نماینده مردم رشت

شهرداری مانع ساخت مساجد با سازه غیراسلامی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لازم است بخش تحقیقات و مسکن وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و مطالعات علمی و فنی آن را انجام دهد.

در شرایط اقتصادی کشور،باید با هوشمندی به جذب گردشگر بپردازیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لازم است بخش تحقیقات و مسکن وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و مطالعات علمی و فنی آن را انجام دهد.

jafarzade_6703 (6)غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از فضای معماری در کشور، گفت: متأسفانه فضای معماری ما یک فضای نامتجانست و غیرهارمونیک بوده که بوی ایرانی و اسلامی بودن از آن نمی آید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ساخت مسجد ولیعصر(عج) در پشت ساختمان تئاتر شهر واقع در پارک دانشجو، عنوان کرد: بسیار زشت است که با دیدن بنایی که روی آن اسم مسجد قرار می گیرد، احساسی غیر از یک فضای معنوی به ما القا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از مراکز دیگر نیز شاهد این اتفاق هستیم، گفت: با اینکه شهرداری باید مانع ساخت و ساز چنین بناهایی شود، متأسفانه در فضاهایی که متعلق به خود این سازمان است شاهد ساخت و سازهای غیراسلامی و غیر ایرانی هستیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به معماری کشورهای اروپایی، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان به حفظ معماری سنتی خود در برخی از فضاها مقید هستند و اصرار بر عدم پست مدرنیزه شدن معماری بناهای خاص خود دارند اما متأسفانه در کشور ما تقید خاصی به معماری سنتی و اسلامی وجود ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه یک خارجی هنگام ورود به کشور باید اسلامی و ایرانی بودن معماری را حس کند، گفت: معماران و طراحان ایرانی قادرند با استفاده از مصالحی که نشانگر معماری اسلامی باشد، این سبک معماری را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه به وظیفه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است بخش تحقیقات و مسکن وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و مطالعات علمی و فنی آن را انجام دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه به سابقه فعالیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۳۰ سال پیش که دانشجوی دانشگاه شیراز بودم بخشی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود داشت که کارهای تحقیقاتی انجام می داد و من نشریات حاصل از آن را مطالعه می کردم.

وی افزود: در پی انحلال این سازمان، مرکز تحقیقاتی مذکور نیز تعطیل شد و در واقع با از بین رفتن یک منبع تحقیقاتی مناسب برای معماری شهری، خسارتی به نظام در خصوص شهرسازی ایرانی و اسلامی پدید آمد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استانداردسازی و اسلامی سازی نیز در پی انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حوزه شهرسازی از بین رفت، خاطرنشان کرد: اکنون توصیه ما این است که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی این امر را بر عهده گیرد و با ارائه الگوها به شهرداری ها، فعالیت های حوزه شهرسازی را نظم ببخشد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share