بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تهدید کرد

صراحتاً تاکید می‌کنیم که مانع از حضور و سخنرانی علی مطهری در دانشگاه گیلان می شویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان درباره دعوت از علی مطهری برای سخنرانی در همایش میرزاکوچک در این دانشگاه بیانیه صادر کرد و خواستار عدم حضور وی به عنوان سخنران در این مراسم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان درباره دعوت از علی مطهری برای سخنرانی در همایش میرزاکوچک در این دانشگاه بیانیه صادر کرد و خواستار عدم حضور وی به عنوان سخنران در این مراسم شد.
۱۳۹۳۰۲۱۱۰۰۰۱۰۷_PhotoAبسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، هیئت دانشجویی باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند: بنا بر اخبار مسموع، با خبر شده‌ایم هیئت اجرایی همایش ملی بازشناسی نهضت جنگل در راستای پیشبرد اهداف خود که در پشت نام سردار بزرگ و قهرمان اسلام‌خواهی گیلان روحانی شهید بزرگوار میرزا کوچک خان جنگلی پنهان کرده است، قصد دارد تا مطهری را برای سخنرانی به همایش مذکور دعوت کند.

بیانیه مذکور می‌افزاید: هیئت اجرایی مناسب با کدام شأن از شئون علمی مراسم، ایشان را دعوت به سخنرانی کرده است؟ آن هم در جایی که افراد متخصص و مطلع فراوانی در کشور وجود دارند که شأن علمی و سیاسی بالاتری از ایشان داشته و نسبت به اوضاع انقلاب جنگل که به فرموده مقام معظم رهبری توانست یک نمونه مینیاتوری از جمهوری اسلامی را به وجود آورد مطلع‌تر بوده‌اند، مگر اینکه اهداف دیگری در پس این دعوت نهفته باشد که دیگر از جرگه اعتدال خارج است.

در ادامه بیانیه آمده است: می‌توان پس‌زمینه این اهداف و آرزوها را  در جریان اصلاح‌طلب افراطی جستجو کرد زیرا حرف‌های امروز این فرد چیزی خارج از حرف‌های دیروز همین افراد و در لباس و طرحی دیگر نیست.

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در ادامه بیانیه ذکر کرده است: در همین ایام مراسم‌هایی پیرامون روز دانشجو در شهرهایی نظیر اصفهان و مشهد با حضور این فرد صورت گرفت که اگر از این امر که شاهد برخورد زشت و زننده برگزار کنندگان مراسم با کسانی که سئوال‌ها و ابهامات جدی در ذهن خود نسبت به ایشان داشتند بگذریم، شاهد سخنان ساختارشکنانه او بوده‌ایم.

در ادامه بیانیه مذکور اضافه شده است: این نکته که همواره تاکید مقام معظم رهبری بر دوری دانشگاه‌های کشور از جنجال‌های سیاسی و سیاست بازی بوده است و این ادعا که همواره از سمت رئیس دولت تدبیر و امید مطرح شده که دانشگاه باشگاه سیاسی نیست با این اعمال و رفتار عوامل استانی تدبیر و امید جور در نمی‌آید، به چه دلیل فردی که به طور طبیعی نتیجه‌اش تنها به تشنج دانشگاه می‌انجامد و آتش اختلافات را دامن می‌زند در یک همایش علمی و تخصصی که ربطی به رشته تحصیلی و حوزه کاری ایشان (فلسفه) ندارد دعوت گرفته می‌شود؟!

این بیانیه ذکر کرده است: مطهری تا به حال در کدام‌یک از مجلات و یا حتی سخنرانی‌ها و … صحبتی درباره شخصیت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و یا درباره قیام جنگل داشته‌ است؟! اگر استدلالتان دعوت از یک شخصیت سیاسی است پس چرا افراد دیگری را در این زمینه دعوت نکرده‌اید که توانایی لازم علمی را نیز داشته باشند.

در بیانیه مذکور آمده است: صراحتا تاکید می‌کنیم که ما این اقدام را جز خدعه‌ای مزورانه و منافقانه برای برهم زدن آرامش دانشگاه گیلان نمی‌بینیم و صراحتاً تاکید می‌کنیم که مانع از حضور و ارائه سخنان ساختارشکنانه دیگری از سوی ایشان که دل امت و رهبری را خون و دل دشمنان داخلی و خارجی این نظام و انقلاب را شاد کند خواهیم شد و با شعارهای «دانشجو بیدار است از فتنه‌گر بیزار است» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «قیام سرخ جنگل فدای فتنه سبز نمی‌شود» و … هم در پاسداشت و تکریم شهید روحانی مظلوم خود که بازیچه تزویر گرایان و فرصت‌طلبان شده خواهیم کوشید و از دستاوردهای نظام و انقلاب در برابر هجمه‌های فرصت‌طلبان و بی‌بصیرتان دفاع خواهیم کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، هیئت دانشجویی باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان بیانیه خود آورده‌اند: حاشا که ما فرزندان معنوی میرزا کوچک خان جنگلی که مغلوب و مرعوب قدرت‌های استعماری و استکباری زمان خود نشد، از چنین اقدام‌های مزورانه‌ای به راحتی عبور کنیم و بگذاریم که نام پدرمان را و راه او را با چنین رفتار و حرکاتی بیالایند.

/فارس

Share