استاندار در نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شاهد خروج دارو از مرزهای استان به خارج از کشور هستیم/مصرف زیاد دارو در استان نگران کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به خروج دارو از استان تصریح کرد : به دلیل ارزانی قیمت دارو در داخل کشور متاسفانه شاهد خروج آن از مرزهای استان به خارج از کشور هستیم .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

 jpg2784دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به اقدام بی نظیر دولت در اجرای طرح نظام سلامت در کشور اظهار داشت : اجرای این طرح از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در بخش سلامت بشمار می رود که نقش بسزایی را در ارتقای سلامت جامعه ایفاء کرد و موجب ازبین رفتن بخش عمده ای از دغدغه مردم در بخش درمان شد .

دکتر نجفی حمایت از دانشگاه علوم پزشکی را در حقیقت کمک به ارتقاء سلامت جامعه دانست و افزود : دولت با تمام محدودیت‌های اعتباری و درآمدی نفت تمامی امکانات خود را در جهت آموزش و درمان به کار گرفته و اقدامات ارزشمند و بی‌نظیری نیز در راستای تحقق این مهم صورت پذیرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به خروج دارو از استان تصریح کرد : به دلیل ارزانی قیمت دارو در داخل کشور متاسفانه شاهد خروج آن از مرزهای استان به خارج از کشور هستیم .

استاندار گیلان همچنین با ابراز نگرانی از مصرف زیاد دارو در استان ، میزان آن را بالاتر از نرم معمول دانست و بر لزوم اصلاح این رویه تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به مشکلاتی که عدم تمرکز و پراکندگی معاونت‌های دانشگاه برای مردم و سازمان ایجاد کرده است از برنامه‌های آتی دانشگاه جهت متمرکز کردن حوزه‌های ستادی و معاونت‌ها خبر داد و اظهار داشت : فضای آموزشی در بیمارستان‌ها و همچنین فضای درمانی در اورژانس‌ها و پاویون‌های دانشجویی در شأن دانشگاه و دانشجویان نیست و این مشکلات در پس سرسبزی این استان نهان شده است.

دکتر برزیگر در بخش دیگری از سخنان خود عدم وجود سالن کنفرانس و سالن اجلاس مناسب از دیگر مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و افزود تلاش داریم تا دانشگاه را مهیا سازیم که با امکانات و تجهیزات و ابزار مناسب بتواند شرایط ارائه خدمات شایسته را به مردم عزیزمان فراهم سازد.

دکتر علی نوبخت عضو شورای عالی پیوند وزارت بهداشت و عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گفت : دانشگاه علوم پزشکی گیلان قطب پیوند شمال کشور شد و اکنون با تلاش‌های صورت گرفته این دانشگاه حرف‌های زیادی را برای گفتن در بحث پیوند دارد.

گفتنی است در این نشست که در سه بخش گزارش حسابرسی دانشگاه، بررسی پیشنهادات مشترک جلسات هیئت‌های امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشورو ارائه پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی به وزارت علوم برگزار شد دکتر امین لو مشاور وزیر ودبیر مجامع شوراها وزارت بهداشت نمایندگان مختلف وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

Share