نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اجباری نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌‌نژاد ٬ با یادآوری انتشار اخباری مبنی بر عضویت اجباری فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در خصوص عضویت فرهنگیان در این صندوق اجباری وجود ندارد

نگاهی که دانشگاه فرهنگیان منحل شود نگاه درستی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با باین اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکنون گزارشی از دارایی های خود حتی به فرهنگیان و بانک سرمایه به عنوان متولی خود نداده است، گفت: با شفاف سازی عملکرد این صندوق بسیاری از ابهامات موجود در عملکرد آن رفع و نارضایتی زیر مجموعه های آن از بین خواهد رفت.
جبار کوچکی‌‌نژاد با یادآوری انتشار اخباری مبنی بر عضویت اجباری فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در خصوص عضویت فرهنگیان در این صندوق اجباری وجود ندارد اما بخش نامه ای مبنی بر اینکه فرهنگیانی که عضو می شوند باید ۵ درصد سهم خود را بپردازند وجود دارد.

kochaki_4625 (6)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر چند بخش نامه مذکور تا حدودی در خصوص عضویت فرهنگیان در صندوق حالت تحکمی دارد اما اجباری نیست.

وی با بیان اینکه دولت رقمی در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و فرهنگیان ۶۰۰ میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان سرمایه گذاری کرده اند، گفت: در حال حاضر یک هزار میلیارد تومان دارایی این صندوق بوده و در حدود ۳هزار میلیارد تومان نیز سودهای دریافتی آن است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه رقم دقیق دارایی های صندوق با احتساب سودها و اموال آن در حدود ۶ هزار میلیارد تومان است، افزود: متاسفانه این صندوق تاکنون گزارشی از دارایی های خود حتی به فرهنگیان و بانک سرمایه به عنوان متولی خود نداده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: با شفاف سازی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان بسیاری از ابهامات موجود در عملکرد این صندوق رفع و نارضایتی زیر مجموعه های آن از بین خواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با تایید نهایی هیات رئیسه مجلس کار تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در اسرع وقت آغاز خواهد شد./خانه ملت

Share