عکسی منتشر نشده از«وزیر بهداشت»در کنار«سید حسن نصرالله»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«سیدحسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر فعلی بهداشت و درمان، به سال ۱۳۳۸ شمسی در «فریمان»(زادگاه «شهید مطهری»)، متولد شد. پدرش در «فریمان» عطار بود. وی در کودکی قرآن را نزد شیخ حسین مطهری (پدر شهید «مرتضی مطهری») فرا گرفت. در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده پزشکی مشهد شد و ضمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«سیدحسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر فعلی بهداشت و درمان، به سال ۱۳۳۸ شمسی در «فریمان»(زادگاه «شهید مطهری»)، متولد شد. پدرش در «فریمان» عطار بود. وی در کودکی قرآن را نزد شیخ حسین مطهری (پدر شهید «مرتضی مطهری») فرا گرفت. در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده پزشکی مشهد شد و ضمن تحصیل دانشگاهی در فعالیت­های اجتماعی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشته و همزمان با گسترش موج انقلاب اسلامی با مشارکتی فعال، در رخدادهای سیاسی – اجتماعی شهر مشهد تأثیر گذار بود.
«سیدحسن»بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مؤسسان نهاد انقلابی «جهاد سازندگی» در کشور نقشی فعال ایفا نمود. با شروع جنگ تحمیلی، مدت ۳۳ ماه به عنوان یکی از طراحان مهندسی رزمی به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته و در این مدت دوبار مجروح گردید. برادر کوچک ترش نیز به علت مصدومیت شیمیایی ناشی از دوران جنگ، در سال ۱۳۷۲ به شهادت رسید.
از جمله مسئولیت های دکتر قاضی زاده در سال های دفاع مقدس عبارتند از:

-عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کشور ( ۱۳۶۲ – ۱۳۶۰ ) ؛

– فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه‌های نجف ، خاتم‌الانبیاء و ستاد کربلا ( ۱۳۶۲ – ۱۳۶۰ ) ؛

– فرماندهی مهندسی رزمی در حداقل ده عملیات دفاع مقدس ؛

– از مؤسسان و اعضای شورای مرکزی جهاد سازندگی خراسان ( ۱۳۶۰ – ۱۳۵۸ ) ؛

– مسئول ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی کشور (۱۳۶۲ – ۱۳۶۰)

تصویری که در پیش رو دارید، حدود سه دهه قبل به ثبت رسیده است. در این عکس، دکتر«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» در جمعی دیده می شود که یکی از آنان حجت الاسلام «سید حسن نصرالله» دبیر کل فعلی حزب الله لبنان است. برای ما مشخص نشد که این نما در ایران برداشته شده یا در لبنان.

روحانی با عمامه ی سیاه، سید حسن نصرالله و نفر دوم از چپ، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی»

روحانی با عمامه ی سیاه، سید حسن نصرالله و نفر دوم از چپ، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی»

/مشرق

Share