کیوان محمدی

مردم می خواهند بدانند نمایندگانشان رویه امیرکبیرها را در پیش خواهند گرفت یا میرزا آقاخان نوری ها را

کیوان محمدی در یادداشتی از نمایندگان محترم گیلان در مجلس شورای اسلامی خواست مواضع خود را شفاف و صریح برای مردم بیان کنند. وی نوشته است: این روزها عده ای هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده و منتج به عهدنامه ای نشده آنرا با عهدنامه ترکمنچای مقایسه می کنند، این مدعیان یا از عهدنامه ترکمنچای و […]

zan-namayandeکیوان محمدی در یادداشتی از نمایندگان محترم گیلان در مجلس شورای اسلامی خواست مواضع خود را شفاف و صریح برای مردم بیان کنند.
وی نوشته است:

این روزها عده ای هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده و منتج به عهدنامه ای نشده آنرا با عهدنامه ترکمنچای مقایسه می کنند، این مدعیان یا از عهدنامه ترکمنچای و تبعات آن خبر ندارند و یا می پندارندکه همه مردم نادانند و از نتایج شوم آن عهدنامه و شرایط پیدایشش بی خبرند.

ماجرا آنست که فتحعلی شاه در سال ۱۲۰۵ شمسی در آذربایجان مجلسی از بزرگان سیاسی، نظامی و مذهبی کشور ترتیب داد تا با آنان درباره قطع یا ادامه جنگ با روسها مشورت کند. عموما معتقد به جنگ بودند اما قایم مقام فراهانی تقریبا به تنهایی بخاطر ضعف بنیه مالی و نظامی کشور در مقایسه با امکانات روسها با جنگ مخالف بود. ازاین رو او را به طرفداری از روسها متهم کردند.!! جنگ درگرفت تندروهای موافق جنگ که بر آتش جنگ دمیده بودند عموما فرسنگها دورتر از میادین جنگ با رمل و اسطرلاب و جادو به حمایت از جنگاوران پرداختند! و آنان که بخاطر شرایط نامناسب کشور مخالف جنگ بودند در خط مقدم قرار گرفتند. پس از شکست افراطیون جنجالی هریک به گوشه ای خزیدند. تنظیم و امضای عهدنامه بر عهده کسانی قرار گرفت که از ابتدا مخالف یا بی میل به جنگ بودند عهدنامه ترکمنچای بنا به بعضی روایات تاریخی توسط قایم مقام فراهانی تنظیم و به امضای میرزاعبدالحسین خان شیرازی، آصف الدوله و عباس میرزا از سوی ایران و ژنرال پاسکوویچ از سوی روسها رسید و طی آن باقیمانده مناطق قفقاز (ایروان و نخجوان) به روسها واگذار شد و حق کشتیرانی در دریای خزر هم از ایران سلب شد. درسایه بی مبالاتی افراطیون این عهدنامه ننگین بیش از ۹۰ سال سایه شوم خود را بر ایران گسترد.

اما مدعیان افراطی امروزی بدانند که نتیجه مذاکرات هر چه باشد قطعا ترکمنچای دیگری در کار نخواهد بود زیرا اکنون سایه رهبری فرزانه و ملتی هوشیار برسرایران اسلامی گسترده است. این رهبر با پیروان خود تسلیم خواسته های شیطانی و انحصارطلبانه مستکبران جهانی نخواهند شد .آنان که سر افرازان وزارت خارجه و دولت معزز دکتر روحانی را متهم به مسامحه و سازشکاری می کنند همانند افراطیون دوران قاجارآتش بیار معرکه ای هستند که اگر به نیت و هدف خود برسند ایران را نیز چون عراق و سوریه به ورطه ناامنی و بی ثباتی و نزاع سوق می دهند.

البته خام خیالیست که فکر کنیم قدرتهای جهانی به ثبات این نظام متعهد باشند، اما حرکت به سوی تنش و تنازع با آنان نیز به منافع و امنیت کشور آسیب خواهد رساند پس تعامل منطقی در راستای مصلحت و عزت نظام عاقلانه تر از شعارهای هیجانی و بی پایه و اساس است.

 اما سخن ما خصوصا با نمایندگان محترم و معزز که به حق از ذخایر این کشورند آن است که : شما عزیزان قریب به اتفاق در انتخابات خرداد سال ۹۲ همگام و هم رای مردم نبودید مهم هم نیست حق قانونی و مدنی شماست که همچون سایر آحاد ملت به آنکه اصلح می دانستید رای دهید. اما وقتی رییس جمهور انتخاب شد انتظار مردم هم فرق می کند آنان از نمایندگان خود انتظار دارند که صریح و شفاف خواسته های آنان را در قالب دولت جدید دنبال نمایند اما آنچه در یکسال اخیر گذشت بیانگر آن است که بجز اندکی از نمایندگان محترم گیلان بقیه هنوز پیام مردم را به درستی نگرفته اند  و با سکوت یا تایید مواضع افراطیون خواسته های مردم را نادیده می گیرند.

ابتدا لازم استکه از نمایندگان بزرگواری که در مراحل مختلف تاکنون از دولت منتخب مردم حمایت کرده اند سپاسگذاری شود اما متاسفانه عده ای از این عزیزان نیز از سوی مردم متهمند که از قدرت تقنینی و نظارتی خود برای مهار دولت سرکش و قانون گریز گذشته استفاده ای نکرده اند اما حرکت دولت جدید را در عرض یکسال با ده ها سئوال، کارت زرد و قرمز!، تهدید به استیضاح و حتی استیضاح سالم ترین و صادق ترین نخبگان کشور، کند کرده اند.  البته سئوال حق نمایندگان است اما چرا در خصوص نحوه هزینه کرد ۸۰۰ میلیارد دلار درامد دولت قبل سئوال نکردند؟ چرا در خصوص بورسیه های غیر قانونی سئوال نکردند؟ چرا در مورد نرخ بالای تورم و بیکاری سئوال نکردند؟ چرا درباره رشد اقتصادی ۸/۶- سئوال نکردند؟ چرا از دولتی که مدعی بود سالانه هزار کیلومتر راه آهن احداث می کند سئوال نکردند که به چه علت حدود ۲۰۰ کیلومتر راه آهن قزوین – رشت – انزلی بعد ازیک دهه  به پایان نمی رسد؟ چرا از دولت قبل سئوال نکردند که در استان به اصطلاح کشاورزی گیلان به چه دلیل دو پروژه سدسازی پلرود و شفارود کند و آرام پیش می روند؟ چرا در خصوص وام های آنچنانی به دولتمردان قبلی سئوال نکردند؟چرا وقتی برخلاف نظر صریح حضرت امام عنوان شد که مجلس در راس امور نیست کسی سئوال نکرد؟ چرا وقتی تحریمهای ظالمانه در سایه سیاستهای ساده لوحانه دولت قبل تصویب می شد کسی سوال نمی کرد  تا امروز افراطیون صرفا لغو تحریمها را شرط پیروزی دیپلماتهای دانشمند ماقلمداد نکنند!چرا و چرا و چرا….

 به هر حال سال آینده سال برگزاری انتخابات مجلس است مردم و جریانات سیاسی می خواهند بدانند دیدگاه نمایندگان عزیزشان چیست؟ چرا عده ای از آنان در انتظاری فراقانونی حتی در انتخاب ساده ترین مدیران دولتی در شهرستانها اصرار به هماهنگی دستگاه های اجرایی با خود دارند اما خود در انتخاب بالاترین سطح مدیران یعنی وزرا با دولت فخیمه همکاری نمی کنند و رفتاری بی سابقه با دولت را در پیش گرفته اند؟ آیا نمایندگان محترم قادر به همکاری با دولت جدید هستند؟ آیا خود را قادر به پاسخگویی به خواسته های مردم می دانند؟ نظرشان در خصوص سوالات و استیضاح های زنجیره ای چیست؟در مورد دکتر فرهادی وزیر پیشنهادی جدید برای وزارت علوم صراحتا چه نظری دارند؟ در خصوص مذاکرات هسته ای چه فکری می کنند؟ آیا آنان نیز چون افراطیون، پیشاپیش هر عهدنامه ای را معادل ترکمنچای می دانند؟ آیا این خط تندروها را توهین به ملت استکبار ستیز و رهبری هوشمند و فرزانه نظام  تلقی نمی کنند؟

مردم و جریانات سیاسی منتظر پاسخ صریح و صادقانه نمایندگان شایسته خود هستند و مهمتر از آن تاریخ این کشور به عنوان آخرین قاضی قبل از محکمه الهی به نظاره ایستاده است که آیا نمایندگانشان پا در جای پای قایم مقام فراهانی هاخواهند گذاشت یا میرزا آقاسی ها؟

رویه امیرکبیرها را در پیش خواهند گرفت یا میرزاآقاخان نوری ها را؟

دوستان عزیز و ارجمند :ما خیرخواهانه می گوییم که اگر علاقمند به استفاده مجدداز تجارب خود در جایگاه کنونی هستید به افکار عمومی بیشتر توجه کرده وبه ان احترام بگذارید.

کیوان محمدی
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share