سام سکوتی

لطفا فوتبال را بیش از این سیاسی نکنید!

لطفا فوتبال را بیش از این سیاسی نکنید! چند ماه پیش و زمانی که رئیس هیئت مدیره پرسپولیس به دلیل تمول مالی بیشتر و اینکه ادعا کرد می‌تواند تمامی دستمزد آقای دایی را یکجا پرداخت کند و یکی از اسطوره‌های فوتبال کشورمان را از باشگاهی که برای آن زحمت کشیده بود و با سر بانداژ […]

لطفا فوتبال را بیش از این سیاسی نکنید!
-sam-sokoutiچند ماه پیش و زمانی که رئیس هیئت مدیره پرسپولیس به دلیل تمول مالی بیشتر و اینکه ادعا کرد می‌تواند تمامی دستمزد آقای دایی را یکجا پرداخت کند و یکی از اسطوره‌های فوتبال کشورمان را از باشگاهی که برای آن زحمت کشیده بود و با سر بانداژ شده برای تیم محبوب میلیون ها ایرانی توپ زده بود، اخراج کند و بر خلاف رسم مألوف، مربی جدید را بر سر تیم در حال تمرین آورد که با حاشیه‌هایی همراه بود و در یادداشتی تحت عنوان «پرسپولیس سیاسی شد» به آن پرداخته بودم.
امروز اما پس از ایجاد موج جدیدی در باشگاه پس از پیروزی در دربی آقای سیاسی که گویا وجه تسمیه نام او هر روز بیشتر نمایان می‌شود، بار دیگر تصمیم خارق العاده گرفته و به سمت مدیر عاملی این باشگاه مردمی تکیه کرده است!
دوستان فوتبالی و بزرگان باشگاه پرسپولیس چرا چنین اتفاقات نامیمونی را در باشگاه برمی‌تابند و اجازه می‌دهند هر فردی که پول بیشتری دارد برای این باشگاه که بزرگانی همچون مهندس عابدینی، برادران انصاری‌فرد و مصطفوی و کلانی و چندین نام بزرگ دیگر که در سطوح مختلف مدیریتی تجربه و سابقه دارند، تصمیم بگیرد که بیشتر تصمیمات آنها هم کاملا غیرکارشناسی و غیر فوتبالی است.
چرا وزارت ورزش در جایی که نباید دخالت می‌کند و در اینجا که افتخار و نام باشگاه بزرگی چون پرسپولیس در میان است، سکوت می‌کند و تصمیم بر عدم ورود به موضوع را دارد!
ورزش و خصوصا فوتبال درکشور ما جایگاهی مهم‌تر از آن دارد که افرادی به صرف داشتن پول بخواهند سکان مردمی ترین تیم کشور را در قبضه داشته باشند و صدای کسی هم در نیاید!
متأسفانه در چند سال اخیر با تصمیمات غیرکارشناسی، فوتبال کشور ما از جایگاه بین المللی خود دور افتاده است و این روزها هم که می‌بینیم سیاست تیشه تیزی برداشته و بر پیکره فوتبال کشور افتاده است.
چرا فوتبالیست های سرباز در دوران مدیریتی مدیران ورزشی اتفاق نیافتاد و این موضوع زمانی سر برآورد که افرادی فقط به دلیل رئیس نشدن رئیس سازمان وقت و با لابی دولتی پس از ناتوانی در نصب گزینه اصلی به ریاست فدراسیون فوتبال جلوس کردند و فوتبال پر از پلشتی شد؟ چرا تیم های ما در سطح ملی به دلایل غیرفوتبالی از گردونه مسابقات حذف شدند؟ چرا زمانیکه تیمی برای رده‌های میانی جدول تلاش می‌کند، میلیون ها دلار از پول این کشور را به جیب مربیان درجه سه اروپایی می‌ریزد؟ چرا فوتبالی ها به جای حل و فصل مشکلات خود از دایره ورزش خارج شدند و کار به دادگاه و دستبند و اوین کشیده شد؟ آیا همه این بندها که بر دست و پای فوتبال ما می زنند، از جنس همان دستبندهای مدیریت ضعیف نیستند؟
چرا می‌توانیم قانون‌های عجیب برای همه چیز داشته باشیم اما در جایی که می‌توان بر اساس اصل اقتصاد مقاومتی آن را تعریف و توجیه کرد، دلارهای کلان به جیب سرمربیان خارجی ریخته می‌شود تا در طول تاریخ برای اولین بار به لبنان ببازیم!
مسئولین محترم لطفا به داد ورزش کشور در سطح کلان و خصوصا فوتبال برسید که بر همان مدار دولت پیشین می‌چرخد و وزیر شما نه تنها هیچ گونه تغییری در سازمان ورزش که ایجاد نکرده‌ است بلکه مبحثی به نام جوانان هم که بیشترشان علاقمندان همین ورزش نیز هستند هیچ چیزی جز نام این وزارت خانه ندیده و نشنیده اند.

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share