مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

دانشجویان بسیجی باید توجه داشته باشند انقلاب اسلامی هدفمند است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایفای نقش دانشجویان بسیجی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشجویان بسیجی باید توجه داشته باشند انقلاب اسلامی هدفمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:«ما نمی‌توانیم» با تفکر بسیجی سازگاری ندارد.

1092727_PhotoAسردار یدالله جوانی در سیزدهمین جشنواره جهاد علمی بسیج دانشجویی گیلان و یادمان دانشجوی شهید علیرضا ناصحی با موضوع جوان و خودباوری اظهار کرد: دوم آذر ماه سال ۶۷ امام (ره) فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو را صادر کرد.

وی به تشکیل بسیج در جریان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس به بلوغ رسید و امام (ره) این نهاد را در سال ۶۷ وصف کرد.

جوانی انقلاب اسلامی ایجاد شده توسط امام (ره) را فرهنگی خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی منشأ تحولات اساسی و بنیادین در جهان شده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت‌های مستضعف قبل از پیروزی انقلاب در مسیر سرخوردگی، یأس و «ما نمی‌توانیم» حرکت می‌کردند، تصریح کرد: نگاه انقلاب اسلامی به ملت و جوانان به عنوان سرمایه‌های این سرزمین بر مبنای «می‌توانیم» ناشی از خودباوری و اعتماد به نفس است.

وی خودباوری ملت ایران را ناشی از قیام امام (ره) عنوان کرد و گفت: امام (ره) به انسان از منظر دین، قرآن و اسلام نگاه کرد و در تلاش بود ملت را به این مسیر برساند و موفق شد.

جوانی با بیان اینکه امام (ره) انسان‌ها را متوجه انسانیت و حقیقت خود کرد، یادآور شد: امام (ره) باور هیچ بودن قدرت‌های مادی شرق و غرب عالم در برابر خداوند را در مردم ایران به‌ویژه جوانان ایجاد کرد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیروزی نیروهای مقاومت در منطقه را در پرتو نصرت الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز «نه» گفتن به طاغوت در سرزمین‌های اشغالی را می‌بینیم و رژیم صهیونیستی به عنوان نماد غرب در مقابل مقاومت زانو زده است.

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده توسط مقاومت در سوریه، اظهار کرد: خودباوری از شاخص‌های اصلی تحول ایجاد شده توسط امام (ره) در مردم منطقه است.

جوانی به آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: کارشناسان غربی اذعان داشتند ایران تنها پای میز مذاکره می‌تواند خرمشهر را پس بگیرد اما مقام معظم رهبری فرمودند؛ عامل اصلی آزادسازی خرمشهر اعتقاد و اعتماد رزمندگان به نصرت الهی بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت ایران در پرتو خودباوری انقلاب کرد و در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاد.

*«ما نمی‌توانیم» با تفکر بسیجی سازگاری ندارد

وی گرفتن خودباوری و اعتماد به نفس از ملت ایران را نقطه کانونی جنگ نرم دشمن دانست و تصریح کرد: افرادی که می‌گویند ما نمی‌توانیم در کمین جنگ نرم دشمن گرفتار شدند و دچار ضعف ایمان هستند و این نگاه با تفکر بسیجی سازگاری ندارد.

جوانی ویژگی‌های بسیج را برشمرد و گفت: بسیج نیروی اصیل مردمی است و همیشه در صحنه حضور دارد ضمن اینکه بسیج نیروی پیش‌برنده به طرف آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری تمدن اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: بسیج با دو رویکرد ایستادگی در مقابل ظالم و یاری‌کننده محرومان حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن متوجه شکست ناپذیری ملت ایران شده است، خاطرنشان کرد: دشمن متوجه شده ملت ایران را نمی‌توان مورد هجوم نظامی قرار داد و امروز اقتدار جمهوری اسلامی دشمنان را به وحشت انداخته است.

جوانی به تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در فتنه سال ۸۸ موضوع جنگ نرم از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد و ایشان به استادان و دانشجویان به عنوان دو نیروی راهبردی نظام اسلامی اشاره کردند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای بسیج دانشجویی در جنگ نرم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری راهکار مقابله با جنگ نرم را تشکیل جبهه فرهنگی نیروهای انقلاب عنوان کردند.

وی به ایفای نقش دانشجویان بسیجی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشجویان بسیجی باید توجه داشته باشند انقلاب اسلامی هدفمند است.

جوانی خواستار مطالعه دانشجویان بسیجی در مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی ارائه شده توسط مقام معظم رهبری شد و بیان کرد: عبور از مرحله سوم انقلاب نیاز به نهضت و حرکت بنیادین دارد و این امر در پرتو خودباوری امکانپذیر است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرحله نخست انقلاب را پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ خواند و یادآور شد: نظام‌سازی و تثبیت نظام با تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید در دهه نخست انقلاب اتفاق افتاد و مرحله سوم با تشکیل دولت اسلامی تحقق پیدا کرده است.

وی مرحله چهارم انقلاب اسلامی را تشکیل جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل تمدن اسلامی مرحله پنجم انقلاب اسلامی است.

جوانی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم جهان را اسلامی کنیم که جامعه اسلامی ساخته شده باشد، اظهار کرد: جامعه اسلامی هنوز ایجاد نشده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج دانشجویی را تلاش برای ساخت دولت اسلامی برشمرد و بیان کرد: دانشجویان با حرکت مطالبه‌گری می‌توانند در راستای ساختن دولت اسلامی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت اسلامی شود به‌سرعت جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ مادامی که اسلامی نباشند نمی‌توان انتظار داشت جامعه اسلامی باشد.

جوانی به مدیریت بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین منازعه منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در پرتو فرهنگ و مدیریت بسیجی تبدیل به قدرت برتر غرب آسیا و شمال آفریقا شده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حرکت بیداری اسلامی را امام (ره) ایجاد کرده است، گفت: صهیونیست‌ها، اروپایی‌ها و دیگر قدرت‌های شیطانی با محوریت آمریکا در نبرد مذکور انسجام پیدا کردند و جنگ فرقه‌ای توسط تکفیری‌ها راه انداختند.

وی به حرکت روبه جلوی بیداری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امام (ره) فرمود که قرن ۲۱ عصر غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و امروز می‌بینیم صهیونیست‌ها در غزه به زانو در آمدند و در عراق آزادسازی شهرها آغاز شده است.

جوانی با تاکید براینکه روند بیداری اسلامی بازگشت ناپذیر است، گفت: ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای اسلام باید حرکت خوبی در روند بیداری اسلامی داشته باشد.

/فارس

Share