دستیار ویژه‌ رئیس جمهور

نخستین نهضت رهایی‌بخش ایران از گیلان آغاز شد/پاسداشت قیام جنگل یک وظیفه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستیار ویژه رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه گیلان هم در تاریخ و هم در عصر معاصر افتخارات بزرگی را به نام خویش ثبت کرده است، گفت: نخستین نهضت رهایی‌بخش برای ایران از گیلان آغاز شد و آل‌بویه از جنگل‌های شمال برخواستند و نخستین حکومت ایرانی-اسلامی و قدرت ایرانی بودند که هرگز به خلیفه عباسی تن ندادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستیار ویژه‌ رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه تاریخ کشور گفت: مبارزانی همچون میرزا مشعل فروزان هدایت در تاریخ بوده‌اند و تعظیم و تکریم آنها تکریم همه ملت است.
IMG_6035
حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی صبح امروز در همایش ملی و علمی نقش نهضت جنگل در تحولات فکری و اجتماعی ایران معاصر در دانشگاه گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اظهار کرد: از بزرگانی که همایش ملی نهضت جنگل را برگزار کردند به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه پاسداشت قیام جنگل یک وظیفه برای اقشار مختلف مردم است، افزود: میرزا کوچک یک شخصیت ملی بود و در کنار ستارخان، باقرخان، رئیسعلی دلواری و صدها مبارز دیگر گرچه مقطع ظهورشان یک منطقه بود ولی ثروت تمامی ایرانیان هستند.

دستیار ویژه‌ رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: ملت ایران اسلامی ملتی با تاریخ و ریشه کهن هستند و امروز با روحیه و احساس جوانی در کشوری کهنسال که شاید کهنسال‌ترین کشور جهان باشد زندگی می‌کنیم.

یونسی با بیان اینکه تاریخ کشور پر از بزرگانی همچون میرزاکوچک جنگلی است، تصریح کرد: مبارزانی همچون میرزا مشعل فروزان هدایت در تاریخ بوده‌اند و تعظیم و تکریم آنها تکریم همه ملت است.

وی با بیان اینکه بزرگانی همچون میرزاکوچک جنگلی مشعل فروزان هدایت هستند، تصریح کرد:ملتی که از گذشته خود برید آینده ندارد و ملتی می‌تواند برای آینده خود برنامه داشته باشد که از گذشته خود آموخته باشد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با تصریح بر اینکه افتخار می‌کنیم که ملتی بزرگ هستیم، خاطرنشان کرد: با مشعل فروزان هدایت قرآنی ایرانیان تمدن بزرگ اسلامی را بنیان نهادند و همه تاریخ ایران افتخارآمیز است و ایران در تمامی طول تاریخ در دنیا و منطقه منشأ اثرگذاری بوده است و نبوغ و هوش ایرانی در منطقه و جهان تأثیرگذار است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه گیلان هم در تاریخ و هم در عصر معاصر افتخارات بزرگی را به نام خویش ثبت کرده است، گفت: نخستین نهضت رهایی‌بخش برای ایران از گیلان آغاز شد و آل‌بویه از جنگل‌های شمال برخواستند و نخستین حکومت ایرانی-اسلامی و قدرت ایرانی بودند که هرگز به خلیفه عباسی تن ندادند.

Share