مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

میرزا کوچک جنگلی افتخاری برای همه آزادی خواهان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حاجتی با بیان این که میرزاکوچک خان جنگلی افتخاری برای همه آزادی خواهان است ، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری میرزاکوچک خان جنگلی یک نمونه و یک اسطوره است ، میرزاکوچک یک شخصیت بزرگ و تاریخی از افتخارات مردم گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ‘مهدی حاجتی’ روز پنجشنبه در همایش بزرگ ‘نهضت جنگل، مینیاتور جمهوری اسلامی’ در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) افزود: استقلال طلبی از ویژگی های ممتاز میرزاکوچک خان جنگلی بود و همین روحیه نام و یاد او را ماندگار کرد.hajatiG_0782

وی با بیان این که میرزا کوچک خان برای دفاع از منافع ملی به شهادت رسید، اظهار کرد: روحیه دشمن ستیزی و نگاه عمیق نسبت به همه مخالفان اسلام، زمینه مبارزه با میرزاکوچک را فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان این مبارز را اسوه ای برای همه مبارزان دانست و خاطر نشان کرد : این شهید روحانی برای اجرای احکام دین و جلوگیری از تجاوزهای دشمن قیام کرد.

وی یادآور شد: میرزا کوچک خان جنگلی با برافراشتن پرچم مبارزه ، جمع کثیری از مبارزان را جمع کرد و با استبداد و استکبار به مقابله برخواست و حکومت جنگلی در گیلان تشکیل داد.

حاجتی با بیان این که میرزاکوچک خان جنگلی افتخاری برای همه آزادی خواهان است ، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری میرزاکوچک خان جنگلی یک نمونه و یک اسطوره است ، میرزاکوچک یک شخصیت بزرگ و تاریخی از افتخارات مردم گیلان است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان نیز گفت: امسال برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره میرزاکوچک خان جنگلی ، یکصد یادواره مدرسه ای میرزاکوچک در یکصد دبیرستان دخترانه و پسرانه برگزار شد.janG_0777

‘اسماعیل جانعلی پور’ افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان تشکلی پویا و انقلابی در راستای انجام تکلیف ذاتی خود و شناساندن شخصیت روحانی شهید میرزاکوچک خان، نسبت به برگزاری این یادواره ها اقدام کرده است.

وی بیان داشت: شکی نیست شناخت شخصیت و زوایای گوناگون زندگی نمونه های تاریخی این ملت و تداوم راه پرافتخار آنان ، جان دوباره ای به ما خواهد بخشید و همواره پیروزی ، عزت و سربلندی را به ارمغان خواهد آورد.

همایش نهضت جنگل، مینیاتور جمهوری اسلامی روز پنجشنبه از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر عضو اتحادیه از سراسر استان برگزار شد./ایرنا

Share