ریاست دانشگاه امام صادق به برادر مرحوم آیت الله کنی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام میرلوحی در خصوص تعیین ریاست جدید دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ریاست آیت‌الله باقری‌کنی، اخوی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بر این دانشگاه قطعی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام میرلوحی در خصوص تعیین ریاست جدید دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ریاست آیت‌الله باقری‌کنی، اخوی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بر این دانشگاه قطعی شده است.139309112102389774209063

آیت‌الله محمدباقر باقری کنی متولد ۱۳۰۵ بوده در سال ۱۳۲۵ پس از گذراندن تحصیلات آکادمی وارد حوزه علمیه قم شد. وی پس از گذراندن مقدمات و سطوح حوزه از محضر اساتیدی چون آیات عظام آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، آیت‌الله گلپایگانی و آقا سید ابوالحسن قزوینی دروس فقه و اصول و فلسفه و تفسیر را بهره‌مند شد.

قائم‌مقامی سرپرست کمیته‌های انقلاب اسلامی و معاونت وزیر کشور در زمان ریاست برادرش آیت‌الله مهدوی‌کنی، از سوابق آیت‌الله باقری کنی است.

آیت‌الله باقری کنی در دور اول و دوم مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم تهران بود و هم‌اینک نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است.

وی از ابتدای تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) تا کنون به‌عنوان عضو هیئت علمی و قائم‌مقام دانشگاه مشغول به فعالیت بود. شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله باقری کنی میان دانشجویان، کارکنان و اساتید زبانزد است و ایشان را به محل مراجعه برای رفع مسائل علمی، اخلاقی و دینی بدل کرده است./تسنیم

Share