آیت الله قربانی در دیدار با حجت الاسلام یونسی

حمایت از دولت تدبیر و امید در راستای عمل به فرمایشات رهبری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: حمایت از دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری، در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: حمایت از دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری، در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

۸۱۴۳۰۷۶۹-۶۱۴۸۴۳۳  آیت الله زین العابدین قربانی چهارشنبه شب در دیدار دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی که با استاندار گیلان برگزار شد، بیان کرد: دکتر روحانی مورد تائید رهبر معظم انقلاب است و ما نیز از ایشان حمایت می کنیم چراکه حمایت از رییس جمهوری و دولت، در راستای عمل به فرمایشات رهبری است.

وی با بیان اینکه باید در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم، افزود: ما باید چنین روحیه ای داشته باشیم تا بتوانیم نظام و کشور را به خوبی اداره کنیم.

امام جمعه رشت ادامه داد: شناخت ما از سوابق انقلابی رییس جمهوری، مربوط به پیش از پیروزی انقلاب است.

وی یادآور شد: حجت الاسلام روحانی بعد از شهادت فرزند امام خمینی(ره) به دعوت بنده به لاهیجان آمد و سخنرانی کرد که کسی در آن زمان خفقان رژیم پهلوی، جرأت این کار را نداشت.

امام جمعه رشت در ادامه سخنانش؛ به برگزاری همایش علمی بازشناسی نقش نهضت جنگل در تحولات فکری و اجتماعی ایران اشاره و اضافه کرد: برخی از افراد در نوشته های خود به میرزا و نهضت جنگل ظلم کرده و واقعیت های تاریخی را تحریف کردند.

آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: از این رو، به همراه گروهی از محققین در حال نگارش کتابی در رابطه با نهضت جنگل هستم.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی نیز در این نشست گفت: نخستین حکومت های علوی ابتدا در گیلان تشکیل شد و منشأ خیرات برای آینده ایران شد.

حجت الاسلام علی یونسی ادامه داد: این حکومت های علوی، پایه های اسلام شیعی را در ایران بنیان نهادند.

وی از نماینده ولی فقیه در گیلان خواست تحقیق میدانی را با حضور گروه هایی از محققین در زمینه تاریخ علویان در شمال کشور شروع کند.

حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی امروز (چهارشنبه) در همایش ملی بازشناسی نهضت جنگل که در دانشگاه گیلان برگزار شد، سخنرانی کرد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این همایش ملی پیامی ارسال کرد.

این همایش از سوی استانداری، مجمع توسعه گیلان، دانشگاه گیلان، جهاد دانشگاهی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
/ایرنا

Share