در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت عنوان شد

تعداد و کیفیت شرکت های دانش بنیان افزایش یابد/اعطای پژوهانه برای اعضای هیئت علمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم تجلیل از پژوهشگران برتردانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از پژوهشگران و محققان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم تجلیل از پژوهشگران برتردانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از پژوهشگران و محققان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، برگزار شد.
امیرتیموری:باید تعداد و کیفیت شرکت های دانش بنیان افزایش یابد
u062Fu06A9u062Au0631  u0627u0645u06CCu0631u062Au06CCu0645u0648u0631u06CC 1در این جلسه ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به مطالبه گری مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش گفت: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری به ویژه در این برهه از زمان به آن تاکید فراوان داشته‌اند، بحث مطالبه‌گری از مجموعه فرهیخته دانشگاهی در مقوله پژوهش و تولید علم است که باید سهم خود را به طور کامل در آن ایفا کنند.
وی، با بیان اینکه پروژه‌های هدفمند مورد حمایت دانشگاه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: تدوین کتابچه اولویت‌های پژوهشی استان باعث خواهد شد تا نیاز سنجی های لازم انجام شود تا سهم استان از سند چشم انداز بررسی شود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت این آمادگی را دارد ضمن نیازسنجی اولویت های پژوهشی استان گیلان، تحقیقات و پایان نامه های پژوهشی خود را بسوی رفع مشکلات استانی سوق داده تا بودجه های پژوهشی استان هدفمند شوند.
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در بودجه امسال ۱۶ درصد تامین اعتبار از محل درآمدهای غیر از شهریه دانشجویی دیده شد، گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بر این است که این میزان از محل شرکت های دانش بنیان تامین شود.
امیرتیموری با تاکید تامین ۱۶ درصد از بودجه سال آینده از محل شرکت‌های دانش بنیان محقق خواهد شد، تصریح کرد: آئین نامه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان بر روی سایت دانشگاه موجود است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه ۵۳ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند، افزود: در کل کشور جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی رو به افزایش و دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی در حال کاهش است و ما باید در زمینه ارتقاء هرم هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تلاش کنیم .
این مقام مسئول، همچنین افزود: با کاربردی کردن پژوهش ها ، باید تعداد و کیفیت شرکت های دانش بنیان افزایش یابد و با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.
دکتر امیرتیموری، ادامه داد : دانشگاه الان وارد دهه کیفیت شده و تولیدات علمی باید طوری شوند که با افزایش کیفیت، از اعداد و ارقام خارج شویم و بسوی تبدیل علم به ثروت پیش رویم و این جز با حرکت بسوی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی محقق نخواهد شد.

فلاح باقر شیدائی:اعطای پژوهانه برای اعضای هیئت علمی

IMG_5785دکتر حسین فلاح باقر شیدائی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، با بیان اینکه نباید انجام کارهای پژوهشی را به این هفته محدود کرد،گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور در ۱۰ کارگروه استانی توانسته است حضور علمی خود را در استان ثابت کند و همواره در تلاش است تا نقش این دانشگاه در برنامه های پژوهش استان، پررنگتر و مطلوب تر باشد.
وی با اشاره به فعالیت های این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش، افزود: تشکیل کارگاه آموزشی سامانه جامع پژوهش و فناوری با حضور معاونین و مدیران پژوهشی سه استان کشوربه میزبانی واحد رشت، از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این ایام بوده است که با هدف جمع آوری مدون اطلاعات پژوهشی استادان به صورت خود اظهاری خواهد بود.
دکتر فلاح با اشاره به حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه های دستآورد های پژوهشی برگزار شده در سطح استان گیلان، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد تعامل خوبی در سطح مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت هستیم که موجب شده تا ارتقای سطح کیفی و آموزشی هدف اصلی تمامی اعضای این خانواده بزرگ دانشگاهی قرار گیرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، برگزاری ۳۶ ساعت کارگاه آموزشی، ۶ ساعت سمینار علمی، ۶ ساعت سخنرانی و برگزاری اولین همایش ملی شیمی و فناوری نانو با ارائه بیش از ۳۰۰ مقاله را از دیگر برنامه های انجام شده به مناسبت هفته پژوهش و ماه جاری در این واحد دانشگاهی عنوان کرد.
وی با اشاره به برنامه های پژوهشی در دست انجام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، عنوان کرد: اعطای پژوهانه برای اعضای هیئت علمی، خرید دستگاه های تخصصی و چندمنظوره برای دانشگاه به منظور ارائه خدمات برون دانشگاهی، تشکیل کارگاه ها و انجمن های علمی و فعالیت های مرتبط با باشگاه پژوهشگران جوان از برنامه های در دست اجرا در این دانشگاه هستند.
میرابراهیمی:محققین به حل مشکل زباله و شیرابه های سمی کمک کنند

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به اهمیت پژوهش از دیدگاه قرآن، نزول بسیاری از آیات قرآن مجید را در راستای شناخت انسان به پرستش خدا و جهان هستی عنوان کرد.mirebrahimi
وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم به امر تحقیق و پژوهش اشاره شده است، افزود: دانشمندان و پژوهشگران با تحقیق و پژوهش پرده از اسرار الهی برمی‌دارند و از این طریق با جایگاه عظیم خداوند در خلقت و آفرینش آشنا می‌شوند.
معاون هماهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان گفت: شناخت آفرینش از طریق پژوهش موجب خشوع و فروتنی دانشمندان نسبت به خالق جهان‌ می‌شود و دانشمندان به دلیل شناخت واقعی دچار تواضع و فروتنی می‌شوند.
دکترمیرابراهیمی با بیان اینکه خداوند منبع تمام کمالات است، افزود: خداوند انسان‌هایی که برای رسیدن به تکامل تلاش می‌کنند را دوست دارد.
وی تلاش انسان را در راستای شناخت ناشناخته‌ها و اسرار و رموز الهی بسیار با ارزش عنوان کرد و ادامه داد: با تحقیق و پژوهش انسان عظمت جهان آفرینش و خالق آن را در می‌یابد.
معاون هماهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نقش دانشمندان در معرفی جلوه‌های خالق هستی را بی‌بدیل خواند و گفت: تمام کارهای پژوهشگران قابل تحسین و تقدیر است.
دکترمیرابراهیمی گفت: بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در جامعه پاسخگوی حل معضلات نیست و پژوهشگران و اقشار دانشگاهی باید در راستای انجام فعالیت‌های علمی خود به مقابله با مشکلات زیست‌محیطی بیشتر توجه کنند.
این مقام مسئول، از پژوهشگران و محققان خواست تا به محیط اطراف خود نیز توجه کنند و اظهار کرد: یکی از مشکلات زیست محیطی که استان زیبای گیلان را تهدید می کند ، مشکل زباله و شیرابه های سمی آن است که سالهاست گیلان با آن درگیر است و محققان بکوشند تا مسئولین از نتیجه تحقیقات و پژوهش های آنان در جهت کمک به رفع معضلات استانی استفاده کنند.
لازم به ذکر است، در این همایش ۱۴ نفر از پژوهشگران برتر واحد رشت در رشته‌های مختلف علمی تجلیل شدند و پژوهشگران برتر واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی استان گیلان نیز با برگزاری مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تجلیل می‌شوند.

Share