معاون اول قوه قضائیه در رشت

راهکار مشخصی برای توسعه پایدار و همه جانبه گیلان ارائه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول قوه قضائیه بر استفاده صحیح از مواهب الهی تاکید کرد و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی باید در خدمت مردم باشد.

eje_0536به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول قوه قضائیه بر استفاده صحیح از مواهب الهی تاکید کرد و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی باید در خدمت مردم باشد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای پیش از ظهر امروز در همایش حفاظت منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و اراضی کشاورزی با محوریت سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار گیلان، اظهار کرد: گیلان از مواهب خدادادی بسیار و انسان‌های فرهیخته و توانمند برخوردار است.

وی به ساطع شدن نور گیلان به تمام کشور و جهان اشاره کرد و افزود: مجاهدت میرزا کوچک‌خان‌ها در اذهان مردم زنده است و شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بهجت از گیلان حرکت کردند.

محسنی‌ اژه‌ای گیلان را دارای عقبه جهادی و فرهنگ غنی خواند و بیان کرد: مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی سهم به‌سزایی در ایجاد امنیت در دهه نخست انقلاب اسلامی داشت.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سزاوار نیست کنار همدیگر بنشینیم و از کمبودها گله کنیم، تصریح کرد: گیلان از قابلیت‌های بسیاری برخوردار بوده و دارای افراد متفکر است.

وی ادامه داد: تمام قابلیت‌ها در گیلان وجود دارد و شایسته نیست دیگران برای این استان رفع مشکل کنند ضمن اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه وظیفه دارند در توسعه همه‌جانبه استان تلاش کنند.

*راهکار مشخص برای توسعه پایدار گیلان ارائه شود

محسنی‌ اژه‌ای خواستار ارائه راهکار مشخص برای توسعه پایدار و همه‌جانبه گیلان شد و گفت: گیلان با وجود داشتن قابلیت‌های بسیار باید در تمام شاخص‌ها دارای رتبه عالی باشد.

معاون اول قوه قضائیه به موضوع زمین‌خواری در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: واژه مذکور در قانون تعریف نشده اما منظور از زمین‌خواری این است که زمینی را تصرف کنند و پس از تغییر کاربری آن را به فروش رسانده و در فرآیندی غیر قانونی مبلغ بسیاری کسب شود.

وی زمین‌خواری را به روش‌های مختلف دارای مجوز و بدون مجوز دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های جامع شهری و روستایی مشخص شود و صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

*تخریب هتل جاجرود

محسنی‌ اژه‌ای با اشاره به ساخت هتل ۱۰ طبقه جاجرود در حومه شهر تهران، اظهار کرد: اگر هنگام ساخت، هتل مذکور توسط مسئولان دیده می‌شد و از ساخت هتل جلوگیری می‌کردند اکنون مجبور نبودیم آن را تخریب کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بر انجام اقدام به‌موقع توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: زمین، مرتع، جنگل و ساحل متعلق به تمام مردم و نسل امروز و آینده است.

وی ادامه داد: باید بدانیم انفال عمومی متعلق به یک دولت و وزارتخانه نیست و اموال ملی محسوب می‌شود بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی بین دستگاهی است.

محسنی‌ اژ‌ه‌ای با تاکید بر اینکه محیط زیست و منابع طبیعی باید در خدمت مردم باشد، بیان کرد: نگاه ما به موضوع مذکور باید صیانتی و ملی باشد و بدانیم محیط زیست از مواهب الهی است.

معاون اول قوه قضائیه خواستار استفاده صحیح از منابع طبیعی شد و تصریح کرد: اگر آمایش سرزمینی داشته باشیم هر دستگاه جایگاه خود را می‌داند.

وی بر تعریف استفاده از جنگل و مرتع توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف در راستای صیانت و مدیریت محیط زیست، جنگل و ساحل دریا حرکت می‌کنند.

محسنی‌ اژه‌ای هماهنگی تمام دستگاه‌ها در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز را مهم خواند و یادآور شد: دستگاه‌ها اقدام لازم را باید به‌موقع انجام دهند.

*حساب‌کشی مدیران از زیر مجموعه خود

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به کمبود نیرو و امکانات در دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از کاستی‌ها مربوط به مدیریت‌ها است و مدیر باید بتواند از زیر مجموعه خود حساب‌کشی داشته باشد.

وی مدیریت به‌روز و فعال در قسمت‌های مختلف را کم دانست و اظهار کرد: مردم انگیزه کمک به دستگاه‌ها را دارند و از این ظرفیت باید استفاده شود به شرطی که مدیریت به تلاش مردمی واکنش نشان دهد.

محسنی‌ اژه‌ای زمین‌خواری را سبب ایجاد پول‌های بادآورده خواند و بیان کرد: پول بادآورده موجب زیان مستقیم و غیر مستقیم به افراد می‌شود.

*اجاره ساختمان برای رسانه‌ای به منظور حمایت از افراد

معاون اول قوه قضائیه به مصداق عینی رشوه غیر مستقیم به افراد اشاره کرد و گفت: ساختمانی را برای رسانه‌ای اجاره کردند و حقوق کارمندان آن را به عهده گرفتند تا طبق خواسته‌های مورد نظرشان مطلب منتشر کند.

وی در پایان گیلان را استانی پر ظرفیت خواند و تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند مشکلات گیلان را برطرف کنند و قوه قضائیه آمادگی همکاری برای برطرف شدن مشکلات استان را دارد.

/فارس

Share