علیزاده:کیفی سازی خدمات پذیرایی استان گیلان اجتناب ناپذیر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا علیزاده ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در جلسه با اعضاء هیأت مدیره جامعه واحدهای پذیرایی و سفره خانه های سنتی استان گیلان واحدهای پذیرایی را جزء زنجیره ی اصلی خدمات گردشگری دانست و گفت : گردشگران در مقاصد مختلف علاوه بر اقامت و […]

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا علیزاده ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در جلسه با اعضاء هیأت مدیره جامعه واحدهای پذیرایی و سفره خانه های سنتی استان گیلان واحدهای پذیرایی را جزء زنجیره ی اصلی خدمات گردشگری دانست و گفت : گردشگران در مقاصد مختلف علاوه بر اقامت و بازدید از جاذبه های گردشگری ، نیازمند پذیرایی مناسب با غذاهای محلی می باشند.
alizade_3824علیزاده درخصوص تنوع غذاهای محلی گیلان اظهار داشت : غذا در استان گیلان به دلیل تنوع و ذائقه پذیری ، تبدیل به یک محرک برای سفر به این استان شده است ، بنابراین واحدهای پذیرایی و سفره خانه خانه های سنتی با کیفی سازی و تنوع بخشی به منوهای خود ، جذابیت غذاهای بومی و محلی گیلان را در کام گردشگران حفظ نمایند.
وی گفت : خوشبختانه سرمایه گذاری های خوبی در بخش پذیرایی با ایجاد رستورانها و
سفره خانه های سنتی متعدد در استان صورت پذیرفته است و به همین دلیل تا حدی کمبودهای این بخش مرتفع شده است .
این مسوول میراث فرهنگی استان گیلان کیفی سازی خدمات پذیرایی را بر رضایتمندی گردشگران مهم ارزیابی کرده اظهار داشت: توجه به توسعه فیزیکی و ایجاد رستورانهای شکیل و متناسب با معماری بومی بسیار ارزشمند است، اما باید بر روی نیروی انسانی و کیفی سازی غذاها نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
وی گفت : مهم ترین موضوعی که به رضایتمندی گردشگران کمک می کند ، پرهیز از کم فروشی و گرانفروشی و تنزل خدمات است که خوشبختانه اعضاء هیأت مدیره جامعه واحدهای پذیرایی بین راهی و سفره هامه های سنتی گیلان به این موضوع توجه ویژه دارند.
هم چنین در این جلسه مهیار تحویلداری ، رییس جامعه واحدهای پذیرایی و بین راهی استان گیلان نیز عملکرد واحدهای پذیرایی استان گیلان را مثبت ارزیابی کرد و گفت : تمام تلاش دست اندرکاران صنعت غذا و پذیرایی بر این است که کیفیت پذیرایی متناسب با انتظارات گردشگران باشد و سفر خوش را با غذای خوب و لذیذ همراه کنند.
تحویلداری حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از واحدهای پذیرایی در سطح بسیار خوب دانست و گفت: خوشبختانه تعامل اداره کل میراث فرهنگی با تشکل های گردشگری گیلان منجر به تعیین یک خطی مشی واحد برای توسعه گردشگری شده است.
وی گفت : واحدهای پذیرایی متناسب با کسب درآمد به عرضه خدمات مطلوب نیز توجه دارند . به همین دلیل تلاش می شود بهترین و مناسب ترین تجهیزات و امکانات در این دسته از واحدهای گردشگری قرار گیرد.
رییس جامعه واحدهای پذیرایی و سفره خانه های سنتی استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر ارائه یک نرخنامه منطقی و نیز استانداردسازی رستورانها ، در تلاشیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی دوره های آموزش تخصصی برای پرسنل واحدهای پذیرایی برگزار کنیم .
در ادامه جلسه هریک از اعضاء هیأت مدیره جامعه واحدهای پذیرایی بین راهی استان گیلان به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

Share