دستیار ویژه وزیر امورخارجه

دبیرخانه دائمی همایش میرزا کوچک تشکیل و راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستیار ویژه وزیر امورخارجه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کنگره میرزا کوچک جنگلی، گفت: دبیرخانه دائمی میرزا کوچک جنگلی باید تشکیل و راه‌اندازی شده و اسناد نهضت جنگل از کشورهای خاورمیانه و جمهوری آذربایجان جمع‌آوری می‌شود.

میرزا کوچک جنگلی ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بود/دبیرخانه دائمی میرزا کوچک جنگلی باید تشکیل و راه‌اندازی بشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستیار ویژه وزیر امورخارجه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کنگره میرزا کوچک جنگلی، گفت: دبیرخانه دائمی میرزا کوچک جنگلی باید تشکیل و راه‌اندازی شده و اسناد نهضت جنگل از کشورهای خاورمیانه و جمهوری آذربایجان جمع‌آوری می‌شود.حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حائری‌فومنی ظهر امروز در همایش ملی نقش نهضت جنگل در تحولات فکری و اجتماعی تاریخ معاصر ایران، با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی هفت سال با استبداد داخلی و استعمار خارجی جنگید، اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بود.میرزا کوچک جنگلی ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بود/دبیرخانه دائمی میرزا کوچک جنگلی باید تشکیل و راه‌اندازی بشود

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) اسوه مظلومیت، فریادگری و حق‌طلبی است، افزود: دولت مستبد وقت سعی داشت میرزا کوچک را یک شورشی معرفی کند تا چهره نهضت جنگل مخدوش شود.

دستیار ویژه وزیر امورخارجه با تصریح بر اینکه میرزا کوچک جنگلی به دنبال ثبت یک حکومت ملی بر پایه جمهوریت و اسلامیت بود، گفت: میرزا حق‌طلب و به دنبال آزادی ملت بود.

حائری‌فومنی با بیان اینکه اسناد میرزا از کشورهای منطقه استحصال و در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی با دیکتاتوری جنگید و هرگز در راه مبارزه با ظلم خسته نشد و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه ۴۶ مقاله در همایش ملی نقش نهضت جنگل در تحولات فکری و اجتماعی تاریخ معاصر ایران پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: این همایش در محورهای بررسی تاریخی جنبش جنگل، بازنگری تاریخی جنبش جنگل، بازبینی تاریخی جنبش جنگل ریشه ها، تحول، فراز و فرود، جایگاه جنبش جنگل در تاریخ معاصر ایران و جایگاه جنبش جنگل در تاریخ معاصر ایران برگزار شد.

دستیار ویژه وزیر امورخارجه گفت: جنبش جنگل و مشروطیت، جنبش جنگل و ایدئولوژی، جنبش جنگل و اسناد، رویکرد کشورهای خارجی به جنبش جنگل، روش شناسی در آثار جنبش جنگل، جنبش جنگل و دولت مرکزی، جنبش جنگل و طبقات اجتماعی، جنبش جنگل و نظریه های جامعه شناسی از دیگر محورهای این همایش است.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کنگره میرزا کوچک جنگلی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی میرزا کوچک جنگلی باید تشکیل و راه‌اندازی شده و اسناد نهضت جنگل از کشورهای خاورمیانه و جمهوری آذربایجان جمع‌آوری می‌شود./تسنیم

Share