رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

دچار رکود ساخت‌وساز هستیم/صدور شناسنامه فنی ملکی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به کاهش ساخت‌وساز مسکن سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: امسال در گیلان دچار رکود ساخت‌وساز هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به کاهش ساخت‌وساز مسکن سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: امسال در گیلان دچار رکود ساخت‌وساز هستیم. nezam ba matn

عبدالرضا قاسمیان در همایش «اخلاق حرفه‌ای در مهندسی» در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به تعداد اعضای این سازمان اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان هستند.

وی، ۷ هزار و ۴۰۵ نفر از اعضای مذکور را دارای پروانه اشتغال عنوان کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۹۲۶ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان پروانه اشتغال ندارند.

قاسمیان با بیان اینکه ۲۵ درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان دارای پروانه اشتغال پایه یک هستند، تصریح کرد: ۲۲ درصد از اعضا دارای پروانه اشتغال پایه دو و ۵۳ درصد پروانه اشتغال پایه سه دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان از افزایش اعضای دارای پروانه اشتغال در این سازمان خبر داد و بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال اضافه شدند.

وی به زیربنای ساختمان‌های احداث شده در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار متر مربع در قالب ۱۸ هزار و ۸۲۱ مورد پروژه نوساز در استان احداث شده است.

قاسمیان متراژ ساختمان‌های احداث شده از ابتدای امسال تاکنون را یک‌میلیون و ۵۱۲ هزار متر مربع دانست و یادآور شد: متراژ مذکور در قالب ۷ هزار و ۹۲۴ مورد پروژه در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به اینکه امسال ساخت‌وساز ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال ۹۲ از نظر ساخت‌وساز سال خوبی نبود. وی ۲۷ درصد از پروژه‌ها در سال ۹۲ را در گروه ساختمانی «الف» عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۵۷ درصد از پروژه‌ها در گروه ساختمانی «ب»، ۱۰ درصد در گروه ساختمانی «ج» و شش درصد از پروژه‌ها در گروه ساختمانی «د» بود.

قاسمیان با بیان اینکه ۳۵ درصد از پروژه‌ها امسال در گروه ساختمانی «الف» است، اظهار کرد: ۵۳ درصد از پروژه‌ها در گروه ساختمانی «ب»، ۱۱ درصد در گروه ساختمانی «ج» و کمتر از یک درصد در گروه ساختمانی «د» است.

صدور شناسنامه فنی ملکی در گیلان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان از صدور شناسنامه فنی ملکی در استان خبر داد و بیان کرد: ابتدای مهر ماه سال ۹۲ تهیه شناسنامه فنی ملکی در گروه «ج» و «د» در گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز پر کردن دفترچه اطلاعات ساختمان در گیلان، تصریح کرد: هنوز شناسنامه فنی ملکی برای هیچکدام از ساختمان‌های استان صادر نشده اما بعضی از پروژه‌ها در حال اتمام است.

رکود ساخت‌وساز در گیلان

قاسمیان در پایان به رکود ساخت‌وساز در گیلان مانند تمام کشور اشاره کرد و گفت: روند مذکور بهترین فرصت است، چراکه با نگاه انتقادی به عملکرد گذشته خود می‌توانیم نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم./فارس

Share