خوشحالي تيم دولت سابق از نهايي نشدن توافق

جلسه روز پنج‌شنبه احمدی‌نژاد و رونمایی از یک سایت جدید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم دولت قبل با تمرکز بر عدم موفق روحانی در مذاکرات خوشحالی خود را از عدم توافق جامع پنهان نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم دولت قبل با تمرکز بر عدم موفق روحانی در مذاکرات خوشحالی خود را از عدم توافق جامع پنهان نمی‌کند.
ahmadi1(1)«روحانی بای بای» این جمله تمسخرآمیز اما پرکنایه‌ای بود که رئیس‌معزول ستاد هواداران محمود احمدی‌نژاد بر روی توئیتر خود نوشت تا خوشحالی‌اش را از عدم رسیدن ایران به توافق جامع درمساله هسته‌ای پنهان نکرده باشد.
عبدالرضا داوری که مدتی مسئولیت ستاد «هما» را برعهده داشت و بعدها این ستاد با حواشی زیادی منحل و یا از کار افتاد، ترجیح داد تا اولین کسی باشد از نزدیکان محمود احمدی‌‌نژاد که از عدم نتیجه قطعی در مذاکرات هسته‌ای شادی خود را ابراز کند.
او در توئیترش به محض مشخص شدن تکلیف تمدید توافق تا تیرماه سال آینده نوشت: «قبلا مذاکره می‌کردیم که توافق کنیم، الان توافق می کنیم که مذاکره کنیم. به طرز عجیبی غرب را به زانو در آوردیم…. روحانی بای‌بای»
البته خوانندگان مثلث به خوبی آگاهند که شعار «بای‌بای» کنایه‌ای است که به سال ٨٨ باز می گردد. این شعاری بود که اولین بار از سوی هوادران میرحسین موسوی در سال٨٨ برای احمدی‌نژاد سرداده شد و حالا انگار نزدیکان دولت نهم ودهم قصد دارند آن را احیا کنند.
مهمتر اینکه در حالی که رهبر معظم انقلاب در پایان هفته گذشته از تمدید توافق و ایستادگی مذاکره کنندگان حمایت کرد و صراحتا تاکید کردند «آنکه ضرر می‌کند غرب و آمریکاست نه ایران» با این‌حال یکی دیگر از نزدیکان دولت قبل که نقش فعالی در مذمت مذاکرات هسته‌ای دارد آن را یک «شکست» خواند. ناصر نوبری دیپلمات سابق که بعد از اتمام کار دولت احمدی‌نژاد به صورت تمام وقت در خدمت تضعیف مذاکرات درآمده در مصاحبه‌ای درباره تمدید توافق گفت: «این تمدید یک شکست بزرگ است و از ژنو هم شکست بزرگ‌تری محسوب می‌شود.»
از سوی دیگر تحلیل‌ها و خبرهای شنیده شده از اردوگاه حامیان دولت سابق نشان می‌دهد که آنها هنوز عمر دولت روحانی به دوسال نرسیده به این فکر می‌کنند که بار دیگر مورد اقبال مردم قرار خواهند گرفت.
در تحولی دیگر بعد از درگیری رسانه‌ای میان دو سایت اصلی حامی احمدی‌نژاد یعنی، میدان ۷۲ و دولت بهار، سایت جدیدی راه‌اندازی شده است که به نظر می‌رسد سایت اصلی نزدیک به احمدی‌نژاد خواهد بود.
آخرین اخبار سایت «مهر مردم» که به تازگی راه اندازی شده است، نشان می‌دهد که جدیدترین اخبار مربوط به احمدی‌نژاد قرار است به جای دو سایت قبلی در این سایت منتشر شود. دو سایت مذکور که یکی به تیم مشایی نزدیک بود و با کد شناخته شده «بهار» فعالیت می‌کرد و سایت دیگر که توسط تیم رسانه‌ای هوادار او اداره می‌شد از دور خارج خواهند شد. چراکه نگاه به این دو سایت نشان می‌دهد خبر آخر مربوط به دیدار روز پنجشنبه گذشته احمدی‌نژاد با برخی فعالان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، به این دو سایت داده نشده است.
احمدی‌نژاد روز پنجشبه در دیداری که نامی از افراد حاضر در آن برده نشده است درباره «مسئولیت همگانی درصیانت از ارزشهای انقلاب» طرفین به بحث و تبادل نظر نشسته‌اند.
هنوز جزئیاتی از این نشست به بیرون درز نکرده است. اما یک نکته مهم دیگر درباره این سایت جدید تیم احمدی‌نژاد قابل تامل است. آنها لوگوی سایت را با شکل و شمایل پایگاه اطلاع رسانی دولت که متعلق به رئیس‌جمهور ایران اسلامی است ساخته شده است. اشتیاق تیم دولت قبل برای بازگشت به قدرت حتی در مصادره و کپی‌برداری از سایت رئیس‌جمهور نیز قابل مشاهده است.
آنچه مسلم است این است که هواداران دولت قبل، راه بازگشتشان به قدرت را تنها در عدم حصول توافق جامع ایران و غرب ارزیابی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از همین روست که می‌بینیم که به محض تمدید قرارداد یکی از نزدیکان دولت روحانی را با «بای بای» قصد بدرقه کردن دارد و یا بار دیگر جلسات رئیس‌دولت نهم ودهم فعال شده‌اند.
/مثلث

Share