موجود است باید رویکرد ما اساسا متناسب با تولید و اشتغال و صادرات باشد و از این منابع به صورت صحیح در همین راستا استفاده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت شدید قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر و تاثیر مستقیم آن بر درآمد دولت، یادآورشد: با توجه به اینکه نفت کمتری می‌توانیم بفروشیم، باید حوزه صادرات غیر نفتی را گسترش داده و کسری احتمالی را از این طریق جبران کنیم بر این اساس می توان گفت با چنین رویکردی مسئله اشتغال حل شدنی است./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share