معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری شورایعالی مناطق آزاد

قیام امام حسین(ع) تعیین کننده مسیر آینده بشریت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری شورایعالی مناطق آزاد در نخستین یادواره شهدای منطقه آزاد انزلی«شقایق باران»، با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) تعیین کننده مسیر آینده بشریت است که جهانیان را به سمت پیروزی و نورانیت هدایت می کند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری شورایعالی مناطق آزاد در نخستین یادواره شهدای منطقه آزاد انزلی«شقایق باران»، با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) تعیین کننده مسیر آینده بشریت است که جهانیان را به سمت پیروزی و نورانیت هدایت می کند، افزود: در محفل شهداء هیچ سخن و ذکری والاتر از یاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) نیست چرا که شهدای عزیز رهروان راه آن امام شهید و خانواده آن بزرگوران نیز ادامه دهندگان مسیر پیام آوران قیام عاشورا می باشند.

Zamوی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات معصومین درخصوص مقام شهید و امام حسین(ع) به تبیین این جایگاه پرداخت و گفت: خداوند شهید و کسانی که در مسیر الهی جهاد میکنند را محبوب خود قلمداد می کند و برهمین سیاق پدر و مادر آنها نیز محبوب و محبوبه خداوند هستند.
محمد علی زم با بیان اینکه خداوند متعال به امام حسین(ع) بابت رشادت و جهاد مظلومانه در راه خدا سه هدیه گرانقیمت داد که ۹ امام بعد از حسین بن علی(ع) از فرزندان و ادامه دهنده راه او هستند نخستین آن می باشد.
وی با تصریح براینکه آنچه در آخرالزمان رخ می‌‌دهد باز چیزی متعلق به امام حسین است که خداوند بدو عطا کرده افزود: کرامات امام حسین(ع) تا ظهور نهمین فرزند آن امام همام روز به روز فزونی می یابد و حضور ۲۰ میلیون شیعیان جهان در مراسم اربعین امسال نشانه تداوم فیوضات امام شهید ما می باشد.
معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به سومین هدیه الهی به امام حسین(ع)خاطرنشان کرد: هر کس خود را به حب حسین برساند بدون شک دعای او را اجابت می‌کند.

برنامه های مناطق آزاد با هدف الگو سازی برای سرزمین اصلی به اجرا در می آیند

Masror-2 مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در مراسم یادواره شهدای منطقه «شقایق باران» با بیان اینکه در اجرای این برنامه فرهنگی، نوآوری و خلاقیت مورد نظر رعایت شده، افزود: اجرای برنامه هایی چون یادواره شهدای منطقه آزاد انزلی می تواند الگویی مناسبی برای برگزاری مراسمهای مشابه نکوداشت شهدای عزیز برای سرزمین اصلی باشد.
وی با تصریح براینکه برگزاری یادواره شهدا از سوی سازمان متبوع خود در سالهای آینده تداوم خواهد داشت افزود: در مراحل طراحی و اجرای نخستین یادواره شهدا، به اطلاعات جامعی از شهدا و خانواده معظم آنها دست یافتیم که در برنامه های آتی سازمان از آنها استفاده می کنیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح براینکه ما مسئولین موظف به خدمتگذاری به خانواده شهداء هستیم گفت: در طول یک سال خدمتگذاری در این منطقه، خانواده شهدای محدوده به دلیل مناعت طبع و بزرگواری، مراجعات زیادی به این سازمان نداشتند، اما ما خود را مقید می دانیم تا حد توان درخدمت به خانواده شهداء کوشیده و مشکلات آنها را رفع نماییم.
گفتنی است نخستین یادواره شهدای منطقه آزاد انزلی «شقایق باران» با هدف تجلیل از ۸۱ شهید و خانواده معظم آن بزرگوران از سوی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان و با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسئولین کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
نواختن مارش نظامی دوران دفاع مقدس از سوی گروه موسیقی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، خاطره خوانی پدر و برادر دو شهید منطقه، قرائت اشعار سه تن از شاعران گیلانی و کشوری در خصوص مقام شهید، پخش کلیپ معرفی و تعزیت ۸۱ شهید محدوده منطقه، توزیع بسته فرهنگی و اجرای نمایش تک نفره شعر خوانی در مقام شهداء، موسیقی سنتی با موضوع شهید و برگزاری نمایش تئاتر آسمانیها بهمراه اهداء لوح یادبود نخستین یادواره شهدای منطقه آزاد انزلی به خانواده شهداء از بخشهای مختلف این همایش بود.
اجرای نمایش پرفورمنس با محوریت حضور بسیجیان در خطوط مقدم جنگ علیه دشمن متجاوز و عملکرد خانواده معزز شهداء و مردم در پشت جبهه که در ابتدای مراسم اجرا شد، از بخش هایی بود که بسیار مورد توجه خانواده شهداء و ایثارگران منطقه آزاد انزلی قرار گرفت.

Share