حضور سرزده «خرس قهوه ای »در روستای پاشاکی+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روستانشینان منطقه پاشاکی دهستان لفمجان،حضور سرزده یک قلاده خرس قهوه ای را به مسئولین شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اطلاع دادند. به گفته منابع آگاه ، یک قلاده خرس قهوه ای سه روز است که در روستای پاشاکی برای مردم این منطقه ایجاد رعب و وحشت کرده و خبر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روستانشینان منطقه پاشاکی دهستان لفمجان،حضور سرزده یک قلاده خرس قهوه ای را به مسئولین شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اطلاع دادند.

خرس-قهوه-ای-۲-۳۰۰x230به گفته منابع آگاه ، یک قلاده خرس قهوه ای سه روز است که در روستای پاشاکی برای مردم این منطقه ایجاد رعب و وحشت کرده و خبر حمله به خانه یک زوج کهنسال نیز توسط مردم محلی گزارش شده است.خوشبختانه در این حمله آسیبی به این افراد وارد نشده است.

این منبع آگاه حاضر در منطقه افزود : تعداد بیست نفر از شکارچیان منطقه با تفنگ های شکاری در تدارک شکار این قلاده کمیاب هستند.

یک کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار «لاهیجان» با بیان اینکه از طریق اسلحه بیهوشی و تله می توان این خرس را به دام انداخت گفت:با اطلاع رسانی به مردم منطقه و شرط احتیاط بی راحتی می توان این خرس قهوه ای را به دام انداخت و به طبیعت بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه نقطه ضعف خرس ها معمولا غذا است گفت : خرس ها با شنیدن بوی غذا ،به محیط اطراف کم توجه می شوند و می توان با تله های مخصوص آنها را به دام انداخت.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه دو نوع خرس در ایران وجود دارد که خرس قهوه ای مخصوص مناطق کوهستانی شمال کشور است گفت:خرس قهوه‌ای جانوری است پستاندار که تاکنون بیش از ۲۰۰ نژاد مختلف از آن در اروپا، آمریکا و آسیا، از جمله ایران شناخته شده است.

وی با بیان اینکه وزن این نوع از خرس به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد افزود: این نوع خرس برای انسان هیچگونه خطری ندارد و حمله به انسان توسط خرس ماده بچه‌دار صورت می گیرد.
/لاهیجان

Share