فرمانده سپاه قدس گیلان

رزمایش بیت‌المقدس در گیلان آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز در حاشیه اجرای عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: رزمایش مذکور با حضور ۵۷ گردان بیت‌المقدس و کوثر در تمام شهرستان‌های گیلان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز در حاشیه اجرای عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: رزمایش مذکور با حضور ۵۷ گردان بیت‌المقدس و کوثر13921208000209_PhotoA در تمام شهرستان‌های گیلان آغاز شده است.

هامون محمدی مدت اجرای رزمایش بیت‌المقدس را ششم و هفتم آذر ماه جاری اعلام کرد و افزود: اجرای رزمایش‌ها موجب تقویت روحیه مردم و تضعیف روحیه دشمن می‌شود.

*اجرای پدافند غیرعامل در رزمایش بیت‌المقدس

معاون عملیات سپاه قدس گیلان نیز در جریان رزمایش مذکور گفت: رزمایش بیت‌المقدس با حضور ۲۰ هزار نفر بسیجی با توجه به راهبرد جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر ماموریت‌های ابلاغی با نیروی گردان‌های عاشورا برگزار می‌شود.

محمد کاظمی‌پور اجرای رزمایش بیت‌المقدس را در سه مرحله آموزشی عنوان کرد و افزود: رزمایش مذکور با هدف ارزیابی از آموزش‌های ارائه شده و تمرین تاکتیک‌ها هنگام ماموریت‌های اصلی گردان‌های بیت‌المقدس اجرا شده است.

وی دفاع از کوی و برزن، مقابله با ناآرامی‌ها، عملیات تأخیری، ایست بازرسی، پدافند غیرعامل و اقدام نجات در ماموریت امداد و نجات با همکاری اداره‌ها در قالب مدیریت بحران را از ماموریت‌های رزمایش بیت‌المقدس بیان کرد و گفت: رزمایش مذکور با همکاری فرمانداران اجرا می‌شود.

کاظمی‌پور اجرای عملیات تأخیری را در راستای آمادگی نیروهای مردمی و بسیج به منظور بازدارندگی دانست و تصریح کرد: رزمایش بیت‌المقدس آمادگی مردم گیلان در چارچوب سیاست‌های دفاعی طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری را به رخ دشمنان می‌کشاند.

معاون عملیات سپاه قدس گیلان آمادگی گردان‌ها، استقرار در اردوگاه، آموزش میدانی و پدافند غیرعامل را از جمله آموزش‌ها در رزمایش بیت‌المقدس خواند و بیان کرد: امداد و نجات، عملیات تأخیری، پدافند دورادور، دفاع از مراکز حساس و حیاتی مهم استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در رزمایش بیت‌المقدس است.

وی با بیان اینکه در نسل چهارم دفاع در مقابل تمام تهدیدهایی که برای هر کشور متصور است، قرار داریم خاطرنشان کرد: سه نسل از تهدیدها را پشت سر گذاشتیم، اما در نسل چهارم باید برای دو تهدید نرم و سخت آمادگی داشته باشیم.

کاظمی‌پور، تهدید نرم را مهم‌تر از تهدید سخت عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به پیشرفت علوم و فناوری باید با پدافند غیرعامل به اهداف مورد نظر در تهدیدها برسیم.

معاون عملیات سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل تنها مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی نیست، تصریح کرد: بالا بردن آستانه تحمل مردم در مواقع تهدید در جنگ نرم حائز اهمیت است.

وی پدافند غیرعامل را اجرای برنامه‌های غیرمسلحانه در سیستم اجرایی کشور و استان گیلان خواند و بیان کرد: پایداری سیستم استانی در مقابله با هر تهدیدی باید ارتقأ داده شود و برای هرکدام برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کاظمی‌پور به وجود بحران‌های هوشمند و غیرهوشمند اشاره کرد و افزود: زلزله و سیل جزو بحران‌های غیرهوشمند محسوب می‌شود و باید در این زمینه از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

معاون عملیات سپاه قدس گیلان رسیدن به فرهنگ مشترک در پدافند غیرعامل را مهم دانست و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در ارتقای پدافند غیرعامل در جامعه حائز اهمیت است./فارس

Share