اظهارات جنجالی ندیمی در دیدار با اعضای شورای شهر لاهیجان

شورای شهر رشت به من مدیون است/به مقامات شهری,استانی و ملی اجازه نمی دهم در کار شورا دخالت کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با حضور سرزده در ساختمان شورای اسلامی شهر با جمعی از نمایندگان مردم لاهیجان به گفتگو نشست.

۷۸۷اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با حضور سرزده در ساختمان شورای اسلامی شهر با جمعی از نمایندگان مردم لاهیجان به گفتگو نشست.(صوت)

ایرج ندیمی عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس در این جلسه اظهار کرد: بنده اصرار داشتم و دارم که طبق قانون موجود نمایندگان مجلس نباید در انتخاب شهرداران شهرستان ها دخالت کنند اما شاید برای کلانشهرها به دلیل گردش مالی چند ده هزار میلیاردی این نظر را نداشته باشم.
وی در ادامه افزود:در خصوص نشست برای انتخاب شهردار آقای شجاعی با من تماس گرفت و بنده از او سوال کردم که وی در پاسخ به من گفت با پیله ور و دیگران نشست برگزار کرده ایم.
و من به هیچ وجه وارد این بحث نشدم و زنگ نزدم که اعضای شورا آگشته, پشوتن بحرکاظمی یا پیله ور یا غیره را انتخاب کنند.
به مقامات شهری, استانی و ملی اجازه نمی دهم که در کار شورا دخالت کنند
ندیمی با بیان اینکه برای ثبت در تاریخ حرف می زنم اظهار کرد:حال که شما شهردار مورد نظر خود را انتخاب کرده اید بنده حرف هایم را می زنم و به شما می گویم که بنده به مقامات شهری, استانی و ملی اجازه نمی دهم که در کار شما دخالت کنند و اگر لازم باشد پای وزیر کشور را به میان می کشم اما فقط باید احراز شرایط شود که آیا ایشان تحصیلاتش مهندسی است یا خیر. آیا جلسه شورا درخصوص انتخاب شهردار قانونی بوده و اساسا انتخاب شهردار در دستور کاراین جلسه بوده است یا خیر.

بی واسطه و با واسطه گزینه های تصدی گری شهرداری لاهیجان با من تماس گرفتند
۴ نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم دخالت به این معنا نیست که بنده از نامزدها شناختی ندارم افزود:بلاشک بی واسطه و با واسطه گزینه های تصدی گری شهرداری لاهیجان از من خواستند که از ایشان حمایت کنم.برای مثال اقای پیله ور پیامک فرستاد یا اقای سعید امیری دیگران را واسطه کرد .
ندیمی با اشاره به اینکه پیله ور را به اقای لطفی ایشان را برای معاونت آب و فاضلاب تعرفه کردم افزود:حتی اقای احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری از این موضوع استقبال کرد و حتی برای معاون عمرانی فرمانداری لاهیجان نیز ایشان را تعرفه کردم اما برای عدم دخالت در موضوع انتخاب شهردار و اینکه کسی را برای شورا اعلام و اجبار و دیکته نکرده باشم و برای حفظ استقلال شورا حاضر نشدم در حمایت از ایشان برای شهرداری لاهیجان دخالتی کنم تا در آینده هزینه این کار به گردن من نیفتد.
وی نوشته بود که من «در عجبم بسیار – شهردار لاهیجان ، از قزوین آمد!»و من باید بگویم که من بیشتر متعجم.حتی روزی که با ایشان به مدرسه استثنایی رفتم بسیاری بمن گفتند که این کار را انجام ندهم چون این استنباط صورت می گیرد که شما از ایشان برای شهرداری لاهیجان حمایت می کنید.اما در انجا من وظیفه داشتم که این کار را انجام دهم و کمک لازم را نیز جذب کردم.
چمران از بزرگان معنوی استان به دلیل دخالت در کار شورا گلایه کرد
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سفر رییس شورای عالی استان ها به گیلان اشاره کرد و گفت:حدود یک ساعت و نیم با چمران رییس شورای عالی استان ها در فرودگاه صحبت کردم و ایشان حتی از بزرگان معنوی استان گیلان انتقاد کردند که چرا در کار شورا دخالت می کنند و می گویند بوتیک دار و کشتی گیر و…و مطالب دیگری نیز گفت که من نمی توانم بگویم

وی در ادامه افزود:البته جا دارد که از عدم حضور در جلسه ای که در سالن الغدیر استاندار ی گیلان برگزار شد عذرخواهی کنم با اینکه وقت داشتم اما نیامدم و ای کاش در این نشست حضور پیدا می کردم.
در استخر شنا بودم که گفتند اعضای شورا به « آگشته »رسیده اند

۲۳۱۹۵ندیمی با بیان اینکه همه ی نامزدها با یک واسطه یا مستقیم با من صحبت کردند اما بخودم اجازه دخالت را ندادم افزود:برای اینکه شما رای مردم را دارید و من وظیفه دارم مثل آقای روحانی از شما دفاع کنم.حتی در زمان انتخابات هم سعی کردم که بین شما فرقی نگذارم و در تمام ستادها حضور پیدا کردم و در انتخابات ریاست جمهوری نیز بدین گونه رفتار نمودم.
هم اکنون شما در این جلسه حضور دارید و سایر دوستان هم که حضور ندارند بگویند که من چگونه اعمال نفوذ مستقیم کردم؟ البته این بدان معنا نیست که بنده به این افراد نظر نداشتم.آقای شجاعی یک روز دو روز قبل از انتخابات بمن زنگ زدم و گفت که شورا به آقای اگشته رسیده است.من در مراسم اهدای جوایز بودم در استخر شنا بودم که بمن خبر دادند که به آگشته رسیده ایم.
شورای شهر رشت به من مدیون است
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه افزود:حتی از قزوین و تهران و رشت نیز با من تماس گرفتند اما دخالت نکردم.درمورد خلیلی شهردار سابق رشت نیز این اتفاق افتاده بود.از آقای چگینی تا دیگران تماس گرفتند اما بنده دخالت نکردم.با اینکه شورای شهر رشت به من به لحاظ موضوعات انتخابات شورا و صندوق ها ,که عده ای می خواستند انتخابات شورا را باطل کنند یا جابجایی آرا داشته باشند و من ایستادم و نگذاشتم که جابجایی رای صورت بگیرد به من مدیون است.

تمام مقامات ارشد استان اتفاق نظر داشتند که کحالی برود
ندیمی با تاکید بر اینکه قانون می گوید شورا ها مسقل هستند تصریح کرد:فرماندار, وزیر کشور و استاندار باید به قانون عمل کنند.تمام مقامات ارشد استان اتفاق نظر داشتند که کحالی برود اما من هیچگاه نگفتم که مقامات ارشد استان مایل بودند که کحالی برود در حالیکه بمن اعلام کردند که این فرد بیست پرونده دارد.
در هر حال ایشان هم زحمت کشیدند.اگر کحالی اصالتا اردبیلی بود خب اگشته همان برای شهر دیگری است.اگر او فوق دیپلم داشت اگشته فوق لیسانس دارد.
وی در ادامه از شورا خواست بدون تعارف به دوران تصدی گری کحالی از لحاظ حجم کاری ,میزان بدهی و…رسیدگی کند و در این مورد شفاف سازی نمایند.
ندیمی گفت: شما باید به مردم گزارش بدهید چون اگر نگویید شورای شهر لاهیجان زیر سوال می رود.

هرکس در کار شما دخالت کرد اعلام کنید/برخی دوست دارند فضاسازی و تخریب کنند

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه معتقدم که وظیفه من دفاع از حقوق ملت است و دفاع از شوراها نیز درهمین چارچوب است.اظهار کرد:طبق قانون شورا حق دارد شهردار را انتخاب کند و تا اخر نیز باید پای انتخاب خود بایستد.کسی شما را مجبور به انتخاب نکرده است اما شما نیز نباید تحت تثیر افراد قرار بگیرید و یکی بگوید نمی گذارم. معنا ندارد.مملکت قائد به قانون است.حالا برخی فضاساز و کامنت ساز هستند , بگذارید کارشان را بکنند.اگر واقعا نماینده دخالت کرد یا افراد دیگر مداخله کردند صراحتا بگویید که اینها در کار ما مداخله می کنند.
برای مثال در قضیه استعفای آقای خدایگانی آن حواشی را بوجود آوردند.اقای خدایگانی در این جا حضور دارند من از ایشان می پرسم بینی و بین الله آیا بنده به شما فشار وارد کردم؟برخی دوست دارند که فضاسازی و تخریب کنند.کسانی که انقدر بی صفت هستند که وقتی می خواهند کسی را خراب کنند دین و اخلاق را زیرپا می گذارند.به شاهین جهانگیری که هنوز نیامده بود گفته بودند «این گنجشک هم نیست»

لاهیجانی اصل و اصیل نداریم/آستانه ای ها هم لاهیجانی هستند

ندیمی با اشاره به اینکه همه ی ما لاهیجانی هستیم و اساسا لاهیجانی اصل و اصیل نداریم افزود:. ما ادعا داریم که برخی جاها مثل آستانه که سابقا یک بخش از لاهیجان بوده است و حال تبدیل به شهرستان شده است هم لاهیجانی هستند.یکی به من گفته بود که خوب شد شما به امام زاده تشریف اوردید که من در جواب به او گفتم آستانه یک بخش ما بود و حالا ما ان را ارتقا داده ایم و این بنده خدا را نیز در جای دیگری شهید کرده اند و شما فقط دفن کرده اید.
درخصوص سرافراز رییس سازمان صدا و سیما نیز درحالیکه کنف گورابی یا مردمک ده  است گفتند آستانه ای است درحالیکه این شهرها قبلا جزو لاهیجان بودند.حالا من می گویم که چنین دید تنگ نظرانه و بی هویتی شما را تهدید نکند.
خواسته های ندیمی از شورای شهر لاهیجان
وی در ادامه به خواسته های خود از شورای شهر لاهیجان اشاره کرد و گفت:در کار شورا اگر واقعا مداخلاتی صورت گرفت باید بگویید.اگر شما را مجبور, تهدید, تطمیع یا تحت تاثیر قرارداد باید حتما اعلام کنید.
اگر مداخلاتی می خواهد صورت بگیرد نیز باید بگویید.مورد سوم اینکه برای ثبت در تاریخ نکات خوب و بد گذشته را بموقع و بهنگام بگویید.
وی اضافه کرد:نکته چهارم مردم از شما انتظار دارند و من بعنوان نماینده عام شهرستان نیز از شما انتظار دارم.هم اکنون در فراکسیون مدیریت شهری مجلس و در صحن علنی مجلس نظر شما را مطرح می کنیم و اخیرا قوانین بسیارخوبی نظیر قانون تنظیم مقرارت , اوراق مشارکت برای کمک به شوراها و شهرداری مصوب شده است.

سطح شهرداری لاهیجان کمتر از استانداری نیست

ندیمی در ادامه به جلسه خود و دو تن از اعضای شورای شهر لاهیجان با قهرمانی چابک اشاره کرد و افزود:من اگر دنبال قهرمانی رفتم تاکتیکی نبوده است. شما علاقه مند بودید و ما هم می گوییم که رتبه و گرید شهرداری لاهیجان کمتر از استانداری نیست.حتی آقای هاشم نیا در تهران حضور داشتند وگرنه برای او هم برنامه داشتیم.

همانطور که من چهره ی اثرگذار ملی هستم شهردار و شورای شهر لاهیجان نیز می تواند باشد
وی با بیا اینکه چه اشکالی دارد افراد در شهرداری لاهیجان بدرخشند افزود:.مگر بنده نماینده لاهیجان نیستم اما همه به من بعنوان یک نماینده ملی نگاه می کنند.بنابراین همانطور که نماینده لاهیجان می تواند یکی از چند فرد اثرگذار ملی باشد شهردار لاهیجان و شورای شهر لاهیجان هم می تواند.
اکثر فرمانداران گرایشات قالیباف را دارند/ در قزوین ریشه دارم
وی در ادامه افزود:همان گونه که ما مداخله نکردیم از جهت نداشتن وظیفه, مداخله خواهیم کرد در جهت انجام وظیفه ! از آرا شما در مقابل هر فردی دفاع می کنم مگر اینکه شما از رای خود برگردید.برخی اگشته را متهم به گرایشات قالیباف می کنند درحالیکه اکثر فرمانداران گرایشات قالیباف را دارند.مگر قالیباف جزو این ملت نیستد.اصلا وی نمی خواهد کار سیاسی کند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه گفت:از شهردار می خواهیم دید فراملی , ارتباطات,تجارب,تحصیلات و… داشته باشد و بنده اطلاع دارم ایشان در برخی از کشورهای اسیای میانه کار کرده است و من در جریان جزییات این موضوع هستم. می گویند تهرانی است یا قزوینی است ! چگونه ما اجازه می دهیم که هزاران نفر گیلانی در قزوین کار کنند! و در همین جا باید بگویم که آقای ابوترابی فرد چیزی درمورد این فرد بمن نگفت و من هم در این مورد مطلبی انتقال ندادم
ندیمی در ادامه به سابقه تدریس خود در قزوین اشاره کرد و گفت:من در الوند و البرز بوده ام و در آنجا گیلانی ها و سیاهکلی ها حضور دارند و من در قزوین ریشه دارم اما این باعث نشد که من در کار شما دخالت کنم و من مطئمنم که اقای خدایگانی و سایرین خودشان به« آگشته »رسیده اند.

Share