قوی‌ترین خودروی ۸ سیلندر تاریخ لکسوس+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدل جدید لکسوس به نام RC F با موتور نیرومند ۸ سیلندر، ۵ لیتری و ۴۷۱ اسب‌بخاری روی کار می‌آید که این خودرو را به نیرومندترین مدل ۸ سیلندر تاریخ لکسوس تبدیل می‌کند. پای موتور نیرومند ۸ سیلندر لکسوس که در میان باشد، اندکی ارتقا لازم است. کارشناسان تویوتا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدل جدید لکسوس به نام RC F با موتور نیرومند ۸ سیلندر، ۵ لیتری و ۴۷۱ اسب‌بخاری روی کار می‌آید که این خودرو را به نیرومندترین مدل ۸ سیلندر تاریخ لکسوس تبدیل می‌کند.
۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۲۴۳Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_0f

پای موتور نیرومند ۸ سیلندر لکسوس که در میان باشد، اندکی ارتقا لازم است. کارشناسان تویوتا نیز برای ساخت کوپه جدید لکسوس یعنی RC F هم به‌خوبی متوجه این موضوع شده و آن را چنان تطبیق داده‌اند که شایستگی حمل این موتور را داشته باشد. درنتیجه این همراهی این مدل به نیرومندترین مدل ۸سیلندری که تابه‌حال توسط لکسوس ساخته‌شده تبدیل شده است. قلب ۵ لیتری آن ۴۷۱ اسب‌بخار قدرت در دور موتور ۷۱۰۰ دور در دقیقه و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و یک جعبه‌دنده ۸ سرعته نیز به آن جفت می‌شود.

در طراحی منحصربه‌فرد بدنه RC F کارآیی مورد توجه ویژه قرار گرفته و پیروی از فلسفه فرم در راستای عملکرد مدنظر طراحان بوده است. این مدل که نسل دوم V8 F لکسوس است بر اساس مدل RC ساخته شده اما از طراحی بسیار متمایزی برخوردار است. RC F همچنین از فن‌آوری برتر و تیونینگ ممتاز سوپراسپرت ۱۰ سیلندر LFA سود می‌جوید که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.

طول این خودرو ۴۷۰۵ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۳۹۰ میلی‌متر است. به‌کارگیری تجهیزات آیرودینامیکی قسمت عقب آن را ۱۰ میلی‌متر کشیده‌تر کرده و ارتفاع آن‌هم ۵ میلی‌متر کم‌تر شده است اما فاصله محوری چرخ‌های جلو و عقب در هر دو یکسان است. استفاده از چرخ‌های پهن‌تر هم آن را ۵ میلی‌متر عریض‌تر از مدل RC کرده است.

علاوه بر این، آیرودینامیک این خودرو نیز ارتقا یافته تا بتواند از عهده نیروی فراوان تولیدی برآید و کنترل خود را حفظ کند. بالچه اکتیو عقب، سیستم تعلیق و ترمز ویژه در این راه به این خودرو یاری می‌رسانند. هر عنصری به‌خودی‌خود آیرودینامیک را بهبود می‌بخشد؛ برای مثال فرم L مانند در امتداد گل‌گیرهای جلو علاوه بر این‌که زیبایی خاصی به RC F بخشیده، طراحی را پویاتر کرده و حرف اول نام برند را تداعی می‌کند، در بهبود آیرودینامیک تأثیر بسزایی دارد. افزایش ارتفاع کاپوت نیز محیطی مناسب برای میزبانی موتور بزرگ‌تر به وجود آورده است. از طرف دیگر ظاهری نیرومندتر و تهاجمی‌تر برای RC F به وجود آورده است.
۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۳۳Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_04 ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۴۵Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_59 ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۳۱۶Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_05 ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۳۳۰Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_06 ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۳۴۸Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_6a ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۴۲۶Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_9e ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۴۳۸Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_99 ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۵۱۲Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_9f ۱۴-۱۲-۱۰-۴۲۵۴۶Lexus-RC_F_2015_1280x960_wallpaper_d1
/خبرآنلاین

Share