استاندار گيلان در شوراي آموزش و پرورش مطرح کرد

متاسفم که شهرداری ها هنوز متوجه جایگاه آموزش و پرورش نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش از پرداخت نکردن سهم عوارض آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش از پرداخت نکردن سهم عوارض آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها انتقاد کرد.

jpg2681 دکتر نجفی در این نشست با اشاره به اهدای لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به وی گفت : پیگیری جدیت فعالیت و پویایی آموزش و پرورش استان باعث حضور بیش‌تر بنده می‌شود و هر آنچه انجام می‌دهم وظیفه‌ای است که در قبال مردم دارم.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به اینکه برخی از شهرداری‌ها ۵ درصد عوارض سهم آموزش و پرورش را پرداخت نکرده‌اند گفت : متأسفم بعضی از شهرداری‌های ما هنوز جایگاه آموزش و پرورش را متوجه نیستند در بسیاری از کشورهای دنیا عمده کارهای فرهنگی و آموزشی با شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه انتقاد وی از اشخاص نیست بلکه از کلیت فعالیت‌ها است گفت : حضور شوراها در قانون اساسی نیز به این واسطه است تا درک مناسب از مسائل زیست محیطی، آموزشی و فرهنگی داشته باشند و بسیاری از کارهایی که دولتمردان در این زمینه انجام می‌دهند برعهده شهرداری‌ها است.

استاندار گیلان همچنین بر فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها برای اخذ این عوارض تأکید کرد.
وی پرداخت نکردن ۵ درصد عوارض سهم آموزش و پرورش براساس قانون را تخلف دانست و گفت : مدیر کل امور شهری و شوراهای گزارشی از این مسئله ارائه دهد.

دکتر نجفی با اشاره به جایگاه سواد آموزی گیلان گفت : گیلان نباید در بحث سوادآموزی هشتم باشد حق ما این است که اول باشیم.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : باید کمک کنیم در این بخش گیلان رشد داشته باشد چرا که اگر بخواهیم در بخش مدیریت شهری، روستایی، مسائل زیست محیطی و حتی کشاورزی موفق باشیم نیازمند تحرک بیش‌تر در بخش سواد آموزی هستیم.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه دانش آموزان گیلان در آزمون سراسری امسال خوش درخشیدند گفت : حمایت از نخبگان کمک در جهت توسعه کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از دانش آموزان نخبه گفت : توان علمی و پژوهشی دانش‌آموزان را هدایت کنیم تا این عزیزان به عنوان آیندگان ما خادمان ارزشمند و پاک دست برای نظام و کشور باشند.

استاندار گیلان با اعلام موافقت مبنی بر اجرای طرح حمایت از دانش آموزان برتر گفت : تعداد زیادی از دانش آموزان مستعد استان برای رقابت با دیگر استانها و کسب موفقیت و افتخارات علمی نیاز به حمایت و پشتیبانی‌هایی دارند لذا با تشکیل تیم کارشناسی آموزش و پرورش و شناسایی آنان به این دانش آموزان کمک خواهیم کرد.

Share