صرفه جویی در واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوازدهمین جلسه کمیته معاونین اداری و مالی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین اداری و مالی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد. […]

u0627u062Fu0627u0631u06CC 2به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوازدهمین جلسه کمیته معاونین اداری و مالی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین اداری و مالی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد.
ابتدا مجتبی ملکی چوبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، گزارش مبسوطی از فعالیت های این واحد دانشگاهی ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هفته بسیج، بزرگداشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است. بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی حضرت امام خمینی رحمه الله و عدالت خواهی میلیون ها انسان با ایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.
دکتر سید علی میرابراهیمی ، با اشاره به ویژگی های یک بسیجی، اذعان داشت: بسیجی بودن یک ارزش و آمادگی برای دفاع از حق شناسی و حق پرستی و پاسداری و صیانت از حق است، در هر مجموعه منظم و هدفمند، افزون بر پیشرفت اجزا، هماهنگی و هم گرایی میان آنان نیز ضروری است تا خواسته های مجموعه تحقق یابد. تفکر بسیج، ارتباط ناگسستنی میان اجزای نظام اسلامی را رقم می زند، چرا که یک پارچگی اعضای گوناگون جامعه، ناشی از یگانگی افکار آنهاست. فراگیر شدن تفکر بسیجی که همان اخلاص، ایمان به هدف، بالندگی و رشدآفرینی است، در ذهن همه افراد جامعه، حرکتی هم سو را به دنبال دارد. فعالیت های اقتصادی ، دستاوردهای علمی و امثال آن هر کدام بخشی از بدنه جامعه را ترمیم می کند، ولی روح حاکم بر تمام بخش ها، تفکر بسیجی است. یکی از ویژگی های بارز بسیج، صرفه جویی و احترام به بیت المال است که این تفکر بسیجی می تواند برای ما الگوی خوبی در واحدهای دانشگاهی باشد لذا با رعایت صرفه جویی و استفاده بهینه از وسایل و امکانات در جهت رعایت آن کوشا باشیم.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، صرفه جویی را در واحد های دانشگاهی خواستار شد و افزود : با تشکیل کمیته های تعدیل و بهره وری در واحد های دانشگاهی بطور ماهیانه راهکار و شیوه های جدیدی در انجام هزینه ها و درآمد ها اتخاذ گردد و باید هزینه های جاری را مدیریت کرد تا واحد ها دچار مشکل مالی نگردند و این مدیریت مستقیما به معاونین اداری و مالی در واحد ها برمی گردد و دغدغه موجود باید از بین برود و با مدیریت و نظارت کافی و بررسی انحرافات، مشکلی در بودجه واحد ها بوجود نیاید .
وی، در خصوص تکمیل ظرفیت در واحد های دانشگاهی، اظهار کرد: واحد و مراکز آموزشی استان گیلان می بایست در ثبت نام کسانی که با جابه جایی آنها موافقت شده است با رعایت مفاد آئین نامه های آموزشی، اقدام به ثبت نام کنند و براساس آن پذیرفته شدگان را ثبت نام کنند و این اقدام رفاهی در راستای بومی گزینی و کاهش هزینه های خانواده هاست.
دکتر میرابراهیمی، ضمن تقدیر از زحمات همکاران بازنشسته در واحد های دانشگاهی استان گیلان، بیان داشت: همکاران صدیق و زحمتکش در طول خدمات صادقانه خود اقدامات ارزشمندی را برای اعتلای دانشگاه انجام داده که جا دارد معاونین اداری و مالی در واحد های دانشگاهی طی مراسمی از خدمات آنان بطور شایسته تقدیر کنند.
درپایان معاونین اداری و مالی حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

Share