پس از بررسی در دادگاه تجدید نظر

احکام قطعی دادگاه اعضای دوره سوم شورای شهر رشت صادر شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حکم قطعی دادگاه اعضای دوره سوم شورای شهر رشت و شهردار سابق این کلانشهر که توسط دادگاه بدوی منجر به صدور رأی شده بود,پس از طرح در دادگاه تجدیدنظر گیلان مطرح و رأی قطعی در این زمینه صادر شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حکم قطعی دادگاه اعضای دوره سوم شورای شهر رشت و شهردار سابق این کلانشهر که توسط دادگاه بدوی منجر به صدور رأی شده بود,پس از طرح در دادگاه تجدیدنظر گیلان مطرح و رأی قطعی در این زمینه صادر شد.

دادگاهپرونده اختلاس و ارتشای اعضای شورای دوره سوم شهر رشت دارای ۲۸ متهم شامل هفت نفر عضو شورای شهر رشت، شهردار وقت و… است.رشوه، اختلاس، نگهداری آلات و وسایل مخصوص قمار، نگه‌داری اسپری دفاع شخصی و… از جمله اتهام افراد مذکور بود.

براساس شماره دادنامه ۹۳۰۹۹۷۱۳۱۴۵۰۱۱۵۴ مورخه ۹۳/۸/۲۹ و شماره حکم ۹۳۰۶۶۰ و شماره پرونده ۹۲۰۹۹۸۱۳۱۵۱۰۰۰۳۱ رای صادر شده به قرار زیر است:
بر این اساس حکم برائت آقایان موسی ناصح ,غلامرضا خاکسار, هادی رمضانی و محمود فریدونی از اتهام شرکت در اختلاس و محمد محمودیان از اتهام شرکت در اختلاس و ارتشا صادر می گردد.

غلامرضا هاتفی به اتهام شرکت در ارتشا به مبلغ ۹ میلیارد ریال با همکاری محمدرضا قاسمی و سیزده میلیارد ریال به اتفاق محمود مباحی احراز و هاتفی به تحمل ده سال حبس و پرداخت سیزده میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم می گردد.همچنین وی به اتهام داشتن تجهیزات دریافت ماهواره و آلات قمار به تحمل کیفر محکوم می گردد.
محمدرضا قاسمی به اتهام شرکت در ارتشا به مبلغ ۹ میلیارد ریال با همکاری غلامرضا هاتفی به تحمل پنج سال حبس,بیست ضربه شلاق و تادیه سه میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.
دادگاه محمود مباحی را به اتهام شرکت در ارتشا با همکاری غلامرضا هاتفی به مبلغ سیزده میلیارد ریال به تحمل ۷ سال حبس و بیست ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال و نیز پرداخت مبلغ سیزده میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی در حق دولت و به اتهام داشتن اسپری دفاع شخصی به تادیه جزای نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و به دلیل داشتن تجهیزات دریافت ماهواره او را به تحمل کیفر محکوم می نماید.

همچنین فارس در رابطه با این موضوع نوشت:احمد سیاوش‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور رای قطعی دادگاه شورای سوم شهر رشت اظهار کرد: رای پرونده دادگاه بدوی و تجدیدنظر شورای مذکور پس از یک سال و ۹ ماه صادر شده است.

وی ادامه داد: در سه موضوع اختلاس، ارتشا و نگه‌داری تجهیزات ماهواره‌ای و آلات قمار جرم نسبت به ۹ نفر کیفرخواست صادر شده بود و دادگاه به جرایم این افراد رسیدگی کرد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه شورای سوم شهر رشت مصوبه‌ای مبنی بر تقاضای برداشت از حساب شهرداری کرده بود، تصریح کرد: اعضای شورای شهر رشت مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان از طریق موسسه‌های خیریه استفاده کردند.

رئیس کل دادگستری گیلان یادآور شد: فرماندار طبق قانون موظف است در مدت ۱۰ روز نظر خود را نسبت به مصوبه شورای شهر اعلام کند و اگر پس از انقضای این مدت نظر خود را اعلام نکند، مصوبه قانونی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بررسی پرونده مذکور در شعبه ۱۲ دادسرای رشت، تصریح کرد: طبق نظر قاضی پرونده مذکور جرمی در مورد اختلاس اتفاق نیفتاده و با صدور رای قطعی تمام متهمان در موضوع اختلاس برائت گرفتند.

سیاوش‌پور به بررسی ۲۰۰ ساعت پرونده شورای دوره سوم شهر رشت توسط قاضی مربوطه اشاره کرد و گفت: پرونده مذکور به صورت کامل بررسی شده است.

 

Share