سایه تناقض در رفتار و گفتار عضو شورا

رییس سابق شورای شهر رشت با خود چند چند است؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جامعه ای که مدیران آن برای مردم و حافظه ی تاریخی آنها احترامی قائل نشوند همواره شاهد تناقض در رفتار و گفتار خواهیم بود و زمانی دچار این تنقاضات پی در پی خواهیم شد که بجای اظهارنظر مبتنی بر پشتوانه علمی و عقلانی صرفا از روی سیاست سخن بر زبان جاری کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جامعه ای که مدیران آن برای مردم و حافظه ی تاریخی آنها احترامی قائل نشوند همواره شاهد تناقض در رفتار و گفتار خواهیم بود و زمانی دچار این تنقاضات پی در پی خواهیم شد که بجای اظهارنظر مبتنی بر  پشتوانه علمی و jamshidi_9805عقلانی صرفا از روی سیاست سخن بر زبان جاری کنیم.
داستان انتخاب شهردار رشت و اتفاقات بعد از آن برای بسیاری می تواند جالب توجه باشد.زمانی که محمد ابراهیم خلیلی با ۱۱ رای اعضای شورا بعنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب می شود و رضا جمشیدی چناری ریاست وقت شورا در گفتگو با دیارمیرزا به تشریح فرآیند انتخاب شهردار کلانشهر رشت می پردازد و با ارائه توضیحاتی خلیلی را با دیگر شهرداران کلانشهرهای کشور مقایسه می کند(اینجا)
اندک اندک زمان می گذرد و سازهای مخالف از گوشه و کنار به گوش می رسد .اعضای شورا طرح سوال از شهردار را مطرح می کنند اما همزمان با آن جمشیدی چناری رییس وقت شورای شهر رشت در مصاحبه با رسانه های استان مکررا اعلام می کند که سوال از خلیلی به معنای استیضاح وی نیست.
جمشیدی در گفتگو با دیارمیرزا به تجربه و سابقه کاری خلیلی اشاره می کند و می گوید:«آقای خلیلی در کار مدیریت شهری بازنشسته شده‌اند و بر روی کاغذ به هیچ وجه نمی‌توانند یک فرد بی‌تجربه باشند. ایشان بالغ بر ۲۰ سال سابقه شهردار بودن را دارا هستند و ۸ سال شهردار مناطق تهران بوده‌اند.به سادگی نمی‌توان از کنار این همه تجربه گذشت و با توجه به همین امر با ۱۱ رای، ایشان به عنوان شهردار رشت انتخاب شدند.»
در هر صورت پس از طرح چندین باره سوال و استیضاح خلیلی که با ۱۱ رای اعضای شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شده بود با ۱۰ رای از سمت خود عزل می گردد تا قصه پُر غصه مدیریت فَشِل شهری رشت بار دیگر به زبان ها بیفتد . انتقاد مقامات کشوری از معاون وزیر گرفته تا رییس شورای عالی استان ها و درکنار آن نماینده ولی فقیه , استاندار گیلان , نمایندگان مجلس و فرماندار رنگ و بوی شدیدتری بخود می گیرد و همه ی آنها از عملکرد شورای دوره ی چهارم رشت ابراز گلایه می کنند و شورا را مسئول نابسمانی های مدیریت شهری می دانند.
همزمان با انتقادات رضا جمشیدی چناری که پس از دست دادن کرسی ریاست شورا تنها یک عضو عادی شورا بحساب می آید تبدیل به یکی از پرمصاحبه ترین اعضا می شود و در مصاحبه های مختلف سعی می کند پاسخگوی منتقدین باشد.برای مثال زمانی که حضرت آیت الله قربانی در تریبون نماز جمعه لب به انتقاد از عملکرد شورای شهر رشت گشود وصراحتا اعلام کرد که برای برخی از اعضای شورا پیام فرستاده است که تغییر شهرداران به مصلحت نیست و از دو عضو شورا خواست که به رای مردم احترام بگذارند و برای شهردار شدن تلاش نکنند .این جمشیدی چناری بود که در مصاحبه با یکی از رسانه های استانی اعلام می کند:« گله مندی نماینده ی محترم ولی فقیه باید به گونه ی دیگری مطرح می گردید(رشت پرس)» باید از جمشیدی پرسید وقتی که نماینده معزز ولی فقیه نظر خودشان را بطور خصوصی به اعضای شورا اعلام می کنند اما اعضا حاضر به پذیرش این نقد نیستند آیا راه دیگری جز اعلام انتقادات از تریبون عمومی وجود دارد؟! و اینها همه درحالی است که پس از انقادات آیت الله قربانی تنی چند از اعضا فرمایشات ایشان را بحق دانستند.
یا وی در مصاحبه ای دیگر به اظهار نظر درمورد سخنان آیت الله قربانی می پردازد و می گوید « در هرحال آقای قربانی، نماینده مقام معظم رهبری هستند و اظهاراتشان جای تامل و احترام دارد. من معتقدم که در همه موارد قانون باید پیش روی ما باشد مگر آنجایی که فراتر از قانون است که آن هم جایگاه ولایت و ولایی هست که آن هم در قانون آمده است. یعنی همه چیز باید طبق قانون باشد. دوستان ما در شورا هم مطمئنا سعی خواهند کرد که در چارچوب قانون و شرح وظایفشان عمل کنند. »مطمئنا چنین دست اظهاراتی جز اعلام عدم مخالفت محترمانه با نظر نماینده ولی فقیه نیست و تائید این موضوع است که اعضای شورا فارغ از هر انتقادی « خر »خود را می رانند.
حال جمشیدی چناری در آخرین مصاحبه خود با یک رسانه استانی دیگر سخنانی بر زبان رانده که جای تعجب بسیاری دارد«جمشیدی با انتقاد از شیوه انتخاب شهردار در دوره های قبل، انتخاب خلیلی شهردار سابق رشت را آلوده به دیدگاه های سیاسیون برشمرد و جوانی شورای چهارم در رشت را یکی از دلایل انتخاب فردی با مدیریت ضعیف بر این مسند دانست.»
اینکه این عضو شورای شهر رشت حاضر به پذیرش اشتباهات شورای دوره چهارم نیست و سعی می کند اشتباهات خود و همکارانش را به گردن دیگران بیندازد جای تاسف دارد. جرأت و شهامت پذیرش اشتباه، قدم اول در اصلاح امور است و تا زمانی که شورا بجای پذیرش اشتباهات ودیگران را مقصر کم کاری خود جلوه دهد مطمئنا مشکلات نیز حل نخواهد شد.
هر شهروند عاقلی با خواندن مصاحبه های جمشیدی به این نکته پی خواهد برد که سخنان وی در ابتدای انتخاب خلیلی با اظهارات وی پس از برکناری خلیلی از زمین تا آسمان فرق می کند و دارای تناقضات بسیاری است و بلافاصله این سوال در ذهن بوجود می آید که رییس سابق شورای شهر رشت با خود چند چند است؟!

Share