مسئول روزنامه جوان در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد‌ رشت‌:

مخالف ازدواج‌ دانشجویی هستم/فضای دانشگاه‌ها ‌امنیتی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله گنجی شرایط دانشجویی و جوانی را خاطره انگیز‌ترین دوران زندگی خواند و گفت: اغلب جوانان در دوران دانشجویی شخصیتی فرا واقعی و بادکنکی دارند و بسیار آرمانی فکر می‌کنند.و

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عبدالله گنجی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه دوران دانشجویی دل‌انگیزترین دوران زندگی است، اظهار کرد: جریان دانشجویی در کشور همواره استکبار ستیز و ضد آمریکایی بوده است.

۱۳۹۳۰۶۱۸۰۰۰۶۳۲_PhotoA

وی با بیان اینکه با یک تقسیم‌بندی درست از گروه‌های مختلف فکری نسبت به نظام بسیاری از شبهات برطرف می‌شود افزود: در کشور هفت دسته یا گروه هستند که مواضع متفاوتی نسبت به نظام دارند.

گنجی با بیان اینکه دسته نخست بدون توقع و فدائیان انقلاب هستند، ادامه داد: این افراد نسبت به امام (ره) و انقلاب آرمان‌های عمیقی دارند و برای حفظ نظام از جان گذشته‌اند.

وی تصریح کرد: گروه دوم وفاداران به انقلاب هستند و حاضرند برای ابقای نظام همه کار انجام دهند به جز آنکه جان خود را فدا کنند.

مدیر مسئول روزنامه جوان با برشمردن ویژگی‌های گروه سوم ادامه داد: گروه سوم افراد محتاط هستند و اغلب اهل هزینه پرداخت کردن برای نظام نیستند.

وی با اشاره به اینکه دسته دیگر نیز جزو افراد خنثی هستند، خاطرنشان کرد: گروه چهارم طرف کسی را دارند که بیشتر به فکر منافع زندگی و راحتی خود باشند.

گنجی، افرادی که منتقد هستند اما با کلیات نظام کاری ندارند را جزو دسته پنجم معرفی کرد و گفت: گروه ششم نیز مخالفانی هستند که تنها به نظاره نشسته‌اند و حاضر به هزینه کردن نیستند و تنها برای گروه‌های برنده کف می‌زنند.

وی معاندان و دشمنان نظام را جزو گروه هفتم و آخر معرفی کرد و گفت: این افراد حاضرند برای سرنگونی نظام جان دهند و هزینه کنند مانند ریگی و دیگر افراد از این دست که دانشجویان باید با شناخت از این دسته‌بندی‌ها تعاملات را رعایت کنند.

*مخالف ازدواج‌های دانشجویی هستم

این مسئول شرایط دانشجویی و جوانی را خاطره انگیز‌ترین دوران زندگی خواند و گفت: اغلب جوانان در دوران دانشجویی شخصیتی فرا واقعی و بادکنکی دارند و بسیار آرمانی فکر می‌کنند.

وی افزود: این افراد به دلیل زندگی در فضای آرام خانواده و به دور از دغدغه هنوز با مشکلات زندگی آشنایی ندارند و در سن دانشجویی ازدواج می‌کنند که بعدها دچار مشکلاتی در زندگی می‌شوند.

گنجی با بیان اینکه ممکن است بسیاری از مسئولان و افراد با این طرز فکر بنده مخالف باشند، توصیه کرد: بهتر است جوانان پس از شناخت و یافتن هویت خود ازدواج کنند تا ازدواجشان پایدار و به‌هنگام باشد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی براینکه چرا هیچ جریانی به جز بسیج دانشجویی اجازه فعالیت در دانشگاه‌ها را ندارد، اظهار کرد: تشکل‌ها و انجمن‌ها نیز در دانشگاه‌ها فعالیت دارند اما اگر جریانی بخواهد علیه نظام کاری انجام دهد اجازه فعالیت ندارد زیرا مشروعیت نظام محرز است و کسی اجازه فعالیت علیه نظام در دانشگاه را ندارد.

مدیر مسئول روزنامه جوان ادامه داد: اگر دانشجویانی در صدد راه‌اندازی تشکلی در دانشگاه‌ها هستند می‌توانند برای طرح‌های خود از ریاست دانشگاه مجوز بگیرند.

*پرداختن تنها به بعد تاریخی روز دانشجو صحیح نیست

وی در پاسخ به سئوال یک دانشجوی دیگر که پرسید چرا تنها در ۱۶ آذر هر سال به بعد تاریخی این روز پرداخته می‌شود، گفت: پرداختن تنها به بعد تاریخی روز دانشجو صحیح نیست و این وظیفه تشکل‌های دانشجویی است.

گنجی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه باید برنامه‌های دیگری مانند توجه به اشتغالزایی این افراد را نیز تدوین کنند، توجه به دیگر ذائقه‌های دانشجویان را از دیگر وظایف تشکل‌های دانشجویی دانست.

* امروز ۱۰ سخنرانی روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور لغو شد

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا رئیس جمهور فضای دانشگاه‌ها را امنیتی کرده است در حالی که در بدو انتخابات شعارهای متناقض با این امر می‌داد، تصریح کرد: بله بنده اعتقاد دارم که کمی فضای دانشگاه‌ها در این دولت نیز امنیتی شده است البته اعتقاد ندارم که دستور رئیس جمهوری باشد اما در هر صورت هر اتفاقی در دانشگاه‌ها رخ دهد پای رئیس جمهور نوشته می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به لغو سخنرانی همسر شهید علی محمدی در دانشگاه تبریز گفت: طبق پیامک‌های رسیده به گوشی همراه بنده امروز ۱۰ سخنرانی مخالفان دولت در روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور لغو شد.

وی با بیان اینکه در گذشته می‌گفتند که احمدی‌نژاد فضای دانشگاه‌ها را امنیتی کرده است، ادامه داد: نمی‌دانم چرا هر مسئولی که بر صندلی قبلی تکیه می‌زند همان روش قبلی مسئول قبلی را دنبال می‌کند.

*مذاکرات ژنو بر ارتقای فضای علمی دانشگاه‌های کشور بی‌تاثیر است

گنجی در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکرات ژنو بر ارتقای فضای علمی در دانشگاه‌های کشور نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: هر چند که در ۱۶ ماه بلاتکلیفی وزارت علوم و پا در زمین و هوا بودن این وزارتخانه مهم هنوز آمار دقیقی از وضعیت دانشگاه‌ها در دست نیست اما برخی تحلیل کنندگان به افت وضعیت علمی کشور معتقدند.

وی با بیان اینکه توافقنامه ژنو و مذاکرات اگر به سرانجام برسد بر وضعیت علمی کشور به ویژه حوزه علوم انسانی تاثیری ندارد، خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید راه‌های روش تحقیق و پژوهش را به دانشجویان آموزش دهند تا سطح علمی دانشجویان و دانشگاه‌ها از این طریق ارتقا یابد.

مسئول روزنامه جوان، نبود روش تحقیق صحیح برای مطالعه و پژوهش را یکی از آفت‌های دانشگاه‌های کشور عنوان کرد./فارس

Share