استاندار گيلان

سه درصد جذب معلولان در استخدامی های ادارات حق معلولان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم روز جهانی معلولان با حضور استاندار گیلان ظهر امروز در سالن ورزشی تختی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم روز جهانی معلولان با حضور استاندار گیلان ظهر امروز در سالن ورزشی تختی رشت برگزار شد.

jpg2686دکتر نجفی در این مراسم با بیان اینکه همگان موظفیم در خدمت معلولان باشیم گفت : روز جهانی معلولان نمادی از این است که همه‌ی ارکان جامعه باید در تمام سال به این موضوع بپردازند.

وی افزود : باید با نگاه عشق، خدمت و رفع معضل در خدمت این عزیزان باشیم و شرایط را در جامعه برای حضور و ظهور استعدادهای معلولان فراهم کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر فراهم کردن امکانات لازم برای معلولان گفت : نباید بگذاریم افرادی که از نقص عضو برخوردارند در استفاده از مواهب الهی و امکانات جامعه باز بمانند.

وی تصریح کرد: معلولان و افراد با نیازهای ویژه از توانمندی هایی برخوردارند که خیلی از انسان ها آن استعدادها را ندارند.

دکتر نجفی از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها نیز خواست تحقیقاتی در زمینه‌ی رفع معضلات معلولان انجام و در اختیار مراکز تصمیم‌گیری قرار دهند.

استاندار گیلان همچنین رعایت سهمیه اشتغال معلولان را توسط دستگاه‌ها ضروری عنوان کرد و گفت : انجام این کار از وظایف دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: سه درصد جذب معلولان در استخدامی های ادارات حق معلولان است و نباید این حق از آنان گرفته شود.
استاندار گیلان با بیان این که اشتغال معلولان همانند سایر گروه های دیگر باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در جلسه شورای اشتغال در هفته آینده مدیرکل بهزیستی گیلان نیز حضور خواهد یافت.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : اگر چه از وضعیت اشتغال در استان گیلان راضی نیستیم اما بایستی شرایط ویژه ای برای معلولان در این بخش در نظر گرفته شود.

وی از صدا و سیمای مرکز گیلان نیز خواست در برنامه‌های خود امکان حضور راهنمای ناشنوایان را فراهم کند و گفت : هزینه‌های لازم را در این بخش استانداری گیلان تأمین می‌کند.

در پایان این مراسم از معلولان موفق گیلانی توسط استاندار قدردانی شد.

jpg2687 jpg2688 jpg2690 jpg2691 jpg2692 jpg2693 jpg2694 jpg2695

Share