جلوگیری از ترک تحصیل ۲۵۰ دانش آموز گیلانی با ایجاد اشتغال برای اولیاء بی‌بضاعت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرین ریحانی معلم و مدیر یک موسسه خیریه در شهرستان رشت است که با مدرک کار‌شناسی ارشد و ۳۵ سال سن، با تلاش و پشتکار برای زنان بی‌سرپرست و نیازمند ایجاد اشتغال نموده است. این بانوی کار آفرین و خیر موفق گیلانی گفت: بنده ده سال است که بعنوان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرین ریحانی معلم و مدیر یک موسسه خیریه در شهرستان رشت است که با مدرک کار‌شناسی ارشد و ۳۵ سال سن، با تلاش و پشتکار برای زنان بی‌سرپرست و نیازمند ایجاد اشتغال نموده است.

۲۳۱۴۹۴این بانوی کار آفرین و خیر موفق گیلانی گفت: بنده ده سال است که بعنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستم و مشکلات اولیاء و دانش آموزان را از نزدیک درک کرده‌ام.

وی افزود: برخی از اولیا ء دانش آموزان که دارای مشکلات سخت اقتصادی هستند عنوان می‌کنند که هیچ پولی برای ادامه تحصل فرزند خود نداشته و منتظر می‌مانند تا از تاریکی هوا استفاده کرده و از سطل‌های زباله نانی برای فرزندانشان تهیه نمایند.

ریحانی که دلی پر درد داشت با بیان این نکته که به فکر افتادم تا چاره‌ای در این باره بیاندیشم تصریح کرد: در این راستا با خرد جمعی، تولیدی پوشاک مدارس را راه اندازی نمودیم تا بتوانم بخشی از مشکلات اولیا و دانش آموزان را هم زمان برطرف نمایم.

این کار افرین گیلانی بیان داشت: زنان بی‌سرپرست و اولیاء دانش آموزان جهت کار در این تولیدی پوشاک بکارگیری شدند تا هم برای آنان اشتغال زایی صورت گرفته و نیز از این طریق مشکلات مخارج تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت نیز مرتفع گردد.

ریحانی افزود: سود حاصله از این تولیدی پوشاک در غالب بسته‌های کمکی برای دانش آموزان بی‌بضاعت هزینه خواهد شد.

وی بیان داشت: با بکارگیری زنان بی‌سرپرست و ایجاد اشتغال برای آنان و از سود حاصلهٔ این کار از ترک تحصیل دانش آموزان کم بضاعت و مبتلا شدن آنان به اعتیاد جلوگیری خواهد شد.

این بانوی موفق گیلانی تهیه سبد کالا و لباس نو و ملزومات جانبی برای ۲۵۰ دانش آموز بد سرپرست و بی‌سرپرست را یکی از کارهای مهم موسسه خیریه الهه نور امامت عنوان نمود و اظهار داشت: این موسسه با همکاری تنگاتنگ و مجوز رسمی سازمان بهزیستی گیلان دایر گردیده است.

وی راه اندازی نمایندگی مرکز معماری ایران در گیلان را یکی دیگر از اقدامات خود در جهت تقویت بنیه مالی این موسسه عنوان نمود و تصریح کرد: سود حاصله از این موسسه آموزشی برای ۲۵۰ دانش آموز بی‌بضاعت تحت حمایت این موسسه صرف خواهد شد.

ریحانی گفت: برنامه ما ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و افراد نیازمند است تا بتوانند با آرامش اشتغال داشته و درآمد زایی نمایند.

وی کمک مسولان به این موسسه خیریه را مهم خواند و بیان داشت: انتظار ما از مسئولان استان این است که در جهت تقویت این موسسه خیریه که ثابت کرده می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال و کمک به بی‌بضاعتان موفق باشد تلاش نمایند.

ریحانی برقراری ملاقات عمومی با مردم در ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر هر پنجشنبه در دفتر کار خود واقع در رشت، خیابان سعدی، سر تقاطع معلم را یکی دیگر از برنامه‌های خود در جهت بررسی مشکلات زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست عنوان نمود و گفت: در صورت حمایت مسئولان می‌تواند برای طیف وسیعی از این قشر اشتغال زایی کرده و ضمن کمک به اقتصاد خانوار در گیلان و کاهش آسیبهای اجتماعی با صرف سود حاصله از این تولیدات و ایجاد اشتغال از ترک تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت نیز جلوگیری نماید.

ریحانی افزود: اکثر خانمهای خانه دار توانمندی کار دارند که باید در جهت ایجاد اشتغال برای آنان تلاش کرد.

وی راه اندازی یک شرکت تعاونی با حمایت سازمان بهزیستی و اداره کل کار و تعاون گیلان با پشتیبانی صندوق مهر امام رضا (ع) در جهت ایجاد اشتغال برای زنان بی‌بضاعت را در دستور کار خواند و بیان داشت: از مقام عالی دولت تدبیر و امید در گیلان انتظار می‌رود تا در این راستا حامی موسسه الهه نور امامت و طرح‌های اشتغال زایی آن و هزینه سود حاصله این طرح‌ها برای دانش آموزان و خانوارهای بی‌بضاعت و مستمند باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه جوانان امروز ما پس از فارغ التحصیلی انتظار پشت میز نشینی دارند که این تفکر غلط موجب بیکاری و ایجاد آسیبهای اجتماعی برای این قشر مهم جامعه شده است.
ریحانی افزود: ما در این موسسه خیریه و ایجاد اشتغال برای مردم بعنوان حامی و کمک کار دولت هستیم که آنان نیز باید با تمام توان و افتخار به کسی که باری از روی دوششان برمیدارند کمک نمایند و در این راستا با جدیت و تلاش کوشا باشند.

وی نقش و حمایت نمایندگان مجلس در این باره را مهم خواند و افزود: نمایندگان و مسوولان می‌توانند با کمک به ما بخشی عظیمی از مراجعه مردم به خودجهت اشتغال را کاهش دهند.

ریحانی کمک به نیازمندان و ایجاد اشتغال برای بانوان بی‌بضاعت را لطف و عنایت بزرگ خداوند به خود عنوان نمود وافزود: شاید می‌توانستم از وقت و انرژی خود برای ثرورت اندوزی شخصی و داشتن لحظاتی آرام و خوش در کنار خانواده صرف نماییم، اما با توجه به توصیه‌های دین مبین اسلام، کمک به هم نوع مسلمان خود یک وظیفه حتمی برای مسلمان است که با احساس تکلیف در این زمینه وارد عرصه شده و با کمکهای حضرت حق تاکنون برای تعداد زیادی از زنان بی‌بضاعت و بد سرپرست نیز ایجاد اشتغال نموده‌ایم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات داخلی گفت: ایجاد اشتغال برای بانوان بصورت مشاغل خانگی یکی از رکن‌های مهم توسعه اقتصاد خانوار و اقتصاد مقاومتی است که در دستور کار بنده و همکارانم قرار دارد و با همت و حمایت مسئولان استان محقق خواهد شد.

ریحانی ایجاد اشتغال برای خانوارهای ایرانی مخصوصا زنان در محیط‌های امن کاری و مخصوصاً در منزلشان را یکی از راههای اصلی مقابله با تحریمهای ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: با حمایت مسئولان و به کوری چشم دشمنان با نصب العین قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری، مخصوصا در بومی کردن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی از این پیچ تاریخی نیز عبور خواهیم کرد.

وی حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان را یکی از الزامات افزایش تولیدات داخلی عنوان نمود و تاکید کرد: در شرایط فعلی تولید بعنوان یک ریسک محسوب می‌شود که اگر با چنین شرایطی فردی به تولید روی می‌آورد قطعاً در حال جهاد است که وظیفه مسئولان نظام اسلامی در دولت کمک به این جهادگران در جهت توسعه طرح‌های تولیدی و اشتغال زایی و خود کفایی کشور در زمینه‌های گوناگون است.
/ایلنا

Share