با حکم معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور منصوب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت برگزار و علی اصغر داداش‌پور به عنوان سرپرست جدید این مرکز منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی اصغر داداش‌پور به عنوان سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور منصوب شد.
مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت برگزار و علی اصغر داداش‌پور به عنوان سرپرست جدید این مرکز منصوب شد.

files.php در این مراسم  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم یکی از رشته‌های کشاورزی است که کوتاهترین فرآیند را برای محصول دهی دارد, اظهار کرد: باتوجه به حجم کم سرمایه گذاری مورد نیاز به راحتی با این صنعت شغل پایدار ایجاد شده و مهاجرت روستاییان کاهش می‌یابد.

علیرضا شعبان‌نژاد با بیان اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها معضل این صنعت است، افزود: پرورش کرم ابریشم به عنوان درآمد کمکی برای ماندگاری کشاورزان و روستائیان مهم است و در گذشته مهاجرت مردم روستا را به دلیل کشت‌های متنوع نداشته‌ایم و باید بخش‌های فراموش شده کشاورزی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه این صعنت امکان صادرات آسان را دارد و بازار پسند است، گفت: با توجه به ایجاد مشاغل جانبی در کشاورزی در زمینه هنر هم ارزشمند است و در دنیا ارزش افزوده خود را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: مرکز توسعه نوغانداری کشور ۳۱ فروردین ماه امسال فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد, بر اساس مصوبه هیئت دولت، شرکت سهامی کرم ابریشم کشور به مرکز توسعه نوغانداری کشور تبدیل شد.

در این مراسم حکم حسن رکنی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به علی اصغر داداش‌پور به عنوان رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور  اهدا شد, داداش‌پور در آخرین پست سازمانی خود به عنوان مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی گیلان مشغول به فعالیت بوده است.

پیش از این فرزام پوررمضان به عنوان رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور مشغول به فعالیت بود.
/تسنیم

Share