نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی

مراسم اربعین حسینی می‌تواند در کتاب گینس ثبت جهانی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی بدون استثنا یکی از طولانی‌ترین راهپیمایی‌های مذهبی و فرهنگی جهان است، گفت: این مراسم می‌تواند در کتاب گینس ثبت جهانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی بدون استثنا یکی از طولانی‌ترین راهپیمایی‌های مذهبی و فرهنگی جهان است، گفت: این مراسم می‌تواند در کتاب گینس ثبت جهانی شود.ashoori-fooman1472 (3)

ناصر عاشوری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی ستاد عتبات عالیات غرب گیلان اظهار کرد: پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی بدون استثنا یکی از طولانی‌ترین راهپیمایی‌های مذهبی و فرهنگی جهان است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین باید در کتاب جهانی گینس ثبت جهانی شود، تصریح کرد: اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی کعبه و مدینه را محور وحدت مسلمانان دانست و گفت: عراق، نجف و کربلا نیز محور وحدت شیعیان و مسلمانان جهان محسوب می‌شوند.

وی پیوستگی فرهنگی ایران و عراق را با قدمت یک‌هزار ساله خواند و افزود: این پیوستگی اعتقادی است.

عاشوری با اشاره به مشکلات و تهدیدات تکفیری، داعشی و وهابی‌ها در مراسم اربعین حسینی، تصریح کرد: حمایت مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران آرزوی دشمنان اسلام و شیعه را به گور می‌برد و مراسم اربعین حسینی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است.

وی شیعیان را امتی واحد و محب اهل بیت (ع) دانست و متذکر شد: اگر مسلمانان و شیعیان از سوی دشمنان تهدید و یا تحریم اقتصادی شوند فرزندان عاشورا و رمضان در مقابل آنها هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه شیعیان به خاطر ارزش‌های اعتقادی از جان و مال خود نیز می‌گذرند، یادآور شد: اگر دشمنان به راهپیمایی مذهبی و سیاسی اربعین نگاه کنند متوجه وحدت امت شیعه و مسلمان می‌شوند.

وی خواستار تهیه مکانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بازسازی عتبات عالیات در سطح شهر فومن توسط شهرداری شد و خاطرنشان کرد: یک دفتر نیز با کمک فرمانداری و بنده تاسیس می‌شود تا مردم شهرستان فومن سهم خود در بازسازی عتبات عالیات را ادا کنند./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

 

Share