استاندار گيلان

شرکت توانیر به مبلمان شهری و مسائل زیست محیطی توجه کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان خواستار توجه بیش از پیش شرکت توانیر به رعایت مبلمان شهری و مسائل زیست محیطی درصنعت برق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان خواستار توجه بیش از پیش شرکت توانیر به رعایت مبلمان شهری و مسائل زیست محیطی درصنعت برق شد.138571_491

دکتر نجفی در نشست با مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و تقویت جاذبه‌های گردشگری در گیلان گفت: یکی از مباحثی تأثیرگذار  بر سیمای شهری، وجود خطوط انتقال نیرو فشار قوی برق است که با جمع آوری و زمینی کردن آن، این مسئله بهبود می‌یابد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهمیت به بهره برداری رسیدن خط انتقال نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر گفت: با بهره برداری از این پروژه ظرفیت انتقال نیرو در گیلان به ۲۸۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد که این مقدار ۳ برابر نیاز استان است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت برق استان، سرمایه گذاری در صنعت برق کشور محسوب می‌شود گفت: هم اکنون استان‌های همجوار از ظرفیت برق تولیدی استان به خوبی بهره‌ می‌گیرند.

در ابتدای این نشست رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر گزارشی از وضعیت صنعت برق در کشور و استان ارائه و مشکلات ادامه پروژه خط انتقال به نیروگاه پره سر را مطرح و عنوان کرد با اتمام این خط انتقال می‌توانیم از ظرفیت این نیروگاه بصورت کامل استفاده نمائیم.

مهندس همایون حائری افزود :هم اکنون حدود ۳۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه پره سر قابل انتقال نیست که با اتمام این خط انتقال می توان از تمامی ظرفیت ۹۶۸ مگاواتی نیروگاه استفاده کرد.

مدیرعامل توانیر همچنین  به اهمیت استان گیلان و شهرستان رشت از نظر جاذبه های توریستی اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و تأکیدا ت استاندارگیلان توجه به مبلمان شهری در پروژه‌های برق رسانی رعایت خواهد شد.

در ادامه جلسه مهندس صالحی مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران نیز گزارشی از روند عملیات اجرائی پروژه خط انتقال نیروگاه پره سر ارائه کرد.

Share