مظفر نیکومنش‌نودهی

معاوضه زمین‌های شهرداری رشت با املاک حریم رودخانه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساکنان حریم رودخانه‌های رشت تمایل دارند تا املاک و زمین‌های خود را با زمین‌های متعلق به شهرداری در دیگر نقاط شهر معاوضه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساکنان حریم رودخانه‌های رشت تمایل دارند تا املاک و زمین‌های خود را با زمین‌های متعلق به شهرداری در دیگر نقاط شهر معاوضه کنند.rasht-shahrdari

مظفر نیکومنش‌نودهی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با اشاره به موضوع معاوضه زمین‌های شهرداری با املاک حریم رودخانه‌ها، اظهار کرد: ساکنان حریم رودخانه‌ها پذیرفتند که در قبال دادن زمین یا ملک خود به جای پول زمین بگیرند.

وی ادامه داد: در صورتی که این موضوع امسال به نتیجه برسد به لحاظ مالی هزینه‌های کمتری بر شهرداری رشت تحمیل می‌شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به افزایش سالانه قیمت زمین و ملک در این شهر، تصریح کرد: مسیرهایی که قرار است در حریم رودخانه‌ها آزادسازی شود باید هر چه سریع‌تر مشخص شود تا  شهرداری بتواند نسبت به خرید و یا معاوضه املاک و زمین‌های موجود در آن اقدام کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: طرح مطالعاتی دو رودخانه شهر رشت تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

رضا جمشیدی‌چناری افزود: با اتمام طرح مطالعاتی باید بکوشیم در سال آینده با آزادسازی و تملیک  نسبت به توسعه فضای سبز در حریم رودخانه‌ها اقدام‌های خوبی انجام شود.

وی با انتقاد از نحوه رفتار مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با برخی از اعضای شورای شهر رشت، گفت: وقتی چنین رفتار غیر حرفه‌ای دارند دیگر نیازی نیست به هیئت‌ها کمک شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت ضمن مخالفت با این دیدگاه جمشیدی، اظهار کرد: این برنامه‌ها نباید مانع از کمک کردن شورا به مراکز ورزشی شود.

محمدحسین کارگرنیا افزود: اگر به این مراکز ورزشی کمک نشود جوانان به سمت دیگری هدایت می‌شوند بنابراین باید زمینه ورزش جوانان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مدارس به صورت تخصصی ورزش را دنبال نمی‌کنند، گفت: تمام هیئت‌های ورزشی گیلان بدون هیچ کمکی مشغول فعالیت هستند و باید به آنها کمک شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد: هدف ما از خرید زمین‌ها و املاک حریم رودخانه‌ها و ساماندهی وضعیت رودخانه‌های شهر رشت است.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: پیشنهاد می‌کنم با توجه به مسئولیتی که در این زمینه به‌عهده اداره آب و فاضلاب است، نشستی مشترک با حضور استاندار گیلان درباره ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت برگزار شود.

وی با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب در این زمینه ذی‌نفع است، خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید با دوراندیشی جلوی ضرر و زیان‌های احتمالی را در آینده بگیرند.

/فارس

Share