در 24 ساعت گذشته

نجات شش شهروند محبوس شده در آسانسور توسط آتش نشانی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه مهدی فرد پور متصدی ارتباطات ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت در ساعت ۰۲:۵۶ دقیقه بامداد امروز به سرعت یکدستگاه خودروی نجات از ایستگاه ۹ آتش نشانی را به سوی محل حادثه واقع در بلوار شهید رجایی، کوچه ۳۸ اعزام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آتش نشانان رشت ۶ نفر را از آسانسور نجات دادند.
در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه مهدی فرد پور متصدی ارتباطات ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت در ساعت ۰۲:۵۶ دقیقه بامداد امروز به سرعت یکدستگاه خودروی نجات از ایستگاه ۹ آتش نشانی را به سوی محل حادثه واقع در بلوار شهید رجایی، کوچه ۳۸ اعزام کرد.download (1)

سید محمد سادات فرمانده تیم اعزامی در این باره گفت: با بروز نقص فنی و عمل کردن ناگهانی ترمز های اضطراری، کابین بین طبقه سوم و چهارم ساختمان متوقف شده بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع سیستم برق آسانسور و بستن سیم بکسل، کابین آسانسور را به طبقه چهارم انتقال داده و پنج شهروند محبوس شده را به سلامت از داخل کابین خارج کردند. وی علت این حادثه را عمل کردن ترمز اضطراری کابین آسانسور به دلیل سوار شدن بیش از ظرفیت و خارج شدن سیم بکسل های آسانسور از ریل خود اعلام کرد.

در ادامه مهدی فرد پور متصدی ارتباطات ستاد فرماندهی اعلام کرد: علاوه بر حادثه گزارش شده مورد مشابه دیگری نیز درظهر روز گذشته، به وقوع پیوست که آتش نشانان ایستگاه ۴ بهمراه خودروی نجات سازمان آتش نشانی به خیابان گلسار اعزام و پس از خارج نمودن شهروند ۵۴ ساله به آشیانه بازگشتند.

در پایان طی اعلام غلامرضا نوروزی مسوول آمار و اطلاعات سازمان آتش نشانی مطلع شدیم در هشت ماه گذشته امسال تا کنون  ۹۷ مورد حادثه محبوس شدن در آسانسور اعلام شده که به همین واسطه آتش نشانان شهر باران ۱۶۴ تن از شهروندان گرانقدر را از داخل آسانسور خارج نمودند.

۱۵۹۲

download

Share