عاشوری:باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر نقش رفع مشکلات بانک ها در تقویت بازار بورس گفت: افزایش سرمایه بانک ها و رونق تولید در کشور، شاخص بورس را از وضعیت فعلی خارج می کند.ناصر عاشوری قلعه رودخانی درباره نوسانات شاخص بورس در ماههای گذشته، گفت:باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود.

باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر نقش رفع مشکلات بانک ها در تقویت بازار بورس گفت: افزایش سرمایه بانک ها و رونق تولید در کشور، شاخص بورس را از وضعیت فعلی خارج می کند.ناصر عاشوری قلعه رودخانی درباره نوسانات شاخص بورس در ماههای گذشته، گفت:باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود.باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به اتفاقات اوپک و عدم کاهش تولید نفت از سوی کشورهای صادرکننده نفت، درآمدهای نفت کشور کم شده، که این موضوع بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر گذار بوده و حتی افت شاخص بورس را در پی داشته است.

عاشوری قلعه رودخانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه راهکار تقویت بازار سرمایه در شرایط کنونی چیست؟ گفت: برای ایجاد رونق در بازار بورس باید با خارج کردن بخش تولید کشور از رکود، فضای رقابتی در اقتصاد ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تولید شاه کلید رونق اقتصاد در تمامی بازارهای کشور است، گفت: کلیات لایحه خروج از رکود در مجلس به تصویب رسیده بنابراین در صورتیکه این موضوع به افزایش سرمایه بانک ها منتهی شود می توان انتظار داشت که تولید کشور رونق خواهد گرفت.

عاشوری قلعه رودخانی در این رابطه ادامه داد: یکی از لازمه های مهم در موضوعاتی مانند کاهش نرخ سود بانکی و برون رفت اقتصاد از رکود، خروج بانک ها از وضعیت فعلی است که برای انجام این مهم باید منابع بانک ها را افزایش داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش رفع مشکلات بانک ها در تقویت بازار بورس یادآور شد: باید سرمایه بانک ها را با شجاعت افزایش داد تا بانک ها برای ارائه تسهیلات با مشکل کمبود نقدینگی روبرو نشوند، با انجام این مهم تولید کشور فعال خواهد شد، که تاثیرات آن در رشد شاخص بورس نیز ملموس است./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share