استاندار گیلان در مراسم افتتاح تقاطع غير همسطح بازكياگوراب

عقب ماندگی گیلان در حوزه زیرساختهای ارتباطی جبران می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب با اشاره به اجرای پروژه های راهسازی گیلان گفت :دولت مصمم است تا عقب ماندگی گیلان در حوزه زیرساختهای ارتباطی جبران شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب با اشاره به اجرای پروژه های راهسازی گیلان گفت :دولت مصمم است تا عقب ماندگی گیلان در حوزه زیرساختهای ارتباطی جبران شود.

jpg2596 دکتر محمد علی نجفی در آیین بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح بازکیاگوراب با اشاره به عقب ماندگی های استان در بخش راههای جاده ای و ریلی اظهار داشت : با توجه به وجود ۱۰ هزار کیلومتر راه ریلی که جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود متاسفانه سهم استان گیلان از این راه ریلی تنها ۳۶۰ کیلومتر است که این مقدار نیز تاکنون به بهره برداری نرسیده است .

وی با یاد آوری وعده مسئولین وقت در خصوص شنیدن سوت قطار در خرداد سال ۹۱ اظهار داشت : دکتر روحانی تاکید ویژه ای در خصوص بهره برداری از این خط مهم ریلی دارند و امیدواریم با توجه به اهمیت تحقق این مهم  شاهد بهره برداری هر چه سریعتر آن باشیم .

استاندار گیلان گفت :  با توجه به وجود بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور متاسفانه هنوز ۱۱ کیلومترباقی مانده از آزاد راه رشت – قزوین تکمیل نگردیده و در ایام تعطیلات با ورود  حجم بالای مسافر به استان شاهد هستیم که این مسیر به گلوگاهی تبدیل شده و حتی  در ایام پرترافیک مسافران ۸ تا ۱۲ ساعت متوقف می شوند که حل این مشکل از جمله اولویت های مهمی به شمار می رود که به آن توجه ویژه ای کرده ایم .

استاندار گیلان بر ضرورت تکمیل هر چه سریعتر ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین تاکید کرد و افزود : آزاد راهی که در همان دوران با ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل می گردید اکنون به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

دکتر محمد علی نجفی به تعریض راه رودبار – منجیل  هم اشاره کرد و افزود : با توجه به حجم بالای مسافر  به استان تنها تعریض این جاده پاسخگو نیست و۱۱ کیلومتر باقیمانده باید تکمیjpg2595ل شود .

نماینده عالی دولت در گیلان  همچنین ازعقب ماندگی ۱۰ درصدی استان در بخش راههای روستایی نسبت به میانگین کشوری خبر داد و خواستار توجه ویژه مسئولین در جهت حل مشکلات استان شد .

نماینده عالی دولت در گیلان افزود :کنار گذر انزلی – تالش ، تقاطع غیر همسطح فومن – شفت – آقا سید شریف ، تکمیل راه پونل – آستارا و سنگر به سیاهکل از جمله پروژه های مهمی به شمار می رود که باید در جهت اجرای هر چه سریعتر آن تلاش کنیم .

وی با ابراز نارضایتی از عدم توسعه در بخش پروازهای هوایی استان اظهار داشت : متاسفنه استان گیلان در این بخش در قیاس با سایر استان ها از عقب ماندگی هایی برخوردار است  که باید در جهت جبران این عقب ماندگی ها تلاش کنیم .

معاون شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز در این مراسم گفت : شرکت ساخت و توسعه به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی ، کاهش تصدی ها و تقویت امور راهبردی مدیریت حمل و نقل کشور و با هدف مدیریت متمرکز در زمینه ساخت راه ، آزاد راه ، راه آهن ، بنادر و فرودگاهها فعالیت می کند .

خادمی  گیلان را پل ارتباطی میان ۴ استان در شمال ، مرکز و شمال غرب دانست و افزود : گیلان ارتباط دهنده استان های شمال غرب با شمال شرق کشور است .

وی اتصال استان گیلان به راه آهن سراسری را از جمله اولویت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد .

ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز از توجه دولت به توسعه و آبادانی کشور قدردانی کرد و افزود : با توجه به وجود ۳ هزار طرح عمرانی و بودجه ناچیز ، دولت علی رقم تمامی مشکلات نهایت تلاش خود را در جهت تو سعه و آبادانی کشور به کار گرفته است که جای قدردانی دارد .

گفتنی است : تقاطع غیر همسطح بازکیا گوراب دارای  ۵۱ متر طول و ۲۱ متر عرض و ۳۶۹ متر طول کل مسیر آن می باشد که برای تکمیل آن ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است .

کاهش مصرف سوخت سالیانه حداقل به میزان ۱۵ میلیارد ریال ، توزیع ترافیک و تسهیل و تسریع در ترافیک عبوری ، ایجاد ارتباط مستقیم سیاهکل به رشت و لاهیجان به سیاهکل ، حذف دور برگردانهای همسطح حادثه خیز ، افزایش ایمنی حرکات ترافیکی و کاهش تصادفات از جمله مزایای اجرای این پروژه به شمار می رود .

Share