یونس رنجکش درجلسه هماهنگی برگزاری نخستین همایش هر دانشجو یک شغل

جلسه هماهنگی همایش «هر دانشجو یک شغل»برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای کسب مهارت های اشتغال و فراگیری تجربه حضور در فضای کسب و کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای کسب مهارت های اشتغال و فراگیری تجربه حضور در فضای کسب و کار است.DSC00027

یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین همایش هر دانشجو یک شغل که با هدف پیشگیری از چالش های اجتماعی عدم اشتغال فارغ التحصیلان در استان گیلان برگزار شد،اظهار داشت: نبود مهارت و آموزش لازم برای ورود به عرصه کار توسط دانشجویان حلقه مفقوده اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گفته وی،متأسفانه بسیاری از دانشجویان تنها با نگاه اشتغال در پشت میزهای دولتی وارد دانشگاه می شوند که در نهایت خروجی آنان از تحصیل جوابگوی نیاز جامعه نیست.

وی یادآور شد: سیستم اجرایی کشور و متولیان بسترسازی های اشتغال می توانند با حضور در دانشگاهها، دانشجویان را به سمت استفاده از مهارت های آنان در زمینه اشتغال هدایت کنند.

وی گفت: داشنجویان می توانند با پی بردن به مهارت ها و خلاقیت هایی که دارند از دوران دانشجویی به عنوان فرصتی برای تجربه اندوزی و آشنایی با بازارکار و شناسایی فرصت های اشتغال استفاده کنند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تأکید کرد: اگر به حوزه افزایش مهارت های دانشجویی توجه نشود،چالش های اجتماعی این افراد به دلیل نداشتن توانایی در ایجاد فرصت های شغلی بسیار جدی است.

وی گفت:برگزاری کارگاهها و همایش های کاربردی و آگاه سازی دانشجویان با فرصت های شغلی و چگونگی طی کردن مسیر ایجاد کسب و کار نقش مهمی در توسعه اشتغال دارد.

وی خواستار همگرایی دستگاههای اجرایی برای ایجاد فرصت در دانشگاهها و آشنایی دانشجویان با مهارت حضور در بازار کار شد.

وی گفت: دانشجویان بایدنگاه خود را نسبت به کار و استفاده از مدرک تغییر دهند زیرا دولت با امکانات محدودی که دارد جوابگوی جذب همه فارغ التحصیلان نیست.

وی اظهار داشت: هر دانشجو امروز یک فرصت در حوزه کارآفرینی است و می تواند با ایده پردازی و نوآوری های خود با توجه به نیاز بازار کار فرصت های اشتغال زایی جدیدی را در جامعه ایجاد کند و مسئولان باید از آنان پشتیبانی کنند.

Share