فرمانده کل سپاه پاسداران

فتنه ۸۸ به مراتب خطرناک‌تر از جنگ بود/حاج قاسم خار چشم دشمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم ما که به آمریکا اعتماد داشتند در مذاکره به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم ما که به آمریکا اعتماد داشتند در مذاکره به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

jafari-000005_PhotoA  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری دقایقی پیش در اجتماع بزرگ «شکوه مقاومت» در کرمان با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: صدور فرمان تشکیل بسیج از سوی رهبر کبیر انقلاب صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد که دشمن اصلی انقلاب اسلامی آمریکای جهان‌خوار است، ادامه داد: امام راحل نیز به منظور آمادگی دفاعی مردم ایران که به صورت کامل و گسترده انجام بگیرد تا در برابر توطئه‌های آمریکا و نظام سلطه بتوانیم مقاومت کنیم، فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی در سال ۵۸ را دادند و هنوز به یک سال نکشیده بود که جنگ را بر ما تحمیل کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این پیش‌بینی و دوراندیشی امام راحل را می‌رساند که با رهبری پیامبرگونه خود این انقلاب را به ثمر رساندند و آمادگی لازم را در مردم ایجاد کردند؛ بسیج رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیج نعمت بزرگی بود که با تایید آن کشور جمهوری اسلامی ایران تضمین شد، عنوان کرد: در برابر تمام توطئه‌ها و ناامنی‌های دشمن و همچنین عرصه‌های داخلی و مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … بسیج حضور فعال و گسترده‌ای دارد.

جعفری به حضور علیرضا رزم‌حسینی عنوان استاندار کرمان اشاره کرد و گفت: این رزمنده دوران دفاع مقدس به عنوان استاندار تجربه‌های زیادی در عرصه مدیریت و اقتصاد دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: دیدگاه‌های خوبی استاندار برای توسعه کرمان دارد، بسیجیان و تمام مسئولان باید از این فرصت برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

وی افزود: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه همراه با عدالت و پیشرفت در استان کرمان باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: شما مردم کرمان قدر نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و فرمانده سپاه ثارالله را باید بدانید.

وی با بیان اینکه بسیج نعمت بزرگی بود که با تایید آن این کشور تضمین شد، عنوان کرد: بسیج در برابر تمام توطئه‌ها و ناامنی‌های داخلی، مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … حضور فعال و گسترده‌ای داشته و دارد.

جعفری تصریح کرد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، پیش‌بینی دشمن این بود که طی یک هفته می‌تواند خوزستان را به تصرف درآورند و با فشار به نظام نوپای ایران اسلامی جلوی صدور انقلاب اسلامی را بگیرند.

وی ادامه داد: همیشه ارتش کشورها در برابر هم قرار می‌گیرند و طبیعی بود ارتش ما با گذشت حدود یک سال از انقلاب اسلامی آمادگی لازم را نداشته باشد و دشمنان این موضوع را می‌دانستند و در زمان آن رئیس جمهور خائن و جاسوسان دشمن که در ارتش هنوز حضور داشتند، نگذاشتند ارتش ما آمادگی برای پاسخ به دشمن را داشته باشد.

سردار جعفری گفت: با محاسبه و توان رزم و ارتش عراق با ارتش به هم ریخته ایران بعد از انقلاب اسلامی آن‌ها به پیروزی اطمینان داشتند اما غافل از این بودند که مردم ایران مردمی مومن، مجاهد، مبارز و پاسخ‌دهنده به هر متجاوزی هستند و با تشکیل فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی این محاسبه را نکرده بودند که یک نیروی منسجم در کشور وجود دارد که می‌تواند محاسبات آن‌ها را به هم بریزد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از روز نخست جنگ، مردم با هر سلاح و امکانی که داشتند به سمت جبهه هجوم آورند و در برابر دشمن ایستادند تا دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد.

جعفری عنوان کرد: حضور گستره نیروهای مردمی در جبهه‌های مختلف و مقاومت‌های مردمی با استفاده از امکانات ارتش را شاهد بودیم در حالی که هماهنگی‌های ناقصی به دست آن رئیس جمهور خائن انجام شد که حضور نیروهای مردمی را قبول نداشت.

وی یادآور شد: بسیجیان منتظر فرمان کسی نبودند و به تکلیف خود عمل می‌کردند و هر مانعی را بر می‌داشتند، این حضور گسترده در جبهه‌های مختلف منجر شد که دشمن نتواند به اهداف خود برسد و بعد از چند ماه ارتش عراق متوقف شد.

جعفری ادامه داد: عملیات‌های مردمی با محور نیروهای مردمی در جبهه‌ها بعد از چند ماه آغاز شد اما بنی‌صدر به عنوان رئیس جمهور در دی ماه با آن نگاه، تفکر و دیدگاهی که داشت، از بیرون راندن دشمن ناامید شد.

وی تصریح کرد: زمانی که عملیات ناموفق هویزه انجام شد، بنی‌صدر به امام راحل گفت نمی‌توان پیشروی کرد و باید سر میز مذاکره بنشینیم و امام خمینی (ره) این حرف را نپذیرفتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی که این خبر به گوش رزمندگان ما در جبهه‌ها رسید، رزمندگان مومن و انقلابی ما نمی‌توانستند حضور دشمن را در خاک ایران تحمل کنند تا اینکه عملیات‌های محدود و ضربه زدن به دشمن را آغاز کردیم.

جعفری گفت: بعد از چند عملیات محدود تجربیات خوبی آغاز شد و با فرار بنی‌صدر هماهنگی کاملی بین ارتش و نیروهای مردمی ایجاد شد و عملیات‌های پی‌درپی برای رزمندگان اسلام را آغاز کردیم.

وی عنوان کرد: شکستن محاصره آبادان به فرمان امام خمینی (ره) با ۱۰ تا ۱۲ گردان مردمی در کنار رزمندگان ارتش صورت گرفت و شهید باقری طراح عملیات شکست حصر آبادان بود.

جعفری تصریح کرد: رهبری از شهید باقری به‌ عنوان یک معجزه یاد می‌کند چراکه یک جوان ۲۲ ساله بدون تجربه نظامی در جبهه قرار می گیرد و بعد از یک سال بزرگترین استراتژیست کشور ما و طراح عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس می‌شود.

وی گفت: عملیات طریق‌القدس با هدف آزادسازی بستان بلافاصله در هشتم آذرماه سال ۶۰ انجام گرفت و عملیات موفق و سرنوشت‌سازی بود و دشمن را ناامید کرد و دشمن در مسیر شکست و ناامیدی قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: عملیات طریق‌القدس نخستین عملیاتی بود که ما به مرز رسیدیم و سوسنگرد و هویزه از زیر آتش دشمن خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال و هشت ماه از آغاز جنگ ما توانستیم به کمک مردم و همت بسیجیان دلاور و شهدای بزرگوار دشمن را از خاک کشور بیرون کنیم و این معجزه بزرگ تاریخی بود که ایران تنها در برابر قدرت‌های مادی و نظامی دنیا ایستادگی کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این معجزه بود که ملت پشت سر رهبر با ایمان و عشقی که به دین و کشور داشتند در جبهه قرار بگیرند و طی مدت کمی تجربیات بسیار خوبی در انجام عملیات‌های پیچیده و سخت نظامی به‌ دست آورند که دشمن دست‌ها را بالا برد و صدام برای آتش بس التماس کرد.

جعفری تصریح کرد: این تفاوت این ۲ نگاه است، نگاه با توانمندی‌های خود و جامعه و ملت خود و نگاه به ابزار مادی یا بی‌توجهی به توانمندی‌های داخلی کشور و این تجربه را از دوران دفاع مقدس داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه بسیج و بسیجی در کشور ما یک معجزه الهی است، عنوان کرد: بسیج و بسیجی بدون امام و رهبری و هدایت ولایت فقیه معنا ندارد.

جعفری همچنین توسعه تفکر مقاومت و ایستادگی را کلید و رمز موفقیت‌ها و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی خواند و گفت: این تفکر در جهان در حال گسترش است و در بسیاری از کشورها نتیجه داده است.

وی تصریح کرد: در سوریه، عراق و لبنان اگر این درس مقاومت منتقل نشده بود، سرنوشت آن‌ها معلوم نبود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که تحولات منطقه به‌ خوبی فهم و درک و بر اساس آن عمل نمی‌شود.

جعفری یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات این است که توجه به مولفه‌های اصلی قدرت خودمان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز جبهه گسترده انقلاب اسلامی را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم، آمریکا و صهیونیست‌ها هر چه تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند به هیچ یک از آن‌ها دست نمی‌یابند و این به علت فکر، ایده و حرکت جدیدی است که به‌ دنبال انقلاب اسلامی از ایران آغاز شده و در منطقه گسترش یافته و مانع اهداف شوم استکباری و نظام سلطه است.

جعفری این سئوال را طرح کرد که چرا به این توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ نباید توجه کنیم و آن را با برخی از خواسته‌های کوچک و مادی دنیایی مقایسه کنیم.

وی تصریح کرد: مردم می‌دانند فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدات نظامی به علت ایستادگی مردم روی شعارهای اصلی خود و برای زیر بار زور آمریکا نرفتن، حرف جدید زدن و درس جدید و توصیه جدید به دیگر کشورهاست.

جعفری گفت: اقتدار و عزت ایران اسلامی به‌ علت ایستادگی زبانزد دیگر کشورها شده است که این اقتدار برگرفته از اعتقادات دینی ما، مکتب عاشورا و حرکت سیدالشهدا (ع) است.

وی افزود: مولفه اصلی این است که ما قدرت خودمان را نباید فراموش کنیم و منظورم از ما «مردم» نیست چراکه مردم این را می‌دانند و پای آن ایستاده‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: عزت، سربلندی و اقتدار مسئله کوچکی نیست و نصیب هر ملتی نمی‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند.

جعفری گفت: مردم در کشورهای دیگر برای رئیس‌جمهور ایران و یا مسئول ایرانی سر و دست می‌شکنند که این عزت، سربلندی، عشق و دلدادگی ملت‌های دیگر به ایران به‌ علت ایستادگی در برابر دشمن است.

وی با اشاره به اینکه محبوبیتی که امام حسین (ع) پیدا کرده به علت گذشت و فداکاری در راه خدا است، یادآور شد: مردم ما با پیروی از امام حسین (ع) در برابر زورگویی‌های نظام سلطه ایستادگی کرده و می‌کنند.

جعفری ادامه داد: ایستادگی در برابر زورگویان به هر قیمتی ادامه می‌یابد و هر چه هزینه لازم داشته باشد مردم ما قادر به پرداختن این هزینه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های اقتصادی از جمله فشارهایی است که مردم ما آن را تحمل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزت و اقتدار نظام اسلامی را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و حرکت عظیم مردم ما ذکر کرد و افزود: نباید این را به‌سادگی معامله کنیم چراکه قابل معامله با هیچ چیز نیست.

جعفری گفت: اهداف بلند انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، اصلاح فرهنگ و … باید محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: شعاری که از ابتدای انقلاب اسلامی داشتیم، ایستادگی در برابر نظام سلطه است و خدا را شکر می‌کنیم که بسیجیان ما پیشتاز این جبهه بوده و هستند.

جعفری گفت: هر مشکلی در کشور ما بوده است، نقش بسیج و بسیجی در آن تعیین‌کننده است و فتنه ۸۸ که هشت ماه طول کشید خطر آن از هشت سال جنگ برای انقلاب اسلامی بیشتر بود.

وی عنوان کرد: اما مردم ما با هوشمندی، بصیرت و ایمان در برابر این فتنه بزرگ ۸۸ ایستادند و توانستند با ایمان و توکل به خدا از این فتنه بزرگ و خطرناک عبور کنند.

جعفری تصریح کرد: ۹ دی پیام مردم ما بود که مردم قدر ولایت فقیه را نسبت به گذشته بیشتر دانستند و به این حرف امام خمینی (ره) رسیدیم که اگر می‌خواهید به کشور آسیبی نرسد، پشتیبان ولایت فقیه باشید.

وی افزود: اگر مشکلات اقتصادی داریم با درس گرفتن از دفاع مقدس که حضور مردم در عرصه اقتصادی است با همین نگاه و تجربیاتی که داریم، مشکلات ملی را باید به دست مردم بسپاریم.

جعفری عنوان کرد: تفکر واگذاری کارها به دست مردم در کرمان وجود دارد اما سیستم‌ها و قوانین مزاحم نمی‌گذارد که این واگذاری انجام شود که نیاز به مجاهدت، تلاش و پیگیری استاندار کرمان و مسئولان استانی و بخش‌های مختلف کشور دارد.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی به‌دست مردم با امر به معروف و نهی از منکر رفع شود و امیدواریم امر به معروف در جامعه گسترش یابد و به آن عمل شود.

جعفری گفت: امروز امنیتی که بر کشور ما حاکم است حاصل حضور مردم در صحنه‌های مختلف است و ایران مانند برخی از کشورهای اطراف نیست که از ناامنی رنج می‌برند و ما در امنیت کامل هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به‌ دنبال بر هم زدن امنیت ما با عوامل داخلی و مزدوران خود هستند، گفت: این حضور گسترده و آماده مردم یکی از برکات بسیج و بسیجی است و همواره در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدیریت و نگاه درست و اعتماد به مردم نگاهی است که ما در شمال و جنوب شرق کشور به مردم داشتیم و مرزنشینان ما در برابر دشمنانی از جنس داعشی ایستاده‌اند.

جعفری افزود: دشمنان از فتنه ۸۸ قصد داشتند بحث داعش را در ایران آغاز کنند اما این توطئه با جانفشانی مردم و حضور در عرصه‌های مختلف خنثی شد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود هرچند که عده‌ای که تفکر ایجاد فتنه را داشتند به این موضوع اشاره می‌کردند که چرا انقلاب اسلامی ادامه یابد.

جعفری اظهار کرد: فتنه‌گران فکر می‌کردند، ماهیت انقلاب اسلامی مانند انقلاب کمونیستی است اما انقلاب اسلامی مرحله نخست آن پیروزی بر طاغوت و سرنگون کردن طاغوت حاکم است و پنج مرحله برای آن پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: استقرار نظام اسلامی مرحله بعدی است و جنگ را تحمیل کردند که نظام اسلامی مستحکم نشود اما این جنگ نتیجه برعکس داد و امام راحل فرمود «ریشه‌های نظام را در جنگ محکم کردیم».

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان همچنین فتنه‌های فرهنگی، شبیخون فرهنگی و مسائل سیاسی را دامن زدند و فتنه ۸۸ یکی از این‌ها بود و از این هم عبور کردیم و نظام اسلامی امروز به برکت خون شهیدان بسیار مستحکم است و دشمنان ناامید از تغییر نظام اسلامی شده‌اند.

جعفری همچنین مرحله سوم انقلاب اسلامی را اسلامی شدن دستگاه‌های نظام برشمرد و اظهار کرد: استقرار عدالت در جامعه، رفع محرومیت از جامعه و استقرار اخلاق اسلامی در جامعه باید انجام شود که با آن فاصله داریم و این امر بدون حرکت جهادگونه مردم محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان نظام باید اخلاق اسلامی را از مردم مطالبه و بستر آن را فراهم کنند و توصیه‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر این نکات تمرکز دارد.

جعفری عنوان کرد: این انقلاب اسلامی هنوز راه طولانی در پیش دارد تا این پرچمی که از اسلام بلند شده است به‌ دست صاحب اصلی آن برسد.

وی ادامه داد: امروز دل ملت عراق با ایران اسلامی، مردم و انقلاب اسلامی ماست و دشمنان ما با استفاده از بخشی از اهل سنت که تفکر انحرافی خطرناک سلفی‌گری تکفیری داشتند، بستری به نام داعش را ایجاد کردند و فکر کردند با این کار می‌توانند با جریان انقلاب اسلامی مقابله کنند اما داعش هم مانند جنگ تحمیلی به‌ نفع ایران تمام شد.

جعفری عنوان کرد: مردم عراق و سوریه فهمیدند، ایستادگی در برابر آمریکایی‌ها یک حق است و زمانی که این حرکت را انجام دادند، دیدند خداوند چقدر به آن‌ها عزت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی که امروز خار چشم دشمنان شده است یکی از بازماندگان دوران دفاع مقدس است که ایستادگی در سوریه و عراق را به دیگران آموخت و دشمن به ایفای نقش این رزمنده مجاهد کرمانی ما پی برده است.

سردار جعفری گفت: خداوند در جای‌جای قرآن به ما وعده داده است اگر جامعه‌ای دین خدا را یاری کند خداوند هم آن‌ها را یاری کرده و نصرت می‌دهد و ما شاهد محقق شدن وعده‌های الهی هستیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مشخص شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز با قاطعیت می‌توان گفت مردم ما به این نکته پی‌بردند که ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن رمز موفقیت ما و حرف درست و به‌حقی است.

وی خاطرنشان کرد: در برابر تحریم‌ها باید به توان خودمان متکی باشیم و مقاومت یک روز فقط در ایران بود اما گسترش پیدا کرده تا سواحل مدیترانه و تا بیخ گوش صهیونیست‌ها رفته و جواب داده است و آن‌ها از این موضوع هراسان هستند اما کاری نمی‌توانند بکنند.

/فارس

Share