ایستگاه پایانی توافق ژنو

مقام آگاه:احتمال دارد مذاکرات ۶ تا ۱۲ ماه تمدید شود/تمدید مذاکرات در دستور کار ایران نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفته است که طرفین همچنان بر حصول توافق تا دوشنبه متمرکز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفته است که طرفین همچنان بر حصول توافق تا دوشنبه متمرکز هستند، اما احتمال تمدید ۶ تا ۱۲ ماهه مذاکرات افزایش یافته است.

13930901000067_PhotoAاین منبع نزدیک به مذاکرات در این رابطه گفته است: «واقعا احتمال تمدید مذاکرات برای ۶ ماه یا شاید یک سال دیگر وجود دارد. اما فعلا در مورد این گزینه بحث نمی‌کنیم.»

پیش از این هم بسیاری از منابع با اشاره به اختلافات باقی مانده و حجم بالای کاری که باید صورت گیرد، رسیدن به یک توافق تمام عیار تا فردا را غیرممکن و بسیار بعید ارزیابی کرده بودند.

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته تحت عنوان «برنامه مشترک اقدام» به دست آمد و در تیر ماه یک بار تمدید شد، طرفین نهایتا باید تا روز دوشنبه به توافق جامع برسند. با این حال در روزهای اخیر صحبت‌هایی از احتمال تمدید حتی تا یک ساله گفت‌وگوها مطرح شده است.

با این حال وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که تمرکز مذاکرات همچنان بر رسیدن به توافق جامع تا روز سوم آذر (۲۴ نوامبر) است.
تمدید مذاکرات در دستور کار تیم مذاکره‌کننده ایرانی نیست

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی امروز اعلام کرد که تمدید مذاکرات مورد نظر ایران نبوده و نیست.

امروز یکشنبه یک روز مانده به پایان ضرب الاجل چهار ماهه توافق ژنو است و در ادامه رایزنی‌های پنج روز گذشته در مذاکرات هسته‌ای نشست دو جانبه معاونان وزیر خارجه کشورمان با چین در ساعت ۸:۳۰ به وقت وین برگزار شد.

پس از آن در ساعت ۹ به وقت وین، عراقچی و روانچی با هیئت آمریکایی با حضور هلگا اشمیت به گفت‌وگو پرداختند  و یک ساعت و نیم بعد نشست دوجانبه عراقچی و روانچی با سرگی ریابکوف نماینده روسیه برگزار شد.
/فارس

Share