مهرداد بائوج لاهوتی خبر داد

تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای تکمیل آزاد راه تهران – شمال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای تکمیل آزاد راه تهران – شمال خبر داد و گفت: بنیاد جانبازان برنامه زمانبندی تکمیل این آزاد راه را در هفته های آینده به کمیسیون عمران مجلس می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای تکمیل آزاد راه تهران – شمال خبر داد و گفت: بنیاد جانبازان برنامه زمانبندی تکمیل این آزاد راه را در هفته های آینده به کمیسیون عمران مجلس می دهد.unnamed

«مهرداد بائوج لاهوتی» با اشاره به جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: بر اساس برآوردهای اعلام شده میزان پیشرفت فیزیکی این آزاد راه ۱۸ درصد است.

وی برآورد مالی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد گفت: براساس تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان قرار شده هر یک از طرفین نیمی از این منابع را تامین کنند و طی بازه زمانی دو سه ساله ، طرح تکمیل شود.

عضو کمیسیون عمران مجس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوالی که اعضای کمیسیون از آقای سعیدی کیا داشتند این بود که اگر وزارت راه و شهرسازی نتواند منابع مورد نیاز را تامین کند شرایط چگونه خواهد بود، و وی پاسخ داد که بر اساس تفاهم با وزارت راه و شهرسازی قرار شده است سهام در اختیار بنیاد قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در قرارداد اولیه احداث آزاد راه تهران – شمال بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان قرار بود ۷۰ میلیون متر مربع زمین در اختیار بنیاد قرار گیرد که این رقم در مقاطع بعد به ۳۵ میلیون متر مربع تغییر کرد.

لاهوتی اضافه کرد: آخرین رقم برای زمین هایی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار می گیرد ۱۸ میلیون متر مربع است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد امکانات مالی لازم برای اجرای این طرح را در اختیار دارد، گفت: اگر اراده لازم برای تکمیل این طرح وجودداشته باشد بنیاد مشکلی برای تامین منابع مالی ندارد چرا که سود سالانه شرکتهای تابعه آن سالانه بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share