معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رشت اعلام کرد

فرهنگ کار از بین رفته و باید احیا شود/آموزش فنی و حرفه ای به طلاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کوروش پرند امروز در حاشیه بازدید از حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت، با اشاره به اهداف بازدید خود از این حوزه اظهار کرد: از مدیریت حوزه می‌خواهیم مکانی را در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دهد تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به طلاب ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کوروش پرند امروز در حاشیه بازدید از حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت، با اشاره به اهداف بازدید خود از این حوزه اظهار کرد: از مدیریت حوزه می‌خواهیم مکانی را در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دهد تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به طلاب ارائه شود.۱۳۹۲۰۷۲۵۰۰۰۳۶۱_PhotoA

وی با بیان اینکه یکسری کارگاه‌های آموزشی باید برگزار شود، تصریح کرد: در کشور ما فرهنگ کار از بین رفته و باید احیا شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور، چند هزار شغل وجود دارد که بلاتصدی است، گفت: به عنوان مثال در «سنگ‌بری» افغانی‌ها فعالیت زیادی دارند که اگر این نیروها از ایران بروند دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان به دنبال این است که با کمترین کار و فعالیت بیشترین سود را به دست آورد، خاطرنشان کرد: باید به نسل جوان تفهیم شود این شیوه درست نیست.

پرند یادآور شد: در آموزه‌های دینی ما، فرهنگ کار و تلاش وجود دارد و از طریق حوزه‌های علمیه می‌توانیم فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود که کار نه تنها زشت نیست بلکه افتخار بزرگی است، خاطرنشان کرد: کاری که حلال باشد زحمت می‌خواهد و باید در این راستا از ظرفیت رسانه بهره بگیریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از فعالیت ۷۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در کشور خبر داد و گفت: ۱۴ هزار مرکز آموزشگاه خصوصی در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی داریم که شهریه دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از آموزش‌‌دیدگان فنی و حرفه‌ای جذب اشتغال می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی رشته‌ها تا ۹۵ درصد در حوزه اشتغال مشغول می‌شوند.

پرند هدف از سفر خود به گیلان را معرفی مدل جدید اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: این مدل جدید در کشور مورد بررسی قرار گرفت و در حال اجرا است.

وی مدل جدید اشتغال را شامل آموزش، تولید، بازاریابی و فروش بیان کرد و متذکر شد: باید بتوانیم این مدل جدید را در استان‌های مختلف تکثیر کنیم./فارس

Share