گفتگوی خواندنی دیارمیرزا با کوچکی نژاد نماینده مردم رشت

سواد این عضو شورای آنقدر کم است که به وظایف نمایندگان مجلس آگاهی ندارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،کوچکی نژاد با بیان اینکه فضای شورای دوره ی چهارم در ابتدا تخصصی بود اضافه کرد: اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که فضای سیاسی بر شورا غالب شد.

IMG_4574اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده مردم شهرستان رشت و نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ضمن بازدید از بخش های مختلف، با خبرنگاران تحریریه دیارمیرزا به گفتگو نشست.

کوچکی نژاد که دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و کارشناسی خاک شناسی است در سال ۱۳۳۶ در ارم سادات به دنیا آمده و در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ردای وکالت مردم شهرستان رشت را بر تن داشته است.
وی در دوره ای ریاست سازمان آموزش و پرورش استان گیلان را بر عهده داشته است.

برطبق مستندات موجود در پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکنون امضای جبار کوچکی نژاد در پای ۷۹ طرح و لایحه دیده می‌شود.

مشروح گفتگوی خبرنگاران تحریریه دیارمیرزا با  نماینده مردم  شهرستان رشت در اختیار شما مخاطبان فرهیخته قرار می گیرد.

کوچکی نژاد در ابتدای گفتگوی خود ضمن قدردانی از فرصت پیش آمده برای حضور در این پایگاه خبری اظهار کرد:نزدیک به آذر ماه هستیم و سالگرد میرزا کوچک جنگلی نزدیک است و باید از ایشان که افتخاری برای استان و کشور است یاد کنیم.میرزا کوچک جنگلی با مبارزات خود در دوران اختناق توانست تاریخ ایران و گیلان را پر رنگ نماید.

دولت یازدهم توانسته آرامش را در کشور حاکم کند

نماینده مردم شهرسkochaki_4625 (5)تان رشت با بیان اینکه دولت یازدهم در بخش وسیعی توانسته است موفقیت های خوبی کسب نماید و آرامش را در کشور ایجاد کند تصریح کرد:دولت یازدهم در بخش اقتصادی تورم را که دغدغه ی اصلی مردم بوده توانسته مهار کند. و کابینه دولت نیز تیمی هماهنگ با مجلس انتخاب شده و تنها در یکی دو وزارت خانه بین مجلس و دولت چالش ایجاد شده است که اگر در این قسمت هم کمی دولت عاقلانه تر رفتار می کرد,کل کابینه با مجلس هماهنگ تر و همدل تر می شدند.

دولت با صرف تمام انرژی خود درمهار تورم تولید و اشتغال را متوقف کرد
وی با بیان اینکه مهار تورم و عبور از رکود سخت ترین کار دولت خواهد بود افزود: اعتقاد دارم دولت مرتکب اشتباه شده و با مکثی یکساله تمام انرژی خود را صرف مهار تورم گذاشت اما از سوی دیگر موجب توقف و عقب ماندگی بخش تولید در کشور شد.
کوچکی نژاد اضافه کرد:مطمئن باشد اگر امروز تولید رونق پیدا کند, تورم نیز به همراه آن افزایش پیدا خواهد کرد.وقتی سرعت تولید افزایش پیدا کند به همراه خود افزایش تورم را درپی دارد اما باید به جایی برسد که در نهایت تولید بر تورم فائق شود و آن زمان تعادل اقتصادی ایجاد می شود.دولت با ظرف انرژی زیاد توانست تورم را مهار کند اما با زیاده روی در این کار بخش تولید و اشتغال کشور را به خطر انداخت.
وی با اشاره به لایحه خروج از رکود دولت اظهار داشت: مجلس در تلاش است با بررسی دقیق این لایحه مسیر درست را به دولت نشان دهد.
دولت نباید از انتقادات عصبانی شود و باید بگذارد نقدها مطرح شود/ظریف زبده ترین دیپلمات ایران است
kochaki_4625 (13)نماینده مردم شهرستان رشت در ارزیابی عملکر دولت یازدهم در بخش سیاست خارجی گفت: دولت در این حوزه تلاش زیادی کرده و وقتی در دنیا حضور پیدا می کنیم اثرات حضور در عرصه ی بین المللی را کاملا مشاهده می نماییم.خصوصا در میان نمایندگان پارلمان کشورها که آزادانه تر از دولت ها سخن می گویند.
وی با بیان اینکه دغدغه های اصلی نمایندگان این است که نباید در میز مذاکره عقب نشینی کنیم اضافه کرد:در عرصه نظامی عقب نشینی و پیشروی وجود دارد و سیاست نیز به همین گونه است اما عقب نشینی ها و پیش روی ها باید بگونه ای باشد که غافله را نبازیم.
کوچکی نژاد از حمایت نظام و نمایندگان از تیم هسته ای خبر داد و گفت: اما در این زمینه نقد هم انجام می دهیم اما دولت بعضا از نقد عصبانی می شود که بنده در یک نطق پاسخ آقای روحانی را دادم و گفتم دولت باید بگذارد مردم حرف بزنند و تحلیل های خود را ابراز نمایند.مطمئنا مانع شما نخواهند شد اما نقدها باید مطرح شود.
وی از ظریف به عنوان  زبده ترین دیپلمات ایران در عرصه ی بین المللی نام برد و افزود:وی تاکنون این امر را اثبات کرده است اما باید همواره مراقب باشند و تیم مذاکره کننده باید به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه بیشتری کنند تا در عرصه های بین المللی دچار اشتباه نشویم چون اشتباه در عرصه ی بین الملل ضربات سختی به نظام وارد می کند.

در هیچ کجای دنیا به کسی که علیه نظام آن کشور شمشیر کشیده نمی گذارند که بر مسند وزارت قرار بگیرد
نائب رییس کمیسیون kochaki_4625 (4)آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بخش آموزش و تحقیقات کشور داستان غم انگیز وزارت علوم بخشی از عملکرد دولت را زیرسوال برد خاطرنشان کرد:به عنوان نائب ریییس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس وقتی کارنامه ی کاری برخی از وزرای پیشنهادی علوم را بررسی کردم بسیار متاسف شدم.در هیچ کجای دنیا به کسی که در یک مقطع علیه نظام آن کشور شمشیر کشیده است نمی گذارند که بر مسند وزارت قرار بگیرد.
وی در ادامه اظهار کرد:این افراد می توانند معاون یا رییس دانشگاه شوند اما نباید در راس هرم قرار گیرند و در کمیسیون به این افراد گفته شد که شما با توجه به اینکه از گردانندگان فتنه ۸۸ بودید و بعدها فیلم آن هم در صحن نشان داده شد چگونه می خواهید وزیر شوید؟!
فرهادی حداقل ۱۵۰ رای دارد اما باید درخصوص برخی موارد بطور شفاف توضیح دهد
kochaki_4625 (6)وی با ابراز خرسندی از معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم گفت: مجلس نسبت به معرفی ایشان اقبال نشان داده است و از نظر من حداقل ۱۵۰ رای دارد اما یکسری مسائل هم درمورد ایشان وجود داردکه باید شفاف سازی صورت پذیرد.
کوچکی نژاد از حضور فرهادی در کمیسیون اموزش مجلس در روز یکشنبه خبر داد و اضافه کرد: فرهادی باید بطور شفاف درمورد برخی مسائل توضیح دهد.
وی با بیان اینکه حق مجلس است که در هنگام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی همه ی جوانب را در نظر بگیرد افزود:فرهادی در مقطعی نامه ای را به همراه سران فتنه امضا کرده است و در آن نامه اتهاماتی به نظام زده شده و ایشان باید در خصوص این نامه توضیح دهد و اگر نتواند کمیسیون را قانع کند قطعا افت آرا پیدا می کند.معتقدم همانگونه که ایشان در هلال احمر کار کرده در کمیسیون هم می تواند نمایندگان را قانع کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه با حل مساله وزارت علوم تعامل بهتری بین دولت و مجلس ایجاد می شود افزود:در آن هنگام می توانیم به رفع مشکلات مردم یعنی بحث اقتصاد, اشتغال و مسکن بپردازیم.
وی در پایان اظهارات خود در ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید گفت:در نهایت معتقدم دولت توانسته تعامل خوبی با نمایندگان داشته باشد و قدم های اساسی را بردارد اما باید از مشورت نمایندگان مجلس بهره بیشتری بگیرد. در مجلس کارشناسان بسیار قوی حضور دارند که می توانند به دولت کمک کنند.

فضای سیاسی بر شورای شهر رشت غالب شده است

kochaki_4625 (2)کوچکی نژاد به جلسه ای که با حضور سه نماینده مردم رشت با اعضای شورای شهر رشت برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: در آن جلسه اعضای شورا بر روی بودجه حدود ۲۳۰ میلیارد تومانی بحث داشتند که من به این عزیزان گفتم شما باید افق ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیارد تومانی را ببینید تا بتوانید برای شهروندان رشتی گام اساسی بردارید.
وی با بیان اینکه فضای شورای دوره ی چهارم در ابتدا تخصصی بود اضافه کرد: اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که فضای سیاسی بر شورا غالب شد و این مسئله بزرگترین ضعف شورای دوره چهارم است که موجب شد شورا افت شدیدی پیدا کند و در نهایت شهردار رشت را عزل نمایند.
کوچکی نژاد با بیان اینکه نمایندگان سعی کرده اند که در امور شورا دخالت نکنند افزود:اما اگر در مساله ای نظری داشته باشیم دیدگاه های را در جلسات عنوان می کنیم.
نماینده مردم شهرستان رشت با بیان اینکه برخی آقایان اعلام کرده اند که ما نمی دانستیم مدرک تحصیلی شهردار رشت عمران نیست تصریح کرد: بشخصه از این نوع سخن گفتن بسیار متاسف شدم.اگر حقیقتا اینگونه بوده اعضای شورا باید برای خودشان متاسف باشند که نتوانسته اند در عصر اطلاعات که ظرف مدت ده دقیقه می توان اطلاعات تحصیلی افراد را بدست اورد در این مورد غفلت کردندو این نشان از شتاب زدگی اعضای شورای شهر رشت دارد.
کوچکی نژاد با اشاره به اینکه قصد دفاع از شهردار معزول را ندارم افزود: شورا حق دارد شهردار مورد نظر خود را انتخاب کند اما این حق را ندارد که سریعا دست به عزل شهردار انتخابی خود بزنند. این کار به منافع مردم ضربه می زند و این حق برای ما وجود دارد که معترض عملکرد شورای شهر رشت باشیم.
رشت تنها کلانشهری است که طرح مطالعات حمل و نقل آن به اتمام نرسیده است
kochaki_4625 (8)نماینده مردم شهرستان رشت با بیان اینکه سه ماه قبل وزیر کشور در صحن مجلس پاسخگوی سوال بنده درخصوص طرح جامع حمل و نقل رشت بود تصریح کرد:در مجلس هشتم برای قطار شهری رشت ردیف بودجه در نظر گرفته شده بود و انتظار داشتیم که استانداران سابق به شهرداران گذشته کمک کنند تا این پول وارد استان شود .همزمان با رشت برای قم و کرماشاه نیز این بودجه در نظر گرفته شد اگر هم اکنون به کرمانشاه بروید متوجه می شوید که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح قطار شهری هزینه شده است و یا در قم حتی چند فاز آماده بهره برداری قرار گرفته است.اما من هنوز نمی توانم به اعضای شورای شهر رشت بگویم که شما آقایان هنوز نتوانسته اید مطالعات اولیه را انجام دهید و شناسنامه پروژه را تهیه کنید.
وی در ادامه افزود:متاسفانه در دورانی گفته شد که پروزه قطار شهری رشت آغاز شده است و حتی شاهد نصب بنر و تابلو در این خصوص بودیم در آن زمان از این امر بسیار متاسف شدم.در شهری که مردم آن همه اگاه هستند درمورد پروژه ای که هنوز نتواسته اند طرح مطالعات آن را به اتمام برسانند اینگونه حرف می زنند. رشت تنها کلانشهری است که طرح مطالعات آن به اتمام نرسیده و این موضوع مانع هرگونه سرمایه گذاری در رشت می شود. هم اکنون حمل و نقل بزرگترین مشکل شهر است.
کوچکی نژاد با بیان اینکه به دلیل عدم به اتمام رسیدن طرح مطالعات حمل نقل به ناچار مجبور به سوال از وزیر کشور در این خصوص شدم تصریح کرد: یکی از اعضای شورای شهر رشت که ادعای دانشگاهی بودن را دارد در اعتراض به من گفت این حق نماینده نیست که در این مورد از وزیر کشور سوال کند ! من از این قضیه بسیار متاسف شدم و گفتم حتما سواد این فرد آنقدر کم است که به وظایف نمایندگان مجلس آگاهی ندارد و نمی داند که یک نماینده می تواند در همه ی امور کشور ورود کند و وزرا را مورد بازخواست قرار دهد.وزیر کشور دو ماه مهلت گرفت و دو جلسه تخصصی با آقای خندان دل در این خصوص برگزار شده و چند روز قبل هم که ایشان در رشت حضور داشتند به او گفتم که مهلت دو ماهه شما در حال اتمام است و ایشان در پاسخ به من گفتند که وقتی شهر شما شهردار ندارد و کسی این قضیه را پیگیری نمی کند من چه کاری می توانم بکنم؟! و در همانجا نیز من به آقای خندان دل گفتم این مساله مشکل شما است و به من ربطی ندارد.شورا و شهرداری و استانداری زیر نظر وزارت کشور قرار دارند و شما مسئول هستید.
حل معضل دو رودخانه رشت و فاضلاب

kochaki_4625 (3)وی از کمک دکتر نوبخت برای حل مشکل دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت خبر داد و افزود: به همراه آقای جعفرزاده و تامینی جلسه ی مشترکی برگزار کرده ایم و بسیار امیدواریم که بتوانیم اعتبار خوبی برای دو رودخانه و فاضلاب رشت درنظر بگیریم.
کوچکی نژاد به افتتاح تصفیه خانه رشت و اعتراض نمایندگان در آن دوران به وزارت نیرو اشاره کرد و گفت:در آن سالی که تصفیه خانه رشت افتتاح شد به وزارت نیرو اعتراض تندی داشتیم و گفتیم که افتتاح تصفیه خانه بدون اینکه شبکه فاضلاب بهم وصل شوند فایده ای ندارد.سه سال است که تصفیه خانه افتتاح شده اما عملا کاری نمی کند.
نماینده مردم رشت در خصوص پروژه بانک جهانی این شهر اظهار داشت:وام ۱۳۰ میلیون دلاری بانک جهانی هزینه شده است اما تعهدات دولت انجام نشد و به خاطر ضعف مدیریتی شرکت آب و فاضلاب گیلان این پروژه به سرانجام نرسید.آب و فاضلاب گیلان می توانست از دو نقطه این پروژه را شروع کند و به اتمام برساند.برای مثال به انها گفته شد فاصله ی بین دو رودخانه رشت را به اتمام برسانید و اطراف را بعدا آغاز کند.اما به یکباره کل پروژه را آغاز کردند و در نهایت نتوانستند تکمیل کند . در تلاش هستیم در نهایت بتوانیم پروژه‌ بانک جهانی رشت را وارد مدار بهره برداری کنیم.

۳ هزار نفر از استان گیلان منتظر آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند
نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص ارسال پرونده استخدام مربیان پیش دبستانی به قوه قضائیه گفت:بعد از رفتار غیرقانونی حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش و اخراج ۳۰ هزار نفر از معلمان پیش دبستانی و خدمات آموزشی, مجلس طرحی دو فوریتی با پیشنهاد بنده مصوب نمود که آموزش و پرورش ملزم به استخدام این افراد بعد از برگزاری آزمون استخدامی داخلی شود.
کوچکی نژاد اضافه نمود: دو سال به آموزش و پرورش فرصت داده شددر این خصوص اقدام نماید و حدود یک ماه پیش فرصت این وزارت خانه به پایان رسید اما آموزش پرورش از برگزاری آزمون خودداری کرد و طبق قانون بعد از بحث در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که پرونده به قوه قضائیه ارسال شود تا از طریق اهرم فشار وزارت آموزش و پرورش ملزم به اجرای قانون شود.
وی با اشاره به اینکه حداقل ۳ هزار نفر از استان گیلان منتظر استخدام هستند افزود: این عزیزان از تجربه ی کافی برخوردارند و سالها معلم بوده اند و این حق قانونی انها است که استخدام شوند.البته طرح دیگری از سوی بنده حدود یک ماه قبل ارائه شد که این افراد فعلا بصورت حق التدریس فعالیت کنند اما در نهایت نتوانست حدنصاب را کسب کند و رای نیاورد.

واگذاری مدارس به بخش خصوصی غیرقانونی است
kochaki_4625 (12)نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وضعیت بحرانی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اگر نتوانیم بحران را حل کنیم خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می شود.ازآنجایی که آموزش و پرورش لیاقت گرفتن حق خود از دولت ندارد می خواهد هزار واحد آموزشی با ۲۰ هزار دانش آموز را به بخش خصوص واگذار کرده است.
کوچکی نژاد از حضور وزیر آموزش و پرورش برای ادای توضیحات در این خصوص به کمیسیون آموزش اشاره کرد و گفت: در آن جلسه ریاست کمیسیون برعهده ی من بودو  از فانی خواستم موارد قانونی چنین مصوبه ای را اعلام کند اما دولت هیچ مورد قانونی نداشت .آقای وزیر در آن جلسه گفت از آنجایی که کمبود معلم ابتدایی داریم مجبور به واگذاری مدارس به بخش خصوصی شده ایم در حالیکه این کار خلاف اصل ۳۰ ام قانون اساسی است.
تاکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان
وی به تدریس هزاران معلم بدون داشتن گواهی صلاحیت در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت:چگونه است که یک نفر برای خیاطی باید از فنی و حرفه ای مجوز فعالیت کسب نماید اما هم اکنون در مدارس غیردولتی هزاران معلم وجود دارند که از هیچ کجا گواهی صلاحیت معلمی نگرفته اند.تاکید بر این است که تمامی معلمان غیردولتی از طریق تربیت معلم فارغ التحصیل شوند و عدم رعایت این موضوع آسیب جدی بر پیکره آموزش و پرورش وارد می کند.معلمی شغلی پیچیده است که اگر کسی تسلط کافی نداشته باشد از لحاظ رفتار شناسی و روان شناسی صلاحیت نداشته باشد یقینا معلم موفقی نخواهد بود.

دولت یک میلیون و هفتصد هزار تومان برای هر دانش آموز در سال هزینه می کند
نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیا اینکه دولت می خواهد با واگذاری مدارس به بخش خصوصی به ازای هر دانش اموز پانصد هزار تومان پرداخت نماید تصریح کرد:  مدارس غیردولتی هرگز قادر نیستند با چنین مبلغی یک سال تحصیلی را مدیریت کنند.اگر ۲۴ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش را بر سیزده میلیون دانش آموزش تقسیم کنیم متوجه می شویم هم اکنون دولت یک میلیون و هفتصد هزار تومان برای هر دانش آموز در سال هزینه می کند.
اختصاص ۳ میلیارد تومان برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در گیلان
kochaki_4625 (11)
کوچکی نژاد از تلاش برای تقویت دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت:در این خصوص ۵ یا ۶ طرح دارم که ۳ مورد از آنها اهمیت زیادی دارد و در روز یکشنبه در مجلس مطرح خواهم کرد.یک پیشنهاد این است که نیم درصد از مالیات بر ارزش افزوده از وزارت بهداشت کم شود و به آموزش و پرورش افزوده شود.پیشنهاد دوم این است که ۵ درصد از هدفمندی به آموزش و پرورش اعطا شود.یقینا اگر وزیر آموزش و پرورش روند خود را اصلاح نکند با اهرم سوال و تذکر و استیضاح مواجه خواهد شد.
وی در خصوص تعهد خدمتی دانشجویان فرهنگیان گفت:در حال افزایش ظرفیت دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی فرهنگیان هستیم و هیچ مانعی برای تحصیلات تکمیلی فرهنگیان وجود ندارد .
امسال ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت دانشگاه فرهنگیان واحد پسران برای ۱۰ استان اختصاص داده شده و در گیلان نیز یک زمین ۶ هکتاری تهیه شده و این حق دانشجویان است که از واحد آموزشی مناسبی بهره مند باشد و امیدواریم با جذب سه میلیارد ساخت دانشگاه را آغاز کنیم.هم اکنون در پردیس خواهران هم مشکلاتی وجود دارد که درصدد حل انها هستیم.

تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی دارای بخش مالی, دانشجویی, فرهنگی و مدیریتی است

kochaki_4625 (10)کوچکی نژاد با بیان اینکه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی دارای بخش مالی, دانشجویی, فرهنگی و مدیریتی است اظهار نمود: من عضو تیم مالی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بودم.افراد زیادی فشار وارد کردند که این تحقیق و تفحص در صحن خوانده نشود و حتی در کمیسیون فشار آوردند که بعد از قرائت در صحن به قوه قضائیه ارسال نشود.به انحرافات زیادی در این خصوص برخوردیم.بسیاری از دانشجویان در واحدهایی تحصیل کرده بودند که هیچگونه مجوزی از دستگاه های قانونی کسب نشده بود.یا در بخش هزینه کردها درجاهایی هزینه شده بود که دانشگاه حق هزیه کردن را نداشته است.در بخش سیاسی ورود کرده بودند .باتوجه به وجود هیات امنا سیستم مدیریتی تک نفره بود و با تصمیمات با سفارش آقای هاشمی یا ریاست دانشگاه گرفته می شد.
نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراض مخالفان درخصوص عدم اشاره به دوران مدیریتی فرهاد دانشجو را اعتراضی برحق دانست و افزود:آقای دانشجو در کمیسیون حضور پیدا کردند و درخصوص دوران مدیریتی خود توضیح داند اما در گزارش ارائه شده این دوران کمرنگ شده بود و مخالفین در این خصوص حق دارند.
طرح دو فوریتی مجلس برای جلوگیری از فعالیت سایت های فاقد مجوز
نماینده مردم رشت درخصوص ساماندهی رسانه های فاقد مجوز اظهار داشت:چند روز پیش نامه ای توسط نمایندگان امضا شده است که بر اساس آن در یک طرح دو فوریتی سایت های فاقد مجوز به هیچ وجه مجوز فعالیت نخواهند داشت و احتمالا تا یکی دو هفته دیگر این طرح در صحن مجلس مطرح خواهد شد و امیدواریم بتوانیم جلوی سایت هایی بدون مجوز را که بیشتر شایعات و تهمت ها از سوی آنها مطرح می شود را بگیریم.

نمایندگان استان گیلان در تعامل کامل با استاندار هستند
کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص ارزیابی عملکرد دکتر نجفی استاندار گیلان در دولت تدبیر و امید گفت:ایشان سالها در بخش اقتصادی کار کرده است و در بخش اجرایی نیز معاون استاندار بوده اند و تلاش می کنند کارنامه موفقی از خود برجای بگذارد اما با توجه به ظرفیت های گیلان و فرصتی چون دکتر نوبخت هنوز نتوانسته از این فرصت ها بهره بگیرند.
نماینده مردم رشت اضافه کرد:متاسفانه استاندار گیلان در چینش نیروها دچار مشکلاتی شده است و این امر موجب شده خود استاندار نیز با مشکلاتی رو به رو شود.
شورا نمی تواند هرکاری که دلش خواست انجام دهد/استاندار درخصوص شورای شهر رشت ضعیف عمل کرد
kochaki_4625 (4)وی با بیان اینکه نمایندگان استان گیلان کاملا با ایشان در حال تعامل هستند افزود:هرچند انتقاداتی به عملکرد استاندار داشتیم و در جلسه مجمع نمایندگان انتقادات خود را درخصوص عملکرد شورای شهر رشت بیان کردیم اما استاندار محترم می توانستند در این خصوص بهتر عمل کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در آن جلسه به آقای نجفی گفتم حضرتعالی باتوجه به اینکه از دیدگاه نماینده معظم ولی فقیه در گیلان با خبر بودید و همچنین سه نماینده مردم رشت در این خصوص دیدگاه هماهنگی با شما داشتند می توانستید از این اهرم استفاده کنید و در این قضیه ورود کنید تا چنین اتفاقات ناگواری در رشت رخ ندهد.

وی در ادامه افزود:شورا نمی تواند هرکاری که دلش خواست انجام دهد و دستگاه های نظارتی و نمایندگان در کشور حضور دارند و زمانی که اگر درجایی خلاف منافع شهروندان اقدام شود می توانیم شورا را وادار به عقب نشینی کنیم.اما متاسفانه آقای استاندار در این باره ضعیف عملکرد و می توانست ایشان بخوبی مدیریت کنند اما و حادثه غم انگیز شورا وشهرداری رشت بار دیگر تکرار شد.

بین گفتار و رفتار معاون سیاسی امنیتی استاندار تعارض وجود دارد و در این حوزه افراطی گری زیادی رخ داده است

kochaki_4625 (12)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم در بخشی از انتصابات استان گیلان افراطی گری صورت گرفته است تصریح کرد:تعدادی از فرمانداران انتخابی مدیران ضعیفی هستند و این ضعف شدید را مردم هم اکنون احساس می کنند و این روند باید اصلاح صورت گیرد.

کوچکی نژاد از انتقاد شدید خود نسبت به عملکرد معاونت سیاسی امنیتی استاندار گیلان خبر داد و افزود: انتقاد نسبت به عملکرد وی از سوی نمایندگان مجلس وجود دارد. ایشان شعار دو گانه ای می دهد و می گوید«هرکسی که در دولت گذشته کار کرده است باید اخراج شود»درحالیکه خود ایشان در دولت گذشته چندین سال مدیرکل بوده اند.بنابراین تعارض در گفتار اصلا مطلوب نیست و در این حوزه افراطی گری زیادی رخ داده است.

استاندار گیلان از حوزه معاونت سیاسی امنیتی آسیب جدی دیده است
وی با اشاره به اینکه معاون برنامه ریزی و عمرانی استاندار گیلان با نمایندگان هماهنگی خوبی داشته اند افزود:استاندار گیلان از حوزه معاونت سیاسی آسیب جدی دیده است و معتقدم اگر حوزه معاونت سیاسی با سایر حوزه ها و نمایندگان مجلس هماهنگ نشود با هم آقای استانداراز این حوزه آسیب خواهد دید.

انتقاد از اظهارات برخی مشاورین استاندار گیلان

kochaki_4625 (7)نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از برخی مشاوران استاندار اظهار داشت:ایشان باید در انتخاب مشاورین دقت بیشتری داشته باشند و مشاورانی انتخاب کنند که به مسائل کلی نظام دیدگاه مثبتی داشته باشند.اخیرا یکی از مشاورین در رای اعتماد به یکی از حلقه های فتنه افاضاتی داشتند که بنده بخاطر آن متاسف شدم.اعتقاد دارم مشاورین نزدیک استاندار باید درخصوص مصالح نظام اظهارات شفافی داشته باشند.
کوچکی نژاد با بیان اینکه خطر قرمز نظام براساس اظهارات رهبری فتنه است افزود:اگر مجلس در این مورد حساسیت به خرج میدهد نباید این امر منجر به خشم یک مشاور ارشد شود.اگر ایشان واقعا نسبت به فتنه دلبستگی شدید دارد می تواند از این پست کناره گیری کند و آزادانه به اظهار نظر بپردازد .نمی شود فردی از امکانات دولت استفاده کند و از دولت حقوق دریافت نماید اما خلاف مصالح نظام عمل کند و به اعتقاد بنده این موضوع جرم محسوب می شود و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید به این قصیه ورود کنند.

بین سه نماینده رشت هماهنگی و همدلی خوبی وجود دارد
kochaki_4625 (10)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود سلایق مختلف فکری در بین نمایندگان مجلس امر غیرقابل انکاری است تصریح کرد:اما همیشه سعی کرده ایم که دیدگاه های خود را شفاف اعلام کنیم و طبق همان مقطع اظهار نظر نکنیم.
کوچکی نژاد به انتقاد خود نسبت به دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت:اگر به نطق های ان دوره نگاه کنید یکی از منتقدین جدی دولت احمدی نژاد بوده ام و بارها شدیدا نسبت به جریان انحرافی اعتراض داشتم.در دولت فعلی نیز همین روند را ادامه خواهم داد چون بر این اعتقاد هستم که نماینده نباید وکیل الدوله باشد.نماینده باید از مدافع ملت باشد و از دولت نیز حمایت کند اما هرکجا که دولت خلاف منافع مردم حرکت کرد باید از منافع مردم حمایت کند.
کوچکی نژاد درخصوص همدلی و اتفاق نظر بین نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:سه نماینده رشت از دیدگاه های متفاوتی برخوردار هستند اما هماهنگی و همدلی بین نمایندگان رشت در وضع خوبی قرار دارد و اخیرا نشست های مشترکی برگزار کرده ایم.
برگزاری جلسه هماهنگی سه نماینده رشت با مدیران دستگاه های اجرایی
وی از برگزاری جلسه هماهنگی سه نماینده رشت با مدیران دستگاه های اجرایی در ساعت هفت صبح فردا خبر داد و افزود: این جلسه درخصوص بودجه سال ۹۳ برگزار می شود و تلاش داریم در این مقطع زمانی رشت را به یکی مرحله ی قابل قبول در حوزه ی عمرانی شهری و روستایی برسانیم و تنها مشکل رشت شهرداری این کلانشهر خواهد بود که در این زمینه نیز سه نماینده رشت اتفاق نظر و وحدت دارند و امیدواریم بتوانیم مشکلات رشت را حل کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد:هم اکنون وحدت و هماهنگی بین سه نماینده رشت بسیار زیاد است و اگر نمایندگان مردم نتوانند دورهم بنشینند و به بحث و بررسی مشکلات مردم بپردازند دیگر وای به حال سایرین.مردم از درگیری و اختلاف تنفر دارند و امید داریم این وحدت روز به روز بیشتر شود و اعتقاد من این است که به سمت خوبی درحال حرکت هستیم.

دیارمیرزا از سایت های بروز و موفق استان است

کوچکی نژاد در پایان اظهارات خود با قدرانی از فعالیت دیارمیرزا در فضای مجازی اظهار کرد:تاکید من بر این است که بر واقعیات بیشتر تمرکز کنید و از انتشار شایعات خودداری نمایید و تا می توانید سرعت انتشار اخبار را بالاتر ببرید و از دیدگاه همه ی صاحب نظران چه مخالف و چه موافق دولت در جهت اصلاح امور بهره بگیرید.دیارمیرزا توانسته جایگاه خوبی بدست آورد و اگر در حفظ و ارتقای این جایگاه بکوشید به نفع شما خواهد بود.
هم اکنون دیارمیرزا از سایت های بروز و موفق استان است و سرعت انتشار اخبار در آن بالاست و بعضا ما نمایندگان با دیدن سایت شما از اخبار اگاه می شویم و من غیرممکن است که در روز دیارمیرزا را نبینم و بارها اتفاق افتاده که اولین خبرها را در دیارمیرزا دیده ام و از این طریق اخبار استان و کشور را مطلع شده ام .

Share