در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، رؤسا و معاونین پژوهشی و جمعی از محققان و پژوهشگران و دانشجویان، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، رؤسا و معاونین پژوهشی و جمعی از محققان و پژوهشگران و دانشجویان، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.IMG_6077

در این جلسه حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت هفته و روز پژوهش، با اشاره به آیات قرآن، گفت: هیچ حرکتی بدون آگاهی و شناخت اتفاق نمی افتد. امروز پیشرفت در دنیا بر پایه پژوهش و تحقیق خلاصه شده که این از نتایج تحقیق در اسرار عالم بوده که توانسته اند پله های ترقی را طی کنند.

وی ، افزود:امروز ما نباید با تکیه بر درآمد حاصل از منابع طبیعی قله های آرزو ها را طی کنیم بلکه با کمک محققان و پیشگامان امر تحقیق و پژوهش باید راه ترقی و پیشرفت را پیدا و آن را پیمود.

دکتر میرابراهیمی، پیش بینی ۱۶% درآمد حاصل از شرکت های دانش بنیان را در بودجه سال ۹۴ دانشگاه مهم دانست و افزود: ما باید بتوانیم از طریق تأسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی در سایه پژوهش خود را به درآمد خارج از شهریه مطابق بودجه پیش بینی شده در سال آینده برسانیم و این حرکت بسیار ارزنده است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خاطر نشان کرد: کشور ما امروز از نظر پژوهش در جایگاهی بسیار بالا قرار داردو شاهد حرکت های خوبی در این راستا هستیم.دانشجویان نیز باید در جلسات پژوهشی و کنفرانس های علمی حضور یابند تا بتوانند با راهها و فنون مختلف پژوهش آشنا شوند .

این مقام مسئول ، پنج مشکل را از  مشکلات اساسی پژوهش در کشور دانست و اظهار کرد: اولین مشکل پژوهش در کشور ، پژوهش های انجام شده معطوف به حل مشکلات مملکت نیست. همچنین دومین مشکل مطرح شده آن است که پژوهش های ما نتوانسته اند به عرصه تولید ثروت و تبدیل علم به ثروت ورود کنند که این یکی دیگر از مشکلات تحقیق در کشور است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، سومین مشکل تحقیق را انحصاری شدن آن دانست و اذعان داشت: انحصاری شدن پژوهش باعث شده که قشری از اعضای هیأت علمی دانشگاهها از مباحث پژوهشی دور باشند پس تحقیق باید در دانشگاهها   طوری باشد تا تمام بدنه علمی دانشگاه را در بر گیرد و تمام اعضای هیأت علمی دانشگاهها با این مسئله درگیر شوند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،  قطب علمی نبودن بعضی از استانها را مشکل چهارم بیان کرد و افزود: با وجود منابع طبیعی سرشار و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان گیلان، باید این استان به یکی از قطب های علمی کشور تبدیل شده و رؤسا و معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در محقق شدن این امر کوشا باشند.

دکتر میرابراهیمی، خواستار اختصاص سهمی از بودجه پژوهشی استان شد و تصریح کرد: مشکل پنجم ما در پژوهش داشتن سهم اندکی از بودجه پژوهشی در کشور است و انتظار ما از دولت و خصوصا استاندار گیلان آن است در بودجه پژوهشی ، سهمی هم به پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یابد  چرا که این دانشگاه با داشتن اساتید فرهیخته و مجرب و با داشتن آزمایشگاههای مجهز و پیشرفته و وجود ظرفیت لازم در آن، آمادگی کمک به حل معضلات و مشکلات استان گیلان را در کنار دیگر مسئولین استانی خواهد داشت.

در پایان طی مراسمی از شش نفر از محققان و پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تجلیل شد.

IMG_6110 IMG_6142 IMG_6122 IMG_6126 IMG_6133

Share