در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد انزلی عنوان شد

دانشجویان در روند توسعه علمی دانشگاه مشارکت فعالانه داشته باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در همایش روز دانشجو با بیان اینکه رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی است از دانشجویان خواست در روند توسعه علمی دانشگاه مشارکت فعالانه داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم گرامیداشت شانزدهم آذرماه ، روز دانشجو با حضور امام جمعه شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.
o778wfv2ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در همایش روز دانشجو با بیان اینکه رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی است به طرح مسائل آموزشی دانشگاه پرداخت و با توجه به فضای تحول و پویایی که از سوی دولت در دانشگاه ها ایجاد شده است از دانشجویان خواست در روند توسعه علمی دانشگاه مشارکت فعالانه داشته باشند.
علیرضا اقدامی در این همایش که با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دانشجو و تبریک شانزدهم آذر به فلسفه روز دانشجو اشاره نمود و تصریح کرد : روز دانشجو تکریم علم، معرفت،رشد و تکامل ومظهر آزادی خواهی واستقلال سرزمینمان است.
وی همچنین تاکید کرد دانشجویان عزیز همواره خواستار تحول، نو خواهی و آزادی خواهی در جامعه بوده‌اند و بدون شک رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی کشور است.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه افزود : اندیشه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تنها در فضای آرام و به دور از جریانات سیاسی ، احساسی و افراطی و در سایه روحیه‌ی استدلال، آزاد اندیشی و فضای نقد منصفانه است که می‌تواند در خدمت توسعه‌ی کشور و استان و شهر قرار گیرد.
علیرضا اقدامی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه انسان با مسئولیت خلق شده و سیاسی است اذعان داشت : به گفته امام راحل سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست و ما نیز به عنوان جامع دانشگاهی کشور باید این موضوع را حفظ کنیم.
وی در پایان سخنان خود به ویژگی های دانشجویان موفق نیز اشاره نمود و خاطر نشان کرد : دانشجویی موفق است که به مسائل اجتماعی و سیاسی پیرامون خود بی تفاوت نباشد و ما نیز با جان و دل پذیرای انتقادهای دانشویان هستیم و به این روش میشود دانشجویانی به جامعه عرضه کرد که منتقد بوده و بدون دلیل پذیرای موضوعی نباشد.

دانشجو باید بداند برای چه تحصیل می کند و هدف از ورودش به دانشگاه چیست

shamsedinامام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز که سخنران افتخاری این مراسم بود با بیان اینکه باید در چنین مراسماتی از انتظارها و توقعات دانشجویان سخن گفته شود افزود: به فرمایش امام راحل دانشگاه مبدا تحولات کشور و جامعه است و به همین منظور دانشجو باید بداند برای چه تحصیل می کند و هدف از ورودش به دانشگاه چیست.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه کسب علم  با ارزشترین کارها است اضافه کرد : انس و تعلیم و تعلم با کتاب به منظور ترویج علم و یا برای هدایت جامعه است به همین دلیل به عنوان ارشمند ترین کارها شناخته می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بعضی از دانشگاه ها فقط به مکانی برای صدور مدرک تبدیل شده اند تاکید کرد: مطمئنا در کنار این دیدگاه رفتارهای زد اخلاقی ، زد شخصیتی و زد هویتی نیز به وجود می آید زیرا دانشجویی که در چنین محیطی پرورش می یابد به دنبال شخصت حقیقی خود نیست و هدفش از بنیان با اهداف ساختار و نظام دانشگاهی متفاوت است .
امام جمعه انزلی همچنین در جمع دانشجویان اذعان داشت : وقتی کسی جایگاه حقیقی خود را نشناسد و در هر حوزه ای که وارد شود نه تنها اثر گذار نخواد بود بلکه اثر پذیر می شود و در این زمان دیگران از این فرد به نفع منافع خودشان سو استفاده خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا شمس الدین در پایان سخنان خود دانشجویان و اساتید دانشگاه را تاثیر گذارترین قشر در جامع دانست و تصریح کرد : بی تردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده و در تاریخ معاصر کشورمان چه در زمان انقلاب و چه در جنگ تحمیلی و پس از آن کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته است.
ie2buooe

Share